Snak

Mere indhold efter annoncen
Enig I4L. Lukaku er noget nær eneste lyspunkt i indeværende periode. Barella og han bærer det her hold lige pt..
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Lad mig rette mig selv;

Lukaku siger, at vi ikke er et storhold.
Det kan klubben ikke lade passere, og han må straks fryses ud.
La prende Vecino.
@FD: Jeg er slet ikke enig, FD. For mig at se griber Conte kampen så forkert an som han overhovedet kan. At der så samtidig tegner sig et mønster der siger at det nu snarere er reglen end undtagelsen at kreativiteten ofres for "balancen" (som så stadig ikke er der), gør blot tingene endnu værre. Og så mener jeg sådan set det er sagen uvedkommende at Sanchez og andre gjorde det dårligt rent individuelt.
@ I4L

At der så samtidig tegner sig et mønster der siger at det nu snarere er reglen end undtagelsen at kreativiteten ofres for "balancen" (som så stadig ikke er der), gør blot tingene endnu værre.

Tja, det fungerede ligesom hele sidste sæson - og jeg nægter at tro at samtlige hold i ligaen pludselig er vågnet op og har luret det. Der falder en stor del af ans Jeg er for så vidt ikke uenig i, at Conte godt må begynde at bevæge sig ud af sin meget snævre sikkerhedszone - men så igen, hvor skal kreativiteten komme fra? Eriksen, der ikke har præsteret i et år? Nainggolan, der ret beset ikke er meget mere kreativ end Vidal og Barella, men til gengæld noget mere rusten?

Og så mener jeg sådan set det er sagen uvedkommende at Sanchez og andre gjorde det dårligt rent individuelt.

Det kan det jo aldrig være. Selvfølgelig kan Sanchez og de øvrige syndere ikke fritages for at spille som en pose nødder igen i dag. Det er din had til Conte, der taler her. Generelt er tilgangen her i tråden blevet enormt unuanceret.

@ OC

Findes der beviser for, at Eriksen bliver frosset ud for sine udtalelser til TV2? Altså, som i; konkrete beviser, og ikke opinioner fra CdS, der bygger på én der har hørt noget fra én, som har hørt noget?
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
@FD: Jeg synes det er en rigtig interessant diskussion det her. Jeg er nemlig ikke enig med dig i at det fungerede sidste år. For mig at se griber vi tingene an meget anderledes rent taktisk i år. Og jeg ser netop dette som en stor del af problemet.

Jeg har desværre ikke tid de næste par dage til at redegøre for hvad jeg mener, så du må lige væbne dig med lidt tålmodighed:)
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@ I4L

No worries - vi har trods alt et liv udenfor bold.dk også.

Som jeg ser det - og det er jo kun mig - er der ikke sket den vilde taktiske ændring, hverken numerisk eller fodboldmæssigt. Vi spiller stadigvæk med tre midterforsvarere og to wingbacks, samt tre temmelig løbestærke midtbanefolk, hvoraf den ene agerer som anker (Brozovic-rollen), mens de to andre er to-vejs. Vi spiller også stadigvæk med to angribere, hvoraf den ene er mere dynamisk end den anden. Vi har tilmed flere spillere i truppen der - teoretisk set - burde kunne afløse førstekæden, hvilket ellers var et kæmpe problem sidste år.

Jeg ser dog en klar forringelse af indstillingen og niveauet af de enkelte spillere. I forhold til næste sæson er der ingen som har taget et skridt op, mens der kun er tre som har beholdt niveauet fra sidste sæson (navnligt Lukaku, Bastoni og Barella). Enkelte har været lidt sløve i forhold til sidste sæson (De Vrij og Handanovic), mens et par stykker har været decideret dårlige i forhold til hvad de viste i 19/20; her tænker jeg på Brozovic, Young, Alexis og Lautaro. Derudover har vi et par spillere, som er fine breddespillere, men som ikke løfter et hold; Dambro (much love), Gags, Nainggolan, Ranocchia og deslige, mens jeg efterhånden er lettere bekymret om Hakimi, der kun i glimt har vist noget som helst der berettiger hypet.

Falder noget af det her tilbage på Conte? Selvfølgelig. Ikke kun er det ligesom hans opgave, at sørge for at der er sult og grinta i truppen, så vi undgår at skulle vente en time mod Torino, før spillerne spænder hjelmen, men hans taktiske stædighed koster altså også point.

Jeg synes bare langt fra, at spillerne fritages for deres ansvar. De kan jo godt - det så vi i store dele af kampen mod Real, den sidste halve time mod Torino og egentlig vel også mod Genoa. Men det er som om at de ikke er klare fra start. Det har de altså også selv et ansvar for at være...
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
. mens der kun er tre som har beholdt niveauet fra sidste sæson (navnligt Lukaku, Bastoni og Barella).


