Selvfølgelig er presset mest på FCK, da de jo “skal” vinde hvert år (selvom det aldrig kommer til at ske). Dog har FCK også ligaen to år i træk, en pokal og to chl gruppespil + et avancement, så jeg tænker, at de overlever, hvis mesterskabet skulle glippe (selvom det selvfølgelig aldrig er noget man går efter).
Jeg vil hvert fald mene presset på FCM er noget nær lige så stort. Tidligere på sæsonen sad Bach Bak hvert fald også i offside studiet og sagde direkte, at FCMs ambition også var at blive mester hver sæson. Godt nok har der været en del kaos og skiftende trænere som det ser ud til at der er rettet op på nu, men intet mesterskabet i år til FCM, vil betyde 4 sæsoner uden mesterskab. Det er hvert fald heller ikke godt nok. (Især ikke hvis det fx ender med BIF og de sidste 4 sæsoner så vil hedde 2 stk til fck, 2 stk til bif og 0 til fcm).
Det er jeg egentlig enig i. I hvert fald hvis man som FC Midtjylland vil holde fast i, at man er den klare nummer to i Danmark. Det bliver sværere at holde fast i, hvis man ikke har et mesterskab i 4 sæsoner, og sågar har en 7. plads og evt. en 3. plads i år i blandt. Jeg tror ikke at FCM nogensinde bliver den største magtfaktor herhjemme, men hvis vi vil etablere os som den klare nummer 2, så skal det jo være os der vinder, når FCK ikke gør det. Presset på FCM havde været mindre, hvis vi havde vundet en af de to sæsoner, hvor vi sluttede med meget lille margen (forrige sæson og den før). Det gjorde vi så desværre ikke.
Men med vores seneste sæson i tankerne, så er man nået langt selv hvis vi bliver nummer to. Men det ville altså være sløjt at slutte efter Brøndby endnu engang. Jeg kan egentlig bedre leve med at slutte efter FCK.
DK: FC Midtjylland
Mener at den danske Supercup bør genindføres!