Snak

Mere indhold efter annoncen
Byskov kan vel godt få højre kant i 4-4-2 uden reelt at spille den? Eller husker jeg fejl?
5-0 kampen mod FCN, var det ikke sådan? Man kan dog diskutere hvorvidt det var sådan og om det mere var Francu der rykkede ned på højre kant og Byskov mere centralt. Men pointen er vel anyway reel at backup til Dario kan være Francu/Byskov. Det kan vel også være Denil og så have en mere solid midt.

Ift målmand, så tænker jeg du har ret, men jeg forstår det ikke helt.
Efter min mening skulle man have brugt sommeren på at lede efter en første keeper, fortælle Elias at han skal finde en anden klub og fortælle Lössl at nu er du altså den club captain vi aftalte og du skal holde dig klar for vores nye første keeper bliver jo nok skadet.

På CB kan man jo læse på X at vi nok troede vi havde en løsning. Jacob Jørgensen teasede for en transfer for få dagen siden og sagde at noget stort var på vej. Det faldt jo desværre til jorden. Men gad vide om ikke man mangler stjernen og en reserve alle D. Høegh pt? Tør man nøjes med 3 nu hvor Diao er skadet
Jeg tvivler.
Men, gode forsvarsspillere hænger ikke på træerne, så det bliver sidst i vinduet han bliver hentet når de andre muligheder spilleren havde, er væk. Vi må væbne os med tålmod.
Som jeg lige ser det, så skal vi heller ikke møde nogle store klubber der kan presse et presset forsvar i den næste måneds tid, så der burde være tid til at finde noget kvalitet.
Der vigtigste må være at få den rette spiller på plads.
Så må den ungdomsspiller der fik kampe i preseason steppe op, eller Gabriel må støtte indtil han kommer.
Gabriel fik et par kampe som CB sidste sæson, hvis jeg husker rigtigt.
Alt den snak om Byskov fik mig til at tvivle på mine evner til at se fodbold og ANALysere en kamp. Så jeg satte mig til at se Slovan Bratislava træningskampen, og spolede frem til hvor han bliver skiftet ind i minut 62.
Når FCM har bolden ligger han sig ind centralt og fordeler boldene i en 4-3-3 hvor Franculino så rykker mere ud på kanten og Gogorza/Simsir rykker op i angrebet på linje med Franculino.
Når modstanderen har bolden, spiller FCM klassisk 4-4-2 med Franculino og Buksa som pressende angribere og Byskov/Osorio på højrekanten og Simsir Gogorza på venstre.
Det passer meget godt med mine første observationer omkring Byskov. Han er central ja, når der angribes. Men han er også kant.
Så vi fik alle ret.
Dejligt.
Men, det burde stadig stoppe diskusionen om at der mangler en kantspiller. For det mener jeg ikke der gør. Byskov og Osorio spiller begge denne kant/midt til perfektion.
Man kan så snakke om Simsir/Gogorza der har den samme funktion i højre side, altså hvor de vandrer rundt på banen når FCM er i angreb, og om Simsir har kvaliteterne til dette.
Jeg mener personligt, at både Simsir og Osorio skylder kvajebajer for den netop overståede sæson, for deres manglende defensive evner, har tit resulteret i mål.
Jeg vil dog stadig mene, at det hele er Diao´s skyld!

Ej, det er gas. Han er bare for ung til at være fast mand på et hold der vil spille med om mesterskabet.
Det skal være en rutineret Mads Bech med en ny rutineret CB som makker. Så kan Diao og Lee få cup kampe, reservekampe ved skader og diverse indskiftninger. Det tror jeg er opskriften på et mesterskab.

Det og så en ny målmand ;-)
moderator
Forbandet, så er Simsir alligevel på bænken. Altid så svært at blive klog på Thomasberg synes jeg.
Dette er en signatur.
Sir,
Hvorfor har du valgt Simsir? Han har ikke vist noget siden sidste efterår.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
moderator
Tjaa kiggede bare stats på ham og Osorio og da Simsir var billigere og han blev af alle mulige folk sat til at starte tog jeg ham. Synes også han er god, men har ikke fulgt ham helt nøje må jeg indrømme.
Dette er en signatur.
Man kan selvfølgelig håbe, at han finder formen igen. Men det er dårlige tegn at Gogorza har overhalet ham. Han har været skadesfri et stykke tid nu.
Måske du skulle overveje at pille ham af igen :-)
Simsir leverede rigtig pænt output indtil han blev skadet, pænt med assist og mål. Osorio havde ikke en prangende sæson i den netop overstået, især ikke på mål og assist.
Indtil slutspil (cirka) leverede han dog rigtig gode præstationer på banen, men faldt så helt igennem til sidst.
30 min for Simsir i dag, kan være nok, men nu må vi se hvad form han er kommet tilbage i.
Defensive

Han har altså spillet fra start i de fleste træningskampe, så jeg er lidt enig med Sir, at det er underligt han ikke starter.
Hvad mener du med formen? Han har ikke været skadet i over 4 måneder.
Egentlig en fin startopstilling, synes jeg. Håber endelig at Dani Silva kan komme til sin ret, når han har en mere rendyrket 6’er ved sin side.

Også okay spillere i bredden, egentlig. Udover på stopperpositionerne, så hvem udgår skadet efter 20. Min. Bech eller Lee?
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Annonce