De har nærmere løftet deres niveau.
Lukaku er blevet bedre til at placere i feltet og syntes han er blevet skarpere ift sidste sæson.
Barella er ved at udvikle sig til en klasse spiller.
Bastoni er blevet et monster i det forsvar, men begår stadig de ungdommelige forkerte beslutninger.
Inter siden 1996 FCK siden 1998 Liverpool siden 2000 A. Madrid siden 2002
God pointe - det kan vi også godt sige. Min pointe er dog snarere, at der er op til flere spillere, der indtil videre har spillet enten meget eller i hvert fald lidt under deres vante niveau. Det falder selvfølgelig også tilbage på Conte - men spillerne selv skal også tage sig sammen og vise sig værdige.
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza Triplete Solo Noi
Til jer der har set Inter meget. Jeg går ud fra, at I ikke har meget fidus til, at Eriksen bliver en succes og derfor gerne vil have ham solgt. Men hvilke klubber ville være oplagte, hvis han skulle blive en succes? (Rigtig spillestil, få konkurrenter og den rette hylde niveaumæssigt)?
Personligt tror jeg næsten, at Arsenal ville passe ham godt, men med hans fortid i Tottenham er det næsten utænkeligt. PSG ville måske godt kunne bruge ham, men det er et smartenspieler-hold, som ikke passer Eriksens personlighed.
Jeg kan ikke lade vær med at tænke, at hold som Real Sociedad, Ajax, Benfica og Hoffenheim i virkeligheden ville være et godt match, for jeg kan ikke se, hvilken topklub i en topliga, som kan bruge ham.
Det er ikke kun spillerne, men også forringelsen af defensiven skabt af Conte og ledelsen.

Systemet er ikke ændret nej, selvom han da forsøgte en smule for at få Eriksen i gang. Men vi står som i sidste sæson, hvad angår taktik ja.

Som jeg ser det, begik man en kæmpe brøler ved at afskibe Godin, uden at få KVALITET ind. Hvor vi sidste sæson kunne rotere i forsvaret og stadig sætte en god backup ind, så har vi i denne sæson Rano som eneste rigtige CB-reserve, mens D’ambro og Kolarov blot er omskolede. Især sidstnævnte har været et kæmpe flop.
Vores defensiv var bomstærk – som i den bedste i ligaen – sidste år. Nu er vi en hullet ost.

De dispositioner må Conte da også tage del i. Nu står vi svagere stillet defensivt end i sidst sæson – ganske vidst med flere spillere til rådighed, men kvalitetsmæssigt ringere.
Mange mål skyldes dog også personlige fejl fra selv rutinerede kræfter. Kolarov et par gange, Vidal x 2 mod BMG, Sachez så sent som i går. Det er bare for ringe, når man vil spille med om mesterskabet.

Så jo, du har en god pointe med at spillerne også bærer ansvar. Ikke kun for åbenlyse fejl, men også kampindstillingen. Det der med at vågne midt i anden halvleg behøver ikke at blive en vane igen. Parma kostede det imod, Torino kunne let var gået galt. Næste gang venter spillere som Berrardi, Boga og Djuricic plus en Locatelli, som heller ikke skal have lov til at spille sit spil. Det kan ende rigtig galt, da Sassuolo gør ondt på os.

Når det så er sagt, så er det jo netop her Conte sætte sine spillere bedre op, og måske passe på med at rotere for meget. For hvad hjælper balancen på midten, når man starter med Kolarov og D’ambro i trebackskæden. Jeg kan godt se, der skal findes en balance ift. rotationer, men det der med at have 2 af de 3 faste CB’s ude, det har ikke ligefrem gavnligt – selv ikke mod de ”dårligere” hold. Vi har været heldige at have Lukaku, så vi trods alt stadig er nummer 5 og kan se de forreste. Men vi har været bagud hjemme mod Fiorentina, Parma og Torino, lukket to ind mod Benevento, det er bare under niveau.

Og de præstationer i ligaen skal så ses sideløbende med 2 X’er og et nederlag i vores CL-pulje, hvor vi er tvunget ud og vinde mod Real nu. More or less.

Når man som manager ikke får DEN her dyre trup til at gøre det bedre, har spillere, der ligner drenge uden selvtillid og selv har peget på Vidal, Kolarov etc. som sine in-coming spillere. Så synes jeg kritikken er berettiget og ikke så unuanceret.
I øvrigt respekt for også at rose ham, for vi har tiltrukket navne udelukkende pga. ham, nogle spillere har udviklet sig flot (blandt andet dem i nævner samt Martinez og De Vrij vel også).

Hvis også min kritik virker unuanceret, så skyldes det nok, at der var så god og positiv udvikling sidste sæson, men at vi ikke byggede godt nok på i sommers og synes retur til pazza.
Annonce