Moneyball Midtjylland - Danmarksmester 2015, 2018, 2020 & Pokalmester 2019
Snak
Redigeretman 5. jan 2015
Det ser ud til, at vi har tænkt os at hapse alle Malmøs transferønsker. Først Olsson, nu måske Dahlin:
http://tipsbladet.dk/nyh…ensk-keeper
Til syv millioner må forventningen være klar. Han skal slå til med det samme, og Haugaard ryger tilbage som udfordrer, mens Heinze skal afskibes hurtigst muligt.
Edit: Ah, det er syv svenske, så 5,5 mio:
http://www.aftonbladet.s…20110853.ab
Det lyder fornuftigt.
http://tipsbladet.dk/nyh…ensk-keeper
Til syv millioner må forventningen være klar. Han skal slå til med det samme, og Haugaard ryger tilbage som udfordrer, mens Heinze skal afskibes hurtigst muligt.
Edit: Ah, det er syv svenske, så 5,5 mio:
http://www.aftonbladet.s…20110853.ab
Det lyder fornuftigt.
Midtjylland!
man 5. jan 2015
Fornuftigt indkøb! og så er det en utrolig lækker alder vores nye målmand har. Det er vel de næste 5 år man plejer at peake som målmand med den rutine han efterhånden har. Vigtigt!
Heinze ryger jo nok nu. Haugaard kan vel heller ikke affinde sig med situationen efter han har oplevet af være fast keeper i Suppen. Måske er det her Patryk Wolanski kommer ind i billedet som reserve til sommer..
Heinze ryger jo nok nu. Haugaard kan vel heller ikke affinde sig med situationen efter han har oplevet af være fast keeper i Suppen. Måske er det her Patryk Wolanski kommer ind i billedet som reserve til sommer..
Moneyball Midtjylland - Danmarksmester 2015, 2018, 2020 & Pokalmester 2019
man 12. jan 2015
FCM 2.0
Jeg fandt lige en artikel fra Herning folkeblad fra for et år siden. Her står jeg på vinter træningslejren og forklarer hvor meget FCM ikke er et tophold uanset om resultaterne kommer til at flaske sig eller ej. Jeg maner til forsigtighed, og minder om en kamp ad gangen, skrøbeligheden med mange pladser med sårbarhed osv.
Efter det har FCM stort set ikke bestilt andet end at vinde (Lige med en sæsonafslutnings svipser).
Benham er kommet ind over og både spillermæssigt og økonomisk er der kommet helt andre boller på suppen.
Min personlige forventninger til vinter transferen er totalt indfriet ide to lovende lejeaftaler er blevet til kontrakter, selvom jeg godt nog sagde at det ville blive svært at Kristoffer Olsson tilfreds med spilletid, selvom han jo klart står bag Petter Andersson og Jakob Poulsen. Men det er der vel styr på hvis han skal være skadet det meste af foråret.
Mit vigtigste ønske var dog en rutineret Keeper. FCM har ikke været forkælet med Rutine længe, men i min optik var det netop en usikker og ikke mindst urutineret sidste skanse der kostede mesterskabet. Der er noget om det. Mål vinder kampe Cleans sheets vinder mesterskaber.
Det er svært at spå om dagen for natten er kommet, men hvor sidste sæson var en lang pinelig affære hvor alle forsøgte at få FCM til at udråbe sig som farvoritter selvom alle tæt på klubben vidste hvor skrøbeligt det var. Nu synes jeg det er en helt anden sag.
Den frygt som mange andre danske fodboldfans har siddet med, nemlig at FCM kunne forvandle sig fra top 3. bejler, til regulært tophold, ser nu ud til at blive en realitet.
Der skal i hvert fald ikke være nogen tvivl om at den trup som FCM nu står med er den dyreste og bedste gennem klubbens historie. Man ruster sig allerede nu til at skulle spille internationalt efter sæsonen. Aldrig har man i FCM haft en trup med to spillere af den kvalitet på hver plads. Der er med andre ord virkeligt noget
Der tales om
Jeg tør for første gang påtage mig favorit værdigheden. Jeg tror på at FCM er klar. Jeg håber også på at dette FCM 2.0 kan bryde igennem til der hvor de erupæiske point og TV pengene gør det til en god forretning for FCM for Benham og for fodbold Danmark
Godt Nytår!
Jeg fandt lige en artikel fra Herning folkeblad fra for et år siden. Her står jeg på vinter træningslejren og forklarer hvor meget FCM ikke er et tophold uanset om resultaterne kommer til at flaske sig eller ej. Jeg maner til forsigtighed, og minder om en kamp ad gangen, skrøbeligheden med mange pladser med sårbarhed osv.
Efter det har FCM stort set ikke bestilt andet end at vinde (Lige med en sæsonafslutnings svipser).
Benham er kommet ind over og både spillermæssigt og økonomisk er der kommet helt andre boller på suppen.
Min personlige forventninger til vinter transferen er totalt indfriet ide to lovende lejeaftaler er blevet til kontrakter, selvom jeg godt nog sagde at det ville blive svært at Kristoffer Olsson tilfreds med spilletid, selvom han jo klart står bag Petter Andersson og Jakob Poulsen. Men det er der vel styr på hvis han skal være skadet det meste af foråret.
Mit vigtigste ønske var dog en rutineret Keeper. FCM har ikke været forkælet med Rutine længe, men i min optik var det netop en usikker og ikke mindst urutineret sidste skanse der kostede mesterskabet. Der er noget om det. Mål vinder kampe Cleans sheets vinder mesterskaber.
