Hvad vil det med en 4 defensiv midt, når de direkte afløserer for Xavi og Iniesta sidste sæson hed Gudjohnsen og Hleb?
Og i øvrigt har klubben ikke meldt ud, at de specifikt leder efter en defensiv midt, hvilket deres interesse i Afellay bekræfter. Og nej, man er nødvendigvis ikke kropsstærk fordi, at man 1.80 (intet specielt i øvrigt), men Afellay, men synes nu Iniesta og Xavi klarer det fint alligevel. Husk på, at Afellay ikke er defensiv midt, men central midtbanespiller, der samtidig kan spille på begge fløje, samt den offensive midt.