Snak

Mere indhold efter annoncen
Selvom EL-kampene måske forståeligt formørker jeres tanker en smule, viser FCK for tiden en imponerende evne til at hente point i suppen, når man tænker på, hvor få mål, I egentlig laver. Formbarometrene ser jo faktisk fine ud for begge mandskaber. En målscore på kun +4 siger dog en del efter 16 kampe. Det er rigtignok ikke standard-FCK, vi har med at gøre.

Det bliver forresten en kamp uden Amartey og Bak. Det skal nok blive en interessant juleafslutning.

Jeg kunne godt se marginalerne tippe til jeres fordel i denne her, hvorefter vi må sætte tingene på plads i foråret.

Og nåja, Riddersholm melder ud, at vi stiller i stærkeste opstilling i pokalen. Det gør FCK nok ikke.
Midtjylland!
moderator
Jeg kan ikke rigtig få øje på, hvorfor den skulle tippe til vores fordel. Der er ikke indikationer på det lige i øjeblikket.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Det er muligt, FCK-maskinen ikke spinder, men FCM har reelt også kun spillet rigtig stærkt i hver anden kamp i en lang periode. Forskellen er, at vi også har formået at vinde på middelpræstationerne.

Vores defensiv er ikke umenneskelig, og jeg vil forestille mig, at FCK´erne og ikke mindst Ståle er vildt opsatte på at tage den her. Det kan blive en sovepude for FCM, at man selv med et nederlag må betegne efteråret som en succes.
Midtjylland!
Vores defensiv er ikke umenneskelig, og jeg vil forestille mig, at FCK´erne og ikke mindst Ståle er vildt opsatte på at tage den her. Det kan blive en sovepude for FCM, at man selv med et nederlag må betegne efteråret som en succes.

Det kan jeg slet ikke forestille mig. Ikke efter, hvad der skete i sidste sæson. Der må være en del spillere i FCMs trup, som er klar over, at dette kan være den eneste mulighed de får for at vinde et dansk mesterskab.

Vinder FCK i Parken, så er man otte point efter og så har man ligesom fået færten af at det kan lade sig gøre at hente Midtjylland.
Skidt kamp igår, hvor det virkede ganske viljeløst og ubevægeligt. Pudsigt at Sisto spiller sin dårligste kamp for FCM, netop som han bliver kåret som årets profil.

Kampen bekræfter i øvrigt tidligere overvejelser omkring forstærkninger.

Lauridsen har simpelthen ikke klassen og bibringer ikke nær det som Bak gør i den anden side. Det er meget alibi, tilbagespilninger og begrænsede tekniske færdigheder som sætter dagsordenen. Her bør hentes en starter.

Trods fremgang for Haugaard (okay AaB kampen var nem), så kludrer han stadig alt for meget i det, målet imod, er jo rent amatørteater. Her bør hentes en starter.

Ellers spændende kamp i udsigt på Parken. Bak er et afsavn og er ikke i tvivl om at FCK vil angribe på fløjene og bringe noget fysik ind i feltet.

Med NJ, Cornelius, Delaney/CP + midtforsvarere, kan det presse os betydeligt på dødbolde, specielt med Sparv og Bak ude.

Tror dog ikke på at Sly og Sisto kan ramme så ringe en kamp i fællesskab igen og forhåbentlig kan de blive afgørende for os..
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Lauridsen har simpelthen ikke klassen og bibringer ikke nær det som Bak gør i den anden side. Det er meget alibi, tilbagespilninger og begrænsede tekniske færdigheder som sætter dagsordenen. Her bør hentes en starter.


Man kunne selvfølgelig godt hente konkurrence og så udleje Møller, men jeg vil også lige påpege, at Lauridsen ikke er helt uden værdi for holdet. Han slår mange af vores gode dødbolde og må (uden at jeg har overværet en træning i årevis) være en af Priskes nærmeste soldater. Skal han erstattes, skal afløseren gerne kunne bidrage med noget tilsvarende, ellers mangler vi en god venstrefod.

Lauridsen og Haugaard har som de eneste på holdet fuld spilletid, og det er jo gået ganske pænt. Jeg tror, de vil vokse yderligere med opgaven. Og så synes jeg i øvrigt, at Lauridsen allerede nu holder et fint niveau, men jeg er med på, at Haugaards nuværende niveau ikke er godt nok i længden. Så kan vi enten vente på, at han lærer og bliver bedre, eller vi kan kigge efter en målmand med stærkere konkurrenceevne end Heinze. Jeg hælder til det første, fordi det går så godt for holdet lige nu.
Midtjylland!
Jeg synes det det ligner rigtig meget en uafgjort. FCK scorer sjældent mere end ét mål. FCM lukker stort set altid ét mål ind, men scorer til gengæld to mål i alle kampe.
Formen er stort set den samme for begge mandskaber, og den lille fordel FCM havde er væk med Baks fravær og et sværere udgangspunkt for FCM, med Esbjerg kampen torsdag og udebanen mod FCK. Jeg tror kampen ender 1-1, med et mål af Petter Andersson og et af Nikolaj Jørgensen. Jeg håber på at Rømer og Izunna spiller deres livs kamp for det blive de to der bliver afgørende. Jeg tror meget på Izunna for han er sulten efter at have mistet sin plads og har spillet rigtig godt hver gang han har haft den i efteråret.

Alt andet end et nederlag er fantastisk for FCM, fordi de fleste af sæsonens sværeste kampe er overstået i efteråret.(2x Aab, 2x FCK (endda på udebane), 2xFCN) Slutter de 11 points foran FCK tror jeg ikke på at de smider 11 points mere end FCK over 16 kampe. De skal faktisk smide 12, for målscoren er så meget bedre end alle andre hold at den i sig selv er 1 point værd.
Danmark. FC Midtjylland England: Arsenal Tyskland: Dortmund
Jesper L havde ikke sin bedste kamp mod FCV, men det har nærmere været undtagelsen i denne sæson. Han er ikke lige så eksplosiv og direkte som Julle, men virker til gengæld bedre integreret i samme alder - og så har han som gammel midterforsvarer en defensiv ballast.

At der så langt i sæsonen kun er fuld spilletid til de to unge "startdebutanter" og i øvrigt bedstekammerater, Jesper L & Haugaard, havde jeg godt nok ikke forventet inden sæsonstart. Med antal kampe øges sandsynligheden for personlige fejl, men de er begge sluppet godkendt fra det hidtil.

Jeg synes snarere, at problemet er alternativet Møller, som bør udlejes mere kontinuert - og så kan man hente ny konkurrence ind til Jesper L i januar.
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Jakob Haugaard er da åbenlyst et meget svagt punkt på holdet. Mange fejl og generel stor usikkerhed.

Potentiale har han da sikkert og Lössl havde nogle gevaldige udfald inden han fandt stabiliteten, men når man står med halvandet ben på mesterskabspodiet er det mærkværdigt at have den slags usikkerhed på en nøgleposition.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Efter min vurdering bliver vi nød til at investere på målmandsposten. Haugaard kan simpelthen ende med at koste os vitale point i mesterskabskampen, og han fremstår ofte som en stor usikkerhedsfaktor i feltet. Hvis vi er så dygtige at vinde mesterskabet denne gang, skal vi altså have en mere rutineret og kompetent målmand til vores europæiske kampe. Med FCM´s nuværende ambitioner, og den gyldne mulighed for mesterskab taget i betragtning, kan man altså ikke tage nogle chancer på sådan en vigtig position.

Moneyball Midtjylland - Danmarksmester 2015, 2018, 2020 & Pokalmester 2019
Annonce