Er det udelukket, at Pusic og Duncan kan spille sammen?
Snak
man 23. feb 2015
@Foggy
Glen har udtalt at han ikke vil ændre systemet (1 angriber) for at få plads til Pusic, så tror ikke det sker.
Lækkert at se Sly stadig er sulten, og Erik tilbage med en basse.
Den skal bare køres sikkert hjem til 3 point nu!
Glen har udtalt at han ikke vil ændre systemet (1 angriber) for at få plads til Pusic, så tror ikke det sker.
Lækkert at se Sly stadig er sulten, og Erik tilbage med en basse.
Den skal bare køres sikkert hjem til 3 point nu!
Audere est Facere
man 23. feb 2015
Pisse fedt med en sejr i dag! Vi spiller altså ikke prangende, men det er jo åbenbart nok. Brøndby kampen er vel en af sæsonens sværeste, så det er godt at tage derhen med en sejr i bagagen. Spændende forår, vi napper fandme det mesterskab nu.
Moneyball Midtjylland - Danmarksmester 2015, 2018, 2020 & Pokalmester 2019
tirs 24. feb 2015
Generelt et skarpt holdningsmæssigt udtryk igår. Selv om spillet ikke var så flydende hele vejen igennem, så blev der arbejdet for sagen og det høje pres efterhindrede bl.a OB at komme over midten den første halve time.
Nogle bemærkninger til opstillingen. Syntes det var noget urytmisk med Andersson på kanten og Izunna virkede heller ikke komfortabel med, pludselig, ikke at have så mange spillere foran sig. Trods det tunge pres, var det meget få chancer man reelt spillede sig frem til i første halvleg og det lignede vanskeligheder med at få spillerne til at fungere på andre positioner. Jacob Poulsen havde f.eks. også et hav af boldtab, men spillerne flyttede sig også forkert i forhold til ham.
Med det materiale der er til rådighed, kan det så ikke løses bedre, f.eks. med Marco Larsen eller Urena på kanten, så man ikke forstyrrer hele konceptet? Ingen af dem er ideelle og andre typer end Rilwan, Sisto og Igboun, men specielt Urena har da hurtigheden til at spille den position og søger konstant bagrummet.
Men ellers glædeligt at man har en plan B, med de meget effektive dødbolde og med Jim, Bak, Sviatchenko, Duncan/Pusic, Igboun og Sparv i feltet og med en skarp server i Jakob Poulsen (Som i øvrigt tager hjørnespark fra begge sider nu), så er der udsigt til at det fortsat vil være et meget effektivt våben for os. At være Europas næstbedste til denne diciplin, er ikke så ringe endda.
Nogle bemærkninger til opstillingen. Syntes det var noget urytmisk med Andersson på kanten og Izunna virkede heller ikke komfortabel med, pludselig, ikke at have så mange spillere foran sig. Trods det tunge pres, var det meget få chancer man reelt spillede sig frem til i første halvleg og det lignede vanskeligheder med at få spillerne til at fungere på andre positioner. Jacob Poulsen havde f.eks. også et hav af boldtab, men spillerne flyttede sig også forkert i forhold til ham.
Med det materiale der er til rådighed, kan det så ikke løses bedre, f.eks. med Marco Larsen eller Urena på kanten, så man ikke forstyrrer hele konceptet? Ingen af dem er ideelle og andre typer end Rilwan, Sisto og Igboun, men specielt Urena har da hurtigheden til at spille den position og søger konstant bagrummet.
Men ellers glædeligt at man har en plan B, med de meget effektive dødbolde og med Jim, Bak, Sviatchenko, Duncan/Pusic, Igboun og Sparv i feltet og med en skarp server i Jakob Poulsen (Som i øvrigt tager hjørnespark fra begge sider nu), så er der udsigt til at det fortsat vil være et meget effektivt våben for os. At være Europas næstbedste til denne diciplin, er ikke så ringe endda.
tirs 24. feb 2015
Brøndby på søndag, bliver i øvrigt en rigtigt interessant kamp, hvor jeg syntes der er flere ubekendte.
Er stadion på Vestegnen forsat væsentligt under Gårdmand Jensen pløjemark i niveau, giver det så mening at spille med teknikere som Sisto og Rilwan, eller skal der bare masser af muskler på banen?
Man så ihvertfald i Parken, ligeledes på en pivhamrende ringe bane, at teknikerne ikke kunne få spillet til at fungere efter græsset var pløjet op. Derefter blev man tromlet hen over.
Brøndby er selvfølgelig ikke så formidable på fysikken som FCK, men tænker nu at banen og de fysiske muligheder for udfoldelse, må betyde et eller andet for den tilgang man har derovre. Kan Sisto ikke holde bolden på jorden, er det ikke sikker på han får de rigtige forudsætninger for at spille fodbold..
Er stadion på Vestegnen forsat væsentligt under Gårdmand Jensen pløjemark i niveau, giver det så mening at spille med teknikere som Sisto og Rilwan, eller skal der bare masser af muskler på banen?
Man så ihvertfald i Parken, ligeledes på en pivhamrende ringe bane, at teknikerne ikke kunne få spillet til at fungere efter græsset var pløjet op. Derefter blev man tromlet hen over.
Brøndby er selvfølgelig ikke så formidable på fysikken som FCK, men tænker nu at banen og de fysiske muligheder for udfoldelse, må betyde et eller andet for den tilgang man har derovre. Kan Sisto ikke holde bolden på jorden, er det ikke sikker på han får de rigtige forudsætninger for at spille fodbold..
tirs 24. feb 2015
Banen på Brøndby stadion er stadig lort. Så det bliver en ubekendt for begge hold. Umiddelbart vil jeg faktisk tro at det mere er en fordel for FCM end for Brøndby.
[i]Homer Simpson: "Heh Heh, Silly Lisa, vampires are make believe, like elves, gremlins, and eskimoes"[/i]
tirs 24. feb 2015
Min fornemmelse er også a BIF vil blive udfordret i feltet og dødbolde vil være gift for dem. Dumic, Agger og Ørnskov får i hvert fald en del at se til hvis det bliver på fysiske præmisser.
Ikke rart med en hjemmebane som understøtter en stil man ikke kan spille..
Ikke rart med en hjemmebane som understøtter en stil man ikke kan spille..
tirs 24. feb 2015
Hasani og Elmander har også både højde og fysik at byde ind med, hvad angår dødbolde, så de nævnte herrer er ikke helt alene.
Jeg er dog ret sikker på, at i minimum får et point i Brøndby. Et enkelt point i Brøndby, kan i vel også godt leve med.
Jeg er dog ret sikker på, at i minimum får et point i Brøndby. Et enkelt point i Brøndby, kan i vel også godt leve med.
tirs 24. feb 2015
Hasani, er han ikke bygget med en mental og fysisk modenhed som en folkeskoleelv? Men Elmander, klart. Er han snart klar igen?
Ser opgøret som meget lige og BIF er vel stadig smal favorit og har en imponerende statistik på hjemmebane.
Plørebanen giver dog et taktisk aspekt som bliver rigtigt interessant at følge..
Ser opgøret som meget lige og BIF er vel stadig smal favorit og har en imponerende statistik på hjemmebane.
Plørebanen giver dog et taktisk aspekt som bliver rigtigt interessant at følge..