Snak

Mere indhold efter annoncen
Selvfølgelig er presset mest på FCK, da de jo “skal” vinde hvert år (selvom det aldrig kommer til at ske). Dog har FCK også ligaen to år i træk, en pokal og to chl gruppespil + et avancement, så jeg tænker, at de overlever, hvis mesterskabet skulle glippe (selvom det selvfølgelig aldrig er noget man går efter).
Jeg vil hvert fald mene presset på FCM er noget nær lige så stort. Tidligere på sæsonen sad Bach Bak hvert fald også i offside studiet og sagde direkte, at FCMs ambition også var at blive mester hver sæson. Godt nok har der været en del kaos og skiftende trænere som det ser ud til at der er rettet op på nu, men intet mesterskabet i år til FCM, vil betyde 4 sæsoner uden mesterskab. Det er hvert fald heller ikke godt nok. (Især ikke hvis det fx ender med BIF og de sidste 4 sæsoner så vil hedde 2 stk til fck, 2 stk til bif og 0 til fcm).


Det er jeg egentlig enig i. I hvert fald hvis man som FC Midtjylland vil holde fast i, at man er den klare nummer to i Danmark. Det bliver sværere at holde fast i, hvis man ikke har et mesterskab i 4 sæsoner, og sågar har en 7. plads og evt. en 3. plads i år i blandt. Jeg tror ikke at FCM nogensinde bliver den største magtfaktor herhjemme, men hvis vi vil etablere os som den klare nummer 2, så skal det jo være os der vinder, når FCK ikke gør det. Presset på FCM havde været mindre, hvis vi havde vundet en af de to sæsoner, hvor vi sluttede med meget lille margen (forrige sæson og den før). Det gjorde vi så desværre ikke.

Men med vores seneste sæson i tankerne, så er man nået langt selv hvis vi bliver nummer to. Men det ville altså være sløjt at slutte efter Brøndby endnu engang. Jeg kan egentlig bedre leve med at slutte efter FCK.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Både Molde og Bodø/Glimt har også overhalet jer. Det er også en stor medfaktor til at Norge har overhalet Danmark som nation.

Det interessante med Bodø/Glimt det er at de kun har 2 Gruppespil på CV´et. Derudover har de et år med 0 point fordi de ikke havde en kval plads. Så de har hentet point i 4 ud af 5 år med 2 gruppespil.

FCM har hentet point 5 ud af 5 år med 3 gruppespil.

Nu har I hentet Ola Brynhildsen fra Molde. Økonomisk er I stadig mere attraktive end Molde og Bodø/Glimt. Men det kan også hurtigt ændre sig hvis de to klubber fortsætter.

FC Midtjyllands press er vel ikke at lave en Rosenborg.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Den helt store skuffelse kom jo med den katastrofale 7. plads sidste sæson. Man kunne nemt frygte at det, for et længere stykke tid ud i fremtiden, ville være enden for FCM, som værende tophold i DK. Også når man tænker på starten af denne sæson og tidlig exit fra Europa.

Men at man allerede igen i denne sæson er helt med i et yderst tæt guldræs, synes jeg er bestemt er godkendt. Der er brugt mange penge, men det er stadigvæk et nyt hold der skal sammenspilles, Og en mesterskabstræner har vi altså ikke - endnu.

At Bach Bak siger at ambitionen er at blive mester hver sæson, er nok mere en "FCM classic" om at sætter man overliggeren højt og melder ambitiøst ud, er det med til at gøre én bedre. Snarere end det er en realistisk forventning.

Så positivt synes jeg, at vi har fået lukket hullet i den synkende skude, fået sat turboen til og nu igen har fuld fart fremad. Om der er nok til et mesterskab? Det burde det ikke være, fordi vi har været langt bagud. Men jeg tror og håber da stadigvæk... :-)
Nande,

Det var 1 straffespark der gjorde at FCM ikke kom i gruppespil.
Hvis den var gået ind i stedet for ud, så havde FCM ikke bøvlet med de Norske hold.

Det samme kriterie som du bruger om dem, kan du også bruge om FCM.
2 gode år fremadrettet og dit skriv står temmeligt punkteret.
For du mener vel ikke at FCM er i gang med en Rosenborg, sådan helt seriøst?
Rosenborg oprustede jo netop ikke og dermed gik Norsk klubfodbold ind i en mørk tid, de først nu ser ud til at være på vej ud af.
Men som du selv skriver, så er det 2 sæsoner de har leveret i. Det tænker jeg også FCM kan gøre.
Du glemmer også lidt at Conference league er en forholdsvis ny ting og at det måske har taget lidt tid at tage den seriøs.

Så, jeg giver egentlig ikke mange potter pis for dit sortsyn på FCM´s vegne :-)

Edit:
En anden ting du meget belejligt glemmer, er at FCM ikke har spillet i Conference league. De sidste 5 sæsoner har den heddet 2 x EL og 1xCL. Det er alt andet lige noget sværere at lave point i de lidt sværere gruppespil.
Det er altid sjovt at følge lidt med i hvordan pointgennemsnit og hvad det kræver for at blive mestre/komme i top 6/whatever skifter fra sæson til sæson. Vinder vi søndag over Vejle går vi ind i slutspillet med 48 point. Det er 3 færre end det krævede at få bronze efter 32 kampe sidste år (51 er i øvrigt også det antal vi nåede efter nedrykningsspillet). Vi har allerede nu flere point end 5 og 6 havde efter 32 kampe i sidste sæson.

Det kræver altså markant flere point at få medaljer / mesterskabet i år end sidste år. Til gengæld tyder det på at det kræver cirka det samme at komme med i top 6 som sidste år. Måske en anelse mindre, da Brøndby kom med som nummer 6 med 30 point sidste år.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Mere indhold efter annoncen
Annonce
.
Præcis og det taler jo nemlig ind i at e’er er tre hold der præstere, sidste pr var der to hold der kæmpede om st dumme sig mindst, sagt lidt groft. Vi skal have den sejr over VB så står vi godt. Mon ikke de tre hold trods alt smider point hist og her til Sif, fcn og GF og så handler det jo om at man kan lave 4p mod de to konkurrenter, så bør man stå ufatteligt stærkt.
Hvis vi bare kan få 3 point fra hver af de to andre, så er alt fjong.
Så bliver det som jeg advokerede for. Den der snubler mod en af 3 andre i slutspillet, den klub kommer til at tabe guldet.
Her ser jeg, med alt respekt, FCM som mere stabil mod de mindre klubber end de to andre.
Jeg tænker at det allermest relevante bliver de indbyrdes opgør i toppen, i hvert fald hvis man antager, at et hold kommer til at skille sig voldsomt ud der. Napper en af holdene en 7-8 point i deres 4 opgør med de to andre, så rykker det immervæk en del. Spørgsmålet er så, om nogen af holdene er i stand til dette.

Nu må vi starte med at nappe 3 point søndag og så håbe at enten Silkeborg kommer i gang eller OB kommer i gang på hjemmefronten. Dernæst bliver det spændende at se programmet for slutspillet.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Jaa, i første omgang bliver det virkelig vigtigt at have mindst 3 point på fck inden slutspillet.
FCN på udebane, der er vi ikke altid for gode. GF kampene har være lumske, men det er de for alle 3 i toppen. SIF kommer an på hvornår man møder dem og om de pludselig kommer lidt i gang. Møder man dem omkring nogle pokalkampe, så bør det være rigtig positivt, men det gælder jo også for GF og FCN de har jo også klart mest pokalen at fokusere på.
Annonce