Snak

Mere indhold efter annoncen
Ja, den er vigtig på søndag.
Jeg kiggede lige på seedningerne for FCN og AGF. Det er egentlig ikke fordi forskellen er så kæmpestor i sig selv. FCN ligger på 7,000, mens AGF har landekoefficienten på 6.290. Men så vidt jeg kan se er det er dog nok til at AGF ikke bliver seedet i deres første runde i EL, mens FCN godt kunne blive det.

I forhold til kampen søndag så er vi vel der hvor en sejr til os vil betyde, at FCK nok skal gøre rent bord i de resterende 7, hvis de skal have en chance. Og det kan godt vise sig ikke at være nok alligevel. Især hvis Brøndby lever op til deres favoritværdighed og vinder over et afbudsramt AGF-hold. At skulle hente 9 point på både FCM og Brøndby på 7 runder burde være umuligt.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Hvis, og jeg skriver hvis, vi vinder over FCK. Så er vi 9 point foran.
Når man så tænker på at vi på et tidspunkt i begyndelsen af sæsonen, var 8 point efter FCK. Det er 17 point vi har taget på FCK. Det er jo helt uhørt og en deroute for et så godt hold som FCK, der vel aldrig er set før. Hvis det er, så kan jeg ikke mindes det.
Man kan ikke engang bruge Europa som undskyldning, for de point de har tabt mod top 6, er sket hvor der ikke var Europa. De har så til gengæld været begunstiget af at møde bund 6 på tidspunkter hvor der var Europa på programmet.
Når man så samtidigt ser på de enorme summer der er brugt på den trup. Så er det jo en episk nedsmeltning.

FCK skal simpelthen vinde på Søndag, for ikke at stå som et af de største flop hold gennem tiden.
Hvis, og jeg skriver hvis, vi vinder over FCK. Så er vi 9 point foran.
Når man så tænker på at vi på et tidspunkt i begyndelsen af sæsonen, var 8 point efter FCK. Det er 17 point vi har taget på FCK. Det er jo helt uhørt og en deroute for et så godt hold som FCK, der vel aldrig er set før. Hvis det er, så kan jeg ikke mindes det.
Man kan ikke engang bruge Europa som undskyldning, for de point de har tabt mod top 6, er sket hvor der ikke var Europa. De har så til gengæld været begunstiget af at møde bund 6 på tidspunkter hvor der var Europa på programmet.
Når man så samtidigt ser på de enorme summer der er brugt på den trup. Så er det jo en episk nedsmeltning.


Den historie er jo nok lidt todelt. Tager man de 15 kampe der er spillet fra og med runde 10, hvor vi vinder i Parken, så har FCK et pointsnit på 1,53. Det er langt fra imponerende i forhold til hvordan FCK plejer at levere - også i de perioder hvor de spiller europæisk.
Vi har på den anden side hentet 2,47, hvilket også er unormalt højt på 15 kampe for os.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Det er selvfølgelig en pointe.
Vi spiller ikke godt (i følge visse smagsdommere), men der bliver ved med at komme point på kontoen.
Gad vide hvad der vil ske hvis vi samtidigt spiller godt......
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Nåede I at være 8 point efter? Går udfra du taler om den indbyrdes kamp i Parken, var det ikke kun 8 point hvis I havde tabt den? Eller husker jeg helt forkert?
Nåede I at være 8 point efter? Går udfra du taler om den indbyrdes kamp i Parken, var det ikke kun 8 point hvis I havde tabt den? Eller husker jeg helt forkert?


Vi var 8 point efter inden kampen, hvor vi lå og rodede rundt som nummer 5 med 14 point, mens FCK ret suverænt lå med 7-1-1 efter 9 kampe og 22 point.

Så vi har nappet 14 point på FCK på 15 kampe. Til sammenligning nappede FCK 12 point på FCN i forårets 15 kampe sidste forår. Det var der nok nogen der synes var lidt af et kollaps af FCN. Men det er nok heller ikke 1:1 sammenligeligt.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Okay, jeg huskede det som 5 point og at det var 8 hvis I tabte og ikke 11. Men godt comeback I har lavet, Europa eller ej.
Tror det var inde i FCK tråden jeg præstenterede det og der slog det selvfølgelig ikke igennem.
Men deres pointtab ifb. med selve Europakampene har faktisk ikke været så store.

Holdt man dem op mod de selvsammen som vi nåede at have ibm vores 6 kvalkampe, så tror jeg den endte helt lige, eller også var det noget med at vi havde tabt 1 eller 2 mere.
Så jeg køber simpelthen ikke 100% den med Europa, ja selvfølgelig har det en del at sige, men pointtabene kom ikke i høj grad enten kampen før eller kampen efter deres Europa kampe.
Så vi har nappet 14 point på FCK på 15 kampe. Til sammenligning nappede FCK 12 point på FCN i forårets 15 kampe sidste forår. Det var der nok nogen der synes var lidt af et kollaps af FCN. Men det er nok heller ikke 1:1 sammenligeligt.


Jeg får nok hug af flere for denne holdning MEN.. Jeg synes aldrig rigtig Neestrup for mig har vist noget "ektraordinært" i FCK som medierne har gjort.
Han gjorde vel egentlig bare det "forventelige" sidste år forstået på den måde, at man oftest ser en hurtig effekt på spillet og resultater, når der skiftes træner midtvejs i sæsonen. Det er sæsonerne efter der er de sværeste. Når det hele bliver "hverdag" igen.

Ja, det var da et flot comeback sidste år, men ikke så overraskende hvis du spørger mig. FCK vandt kampene, FCNs unge hold, led under at man solgte Schjelderup i vinterpausen.

Om man er FCK, FCM eller BIF træner, så kan jeg sagtens anerkende gode træner - Neestrup er for mig ikke en dårlig træner, men jeg er heller ikke deroppe hvor navnligt medierne har været, at han kan blive DKs landstræner i fremtiden.
Det kan han muligvis - Men at vurdere det ud fra comeback´et sidste år er fjollet.

Det er da udentvivl også en flot europæisk kampagne de har haft. FCK har været gode i parken i rigtig mange år i europæiske turneringer.

Jeg tror dog stadigvæk at FCK får 2. pladsen foran os.
Annonce