Snak

Mere indhold efter annoncen
Forstår slet ikke hverken FCM eller Sly, hvis han skippes til Kina. Jeg er helt med på, at han kan sikres økonomisk resten af livet, og som afrikaner gavner det hele hans familie hjemme i Nigeria. Men det må altså betragtes som den bedste investering for hans karriere (og økonomisk vel), hvis han skifter til en klub i Europa til sommer. Han har stadig en lang karriere og god indtjening foran sig.

I øvrigt vil jeg ikke mene nogen kan erstatte en individualist som Sly, der kan afgøre kampene på egen hånd. En ny spiller skal først spilles ind, og det tager altså tid. Udover dette ryger harmonien og spilforståelsen altså internt med den store udskiftning der pludselig kommer nu. Han skal blive til sommer!
Moneyball Midtjylland - Danmarksmester 2015, 2018, 2020 & Pokalmester 2019
Rent økonomisk giver der da fin mening? Middelmådige spiller (internationalt set) får en løn derovre de aldrig ville kunne få i Europa, og det ligner ikke ligaen er på retræte, så succes derovre betyder bare endnu flere penge i fremtiden.

Sportsligt er jeg enig, hvor for jeg krydser fingre for er salg :-)
Nu har jeg selvfølgelig ingen ide om pengenes størrelse i Kina, men mon ikke en kontrakt i Bundesligaen kunne matche det? Som sagt har jeg ingen ide, men virker besynderligt hvis ikke det kan det.

Desuden trækker forhandlingerne med Pusic ud, hvilket vel ikke ligefrem er en god start ift. den indbyrdes relation mellem klubben og ham.
Moneyball Midtjylland - Danmarksmester 2015, 2018, 2020 & Pokalmester 2019
Bundesligaklubberne kan måske godt matche pengene, men det vil de ikke for en spiller som Igboun.

F.eks. mener EB at vide, at Eddie Gomes får otte mio. kr. NETTO om året i Kina. Det siger noget om, hvad kineserne er villige til at spendere på middelmådighed.

Det giver da god mening for Igboun at tage 2-3 år derovre - specielt med tanke på hans nigerianske baggrund. Der kunne godt være mange munde, som han har ansvaret for.

Kina er ikke sportsligt så interessant, men det er jo ikke fordi, at Igbouns karriere er forbi med et skifte derover. Niveauet er trods alt stigende i Kina.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Transferdeadline ser ud til at endnu engang at blive lidt for spændende iår.

Pusic lader vente på sig, Paul er ikke sikker på et lejemål, Kina trækker i Igboun og nu er der landet store bud på Sisto.

Lander Pusic er vi fint stillet, hvis Sly skulle skifte.
Et salg af både ham og Sisto ville dog være katastrofal for mesterskabschancerne, og mon ikke det også er i tankerne på Benham.

Men som jeg har sagt mange gange før, så håber jeg at Igboun bliver min. ind til sommer, og tager et mesterskab med i bagagen, før han søger lykken.
Han er alligevel 24, år det er forståeligt at han snart gerne vil væk.
Does anyone in here have telekinetic powers? If you do, please raise my hand. - I øvrigt mener jeg, at pandaerne i København Zoo bør deporteres
Mere indhold efter annoncen
Annonce
BT siger klausul og minimum 2 lange om året. Dvs over 150.000 om måneden. Placerer det ham ikke voldsomt højt på jeres lønstige?
Det lyder utroværdigt fra BT. 29/12 skriver samme avis, at han tjener 2,5 i EFB. Han er jo nok ikke gået ned i løn...
BT siger klausul og minimum 2 lange om året. Dvs over 150.000 om måneden. Placerer det ham ikke voldsomt højt på jeres lønstige?

Jo!
FCM Mestre 2015, 2018, 2020 fff (flere følger forhåbentlig) Pokalvinder 2019 fff
Har vi overhovedet nogen ide om hvad vores spillere får i løn? Kristian Bak er vel stadig en af de løntungeste?
Moneyball Midtjylland - Danmarksmester 2015, 2018, 2020 & Pokalmester 2019
Baks gamle kontrakt løber vist stadig til sommer, og ja, den var ret vanvittig:

http://www.bt.dk/fodbold…oenkongerne
Midtjylland!
Med Pusic i hus, Nattestad udlejet til Vejle og Paul tæt på udlejning til Hobro, er vi nærmest i mål.

Resten af dagen bliver nervøsitet over eventuelle monsterbud, der kan få os til at sælge. Det er grumt, at kinesernes vindue ikke lukker samtidig med vores. Hvis de har tænkt sig at hente Sylvester, skal vi vide det nu, så vi kan hente en hurtig erstatning.
Midtjylland!
Annonce