Selvom jeg er ærgerlig over resultatet mod OB, så var der her tale om individuelle fejl. Det er svært at klandre Thomasberg for dette.
Jeg har bare et eller andet med Thomasberg som jeg ikke kan sætte fingeren på hvad er. Men, det er som om jeg bare venter på han fejler, så jeg har et eller andet at skyde afsted efter ham.
Jeg er ikke klar over om det er hans personlighed, for jeg kan godt lide en besindig jyde. Om det er hans nogen gange undskyldende attitude eller hvad.
Der er bare noget jeg ikke bryder mig om.
Men, det skal ikke komme Thomasberg til last. Som træner for FCM har han et eller andet sted gjort det ok.
1 mesterskab og fugl Fønix på syvende pladsen, er noget der gør det supert. Men, den anden plads sidste sæson, og den tabte champions League kval plus alle de tabte kampe på udebane, gør jo nok at jeg vil vurdere hans sidste sæson som dårlig.
Så han kan kun komme op på et ok træner forløb indtil videre.
Jeg kan dog godt se udviklingen med 4-4-2 i forsvar og 4-3-3 i angreb.
Jeg mener det er noget meget seværdigt fodbold der bliver spillet for tiden. At der så er 3 spillere der vælger at nosse gevaldigt i den må man tage med.
Jeg tror dog det får konsekvenser for mindst 1 af spillerne.
Jeg tror man i ledelsen er blevet mere klar over hvor alvorligt der mangler en defensiv styrmand med erfaring til at støtte Mads Bech.
Jeg tror også de vil begynde at lede efter en ny målmand, nok ikke denne sæson, men til vinter eller næste sommer. Til vinter hvis Lössl bliver ved med at lave dumme ting, til sommer da det er hans tid til at gå på græs.
Det bringer mig til Simsir, som er taberen i dette tror jeg. Det er ikke hver kamp efterhånden, men hver eneste, at han laver noget dumt.
Så kan det godt være han kan drible forbi 3 i en telefonboks, men han er alt for dyr defensivt. Han har det med at lave de mest tåbelige driblinger nede i eget felt, fremfor at lægge en aflevering. Det kostede mindst 3 mål i sidste sæson. Han kan ikke tackle om så du satte ham en pistol for panden og
hans tilbageløb er noget af det mest lade at se på.
Når han så taber bolden et farligt sted, så tager han sig til hovedet og slår ud med armene, i stedet for at forsøge at gøre noget ved den farlige situation han lige har bragt holdet i.
Jeg tror Thomasberg havde tænkt han skulle starte, for det har han gjort i træningskampene. Men han ville nok lige først prøve ham af i en lille halv time før han kunne blive en del af start 11 igen.
Her fejlede Simsir gevaldigt. Det var ikke meget man fik set fra ham fremadrettet, men defensivt viste han alt det man frygtede.
Han får kampen på Torsdag som starter, og det er hans sidste chance tror jeg. Viser han ikke noget der, så er Gogorza første valget.
Angående de snakke med Nande om FCK. Jeg ville egentlig blot gerne vide hans syn på om FCK er kommet styrkede ud af transfervinduet, da vi har haft en del diskussioner om dette efter de hentede 5 nye spillere ind.
Jeg mente, og mener stadig, at FCM burde være favorit til guldet fordi det er en sammenspillet trup med et potent angreb.
Den mening er blot blevet forstærket yderligere, hvis Froholdt ryger.
Jeg har bare et eller andet med Thomasberg som jeg ikke kan sætte fingeren på hvad er. Men, det er som om jeg bare venter på han fejler, så jeg har et eller andet at skyde afsted efter ham.
Jeg er ikke klar over om det er hans personlighed, for jeg kan godt lide en besindig jyde. Om det er hans nogen gange undskyldende attitude eller hvad.
Der er bare noget jeg ikke bryder mig om.
Men, det skal ikke komme Thomasberg til last. Som træner for FCM har han et eller andet sted gjort det ok.
1 mesterskab og fugl Fønix på syvende pladsen, er noget der gør det supert. Men, den anden plads sidste sæson, og den tabte champions League kval plus alle de tabte kampe på udebane, gør jo nok at jeg vil vurdere hans sidste sæson som dårlig.
Så han kan kun komme op på et ok træner forløb indtil videre.
Jeg kan dog godt se udviklingen med 4-4-2 i forsvar og 4-3-3 i angreb.
Jeg mener det er noget meget seværdigt fodbold der bliver spillet for tiden. At der så er 3 spillere der vælger at nosse gevaldigt i den må man tage med.
Jeg tror dog det får konsekvenser for mindst 1 af spillerne.
Jeg tror man i ledelsen er blevet mere klar over hvor alvorligt der mangler en defensiv styrmand med erfaring til at støtte Mads Bech.
Jeg tror også de vil begynde at lede efter en ny målmand, nok ikke denne sæson, men til vinter eller næste sommer. Til vinter hvis Lössl bliver ved med at lave dumme ting, til sommer da det er hans tid til at gå på græs.
Det bringer mig til Simsir, som er taberen i dette tror jeg. Det er ikke hver kamp efterhånden, men hver eneste, at han laver noget dumt.
Så kan det godt være han kan drible forbi 3 i en telefonboks, men han er alt for dyr defensivt. Han har det med at lave de mest tåbelige driblinger nede i eget felt, fremfor at lægge en aflevering. Det kostede mindst 3 mål i sidste sæson. Han kan ikke tackle om så du satte ham en pistol for panden og
hans tilbageløb er noget af det mest lade at se på.
Når han så taber bolden et farligt sted, så tager han sig til hovedet og slår ud med armene, i stedet for at forsøge at gøre noget ved den farlige situation han lige har bragt holdet i.
Jeg tror Thomasberg havde tænkt han skulle starte, for det har han gjort i træningskampene. Men han ville nok lige først prøve ham af i en lille halv time før han kunne blive en del af start 11 igen.
Her fejlede Simsir gevaldigt. Det var ikke meget man fik set fra ham fremadrettet, men defensivt viste han alt det man frygtede.
Han får kampen på Torsdag som starter, og det er hans sidste chance tror jeg. Viser han ikke noget der, så er Gogorza første valget.
Angående de snakke med Nande om FCK. Jeg ville egentlig blot gerne vide hans syn på om FCK er kommet styrkede ud af transfervinduet, da vi har haft en del diskussioner om dette efter de hentede 5 nye spillere ind.
Jeg mente, og mener stadig, at FCM burde være favorit til guldet fordi det er en sammenspillet trup med et potent angreb.
Den mening er blot blevet forstærket yderligere, hvis Froholdt ryger.