Det er svært at spå om dagen for natten er kommet, men hvor sidste sæson var en lang pinelig affære hvor alle forsøgte at få FCM til at udråbe sig som farvoritter selvom alle tæt på klubben vidste hvor skrøbeligt det var. Nu synes jeg det er en helt anden sag.
Den frygt som mange andre danske fodboldfans har siddet med, nemlig at FCM kunne forvandle sig fra top 3. bejler, til regulært tophold, ser nu ud til at blive en realitet.
Der skal i hvert fald ikke være nogen tvivl om at den trup som FCM nu står med er den dyreste og bedste gennem klubbens historie. Man ruster sig allerede nu til at skulle spille internationalt efter sæsonen. Aldrig har man i FCM haft en trup med to spillere af den kvalitet på hver plads. Der er med andre ord virkeligt noget
at skyde med fra bænkensom man siger.
Der tales om
overfalds fodboldhvor et i Dansk sammenhæng fysisk overlegent hold faktisk med tempoet i spillet kan diktere slagets gang i langt de fleste kampe.
Jeg tør for første gang påtage mig favorit værdigheden. Jeg tror på at FCM er klar. Jeg håber også på at dette FCM 2.0 kan bryde igennem til der hvor de erupæiske point og TV pengene gør det til en god forretning for FCM for Benham og for fodbold Danmark
Godt Nytår!
Redigeretman 12. jan 2015
Jeg er helt enig, Hekler. I løbet af hele sidste sæson fastslog jeg også, at vi langt fra var suveræne favoritter, og at vi havde overpræsteret det første halve år. At vi så får totalt gummiben til sidst (selvom Glen ikke vil indrømme det), er en anden snak.
I denne sæson tror jeg på det. Truppen er stærk, harmonien ser god ud og erfaringen og sulten kan mærkes hos alle. Det skal lykkes nu.
I øvrigt godt at se dig herinde Hekler, vi kunne godt bruge flere FCM fans til at sparke lidt liv i tråden herinde.
I denne sæson tror jeg på det. Truppen er stærk, harmonien ser god ud og erfaringen og sulten kan mærkes hos alle. Det skal lykkes nu.
I øvrigt godt at se dig herinde Hekler, vi kunne godt bruge flere FCM fans til at sparke lidt liv i tråden herinde.
Moneyball Midtjylland - Danmarksmester 2015, 2018, 2020 & Pokalmester 2019
man 26. jan 2015
Særdeles sløj kamp i det midtjyske i dag, ikke værd at fryse over.
Nogle af de unge kløer havde tydeligt svært med tempoet, og de andre leverede vel ikke meget andet end 80%, så alt i alt var det ganske ringe.
Musefiu faldt desværre helt igennem, ligesom han gjorde det mon Randers og for mig at se, så ligner det en ophævelse, tror ikke på han får niveauet til FCM. Så er 2 år yngre David noget mere interessant, også selv om der var mange fejl i spillet i dag.
Kampen bekræfter også at vi stadig har brug for en ny venstre back og vi spiller bedre med en target angriber, fremfor en dybdeløber. Samme var tilfældet mod Randers.
Nogle af de unge kløer havde tydeligt svært med tempoet, og de andre leverede vel ikke meget andet end 80%, så alt i alt var det ganske ringe.
Musefiu faldt desværre helt igennem, ligesom han gjorde det mon Randers og for mig at se, så ligner det en ophævelse, tror ikke på han får niveauet til FCM. Så er 2 år yngre David noget mere interessant, også selv om der var mange fejl i spillet i dag.
Kampen bekræfter også at vi stadig har brug for en ny venstre back og vi spiller bedre med en target angriber, fremfor en dybdeløber. Samme var tilfældet mod Randers.
Redigerettirs 27. jan 2015
Jeg synes også vi så tendens til at Ureña fungerede bedst som en super-sub, hvor han virkelig gjorde ondt på forsvaret i de kampe han blev skiftet ind, fordi modstanderne var blevet møre pga. FCMs meget fysiske stil hvor de pt. er bedst i ligaen.
Jeg ser ingen grund til at skifte ud på venstre back positionen. Lauridsen er stabilt god, især defensivt. Møller har gjort det over forventning i de få kampe han har spillet.
Målmandspositionen var den markant svageste på holdet, og det er løst nu. Skulle Lauridsen falde lidt i niveau er der mange andre offensive kræfter der kan kompensere. Det er straks et andet spørgsmål på højre back som lige nu er den svageste. Når Kristian Bak spiller har vi superligaens bedste højre back fordi han gør alle andre spillere 15-20 % bedre, når han ikke gør har vi den suverænt svageste.
Jeg ser ingen grund til at skifte ud på venstre back positionen. Lauridsen er stabilt god, især defensivt. Møller har gjort det over forventning i de få kampe han har spillet.
Målmandspositionen var den markant svageste på holdet, og det er løst nu. Skulle Lauridsen falde lidt i niveau er der mange andre offensive kræfter der kan kompensere. Det er straks et andet spørgsmål på højre back som lige nu er den svageste. Når Kristian Bak spiller har vi superligaens bedste højre back fordi han gør alle andre spillere 15-20 % bedre, når han ikke gør har vi den suverænt svageste.
Danmark. FC Midtjylland
England: Arsenal
Tyskland: Dortmund