@ I4L
Fine pointer - dog er jeg ikke enig.
Din tese forudsætter jo, som du skriver, at vi har tre felt-til-felt spillere på midten. Det er jeg ikke enig med dig i. Mod Torino spillede vi konsekvent med to felt-til-felt (i form af Vidal og Barella), medens Gags som udgangspunkt holdt sig længere tilbage. Selvfølgelig opstod der situationer hvor Gags havde en motorvej foran sig, men så blev Vidal eller Barella (mest førstnævnte) hjemme.
I det lys er der ikke meget der har ændret sig fra den situation, du ridser op, hvor Brozovic ligger dybt og har to mere fremadrettede typer ved siden af sig.
Det har vel netop været én af Vidals absolutte spidskompetencer i både Juventus, Bayern og Barcelona - altså, de gode løb uden bolden. Barella vel egentlig i lidt mindre grad.
Det er i øvrigt ikke én af Brozovic´ spidskompetencer, så hvordan manglen på netop ham har befordret sådan en ændring, må du forklare nærmere. Brozovic er jo ikke spilleren, der gør sig spilbar på modstanderens banehalvdel. Han er til gengæld spilleren der skal finde de spillere, der gør sig spilbare på modstanderens banehalvdel. Brozovic er heller ikke som sådan en kreatør (som du ellers skriver andetsteds i indlægget), men snarere en dirigent.
Du begår i øvrigt efter min bedste overbevisning en fejl ved at losse Gags og Vidal ind i samme kategori...
Fine pointer - dog er jeg ikke enig.
Din tese forudsætter jo, som du skriver, at vi har tre felt-til-felt spillere på midten. Det er jeg ikke enig med dig i. Mod Torino spillede vi konsekvent med to felt-til-felt (i form af Vidal og Barella), medens Gags som udgangspunkt holdt sig længere tilbage. Selvfølgelig opstod der situationer hvor Gags havde en motorvej foran sig, men så blev Vidal eller Barella (mest førstnævnte) hjemme.
I det lys er der ikke meget der har ændret sig fra den situation, du ridser op, hvor Brozovic ligger dybt og har to mere fremadrettede typer ved siden af sig.
Problemet er så bare at han insisterer på at udføre denne taktiske ændring ved at bemande midtbanen med typer hvis spidskompetencer ligger meget langt fra evnen til at finde rum uden bold på modstanderens halvdel.
Det har vel netop været én af Vidals absolutte spidskompetencer i både Juventus, Bayern og Barcelona - altså, de gode løb uden bolden. Barella vel egentlig i lidt mindre grad.
Det er i øvrigt ikke én af Brozovic´ spidskompetencer, så hvordan manglen på netop ham har befordret sådan en ændring, må du forklare nærmere. Brozovic er jo ikke spilleren, der gør sig spilbar på modstanderens banehalvdel. Han er til gengæld spilleren der skal finde de spillere, der gør sig spilbare på modstanderens banehalvdel. Brozovic er heller ikke som sådan en kreatør (som du ellers skriver andetsteds i indlægget), men snarere en dirigent.
Du begår i øvrigt efter min bedste overbevisning en fejl ved at losse Gags og Vidal ind i samme kategori...
FC Internazionale - Stadio Giuseppe Meazza
Triplete Solo Noi