Redigeretfre 25. sep 2020
Hmmjo, men - og ret mig endelig, hvis jeg tager fejl her - ifølge Rosso og de efterfølgende kilder jeg fandt (fordi Google altså var min ven), bliver den restance, der er i FFP-regi i øjeblikket en spiller forlænger, spredt ud over den nye kontraktperiode.
Så for så vidt jeg kan se, gav vi helt rigtigt 22 mio. € for ham i 2016, på en fire-årig kontrakt. Det giver en årlig afskrivning på 22/4 = 5,5 mio. p/a. Vi forlængede (vist nok) med ham i 2018, på et år mere, hvorefter de resterende 11 mio. € blev fordelt over tre år: 3,7 mio. € p/a. Vi har afviklet totredjedel af det, og manglede altså 3,7 mio. € (hvis altså ikke vi er gået ind i et nyt FFP-år...).
Så jo, teoretisk set mister vi, i FFP-regi i al fald, i værste fald 1,2 million på ham. Jeg er bare ikke sikker på, at det også gælder lige pt, da der er lempelser i FFP (lempelser jeg ikke kan overskue lige pt.).
Såfremt det dog passer, at vi skal "aflevere" én million euro i FFP-regi, er det selvsagt langt fra ønskværdigt - men heller ikke helt uventet for en 33-årig reservespiller. Endvidere sparer vi selvfølgelig hans nettoløn på 3 mio. € p/a, hvilket opvejer meget. Alternativet havde måske været, at han var blevet hængende i en sæson endnu, hvorefter han skred ganske gratis (dog uden tab i FFP-regi), alt i mens vi smed 3 mio. € i nakken på ham for at sidde på bænken. Så direkte hovedrystende synes jeg nu langt fra det er. Et lille FFP-tab opvejet af et lidt større plus i lønbudgettet.
At vi desuden ikke skal se ham skøjte rundt på højrekant igen, opvejer derudover i min bog også for den del.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza
Triplete Solo Noi