Hold nu kæft hvor er det ringe. 🥱
Snak
tors 24. jul 21:31
Nå, men så ved FCM da hvad der skal ske i Skotland.
Jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg skal skrive. Det er så typisk, at der er en der skal lave en fejl der fører til mål.
Men mon ikke de tager til Skotland og ordner det sidste. LÖssl kan vel ikke spille så ringe igen. Og nej, vi skal ikke have Elias på mål!
Jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg skal skrive. Det er så typisk, at der er en der skal lave en fejl der fører til mål.
Men mon ikke de tager til Skotland og ordner det sidste. LÖssl kan vel ikke spille så ringe igen. Og nej, vi skal ikke have Elias på mål!
Redigerettors 24. jul 21:45
Standard os i kval når vi møder hold vi skal slå 10/10 gange.. Vi ender vel med at gå videre. Men det er simpelhen utroligt vi ikke bare kan skrabe de sikre kocifient point hjem.
TT raus!
Men den sportslig ledelse skal heller ikke have ros. Man havde travlt med at fyre Sand - Hvad er der sket efterfølgende.
Jeg køber præmissen om at holdet sidste år var ungt og man gerne vil holde på stammen der nu har fået et års mere erfaring. Men tydeligt der manglede noget sidst år på bestemte pladser. Det kan ikke bare løses ved at man er blevet et år ældre.
Man tabte mesterskabet med 1 point. MEN man formåede ikke at vinde over Top 6 på udebane.
TT raus!
Men den sportslig ledelse skal heller ikke have ros. Man havde travlt med at fyre Sand - Hvad er der sket efterfølgende.
Jeg køber præmissen om at holdet sidste år var ungt og man gerne vil holde på stammen der nu har fået et års mere erfaring. Men tydeligt der manglede noget sidst år på bestemte pladser. Det kan ikke bare løses ved at man er blevet et år ældre.
Man tabte mesterskabet med 1 point. MEN man formåede ikke at vinde over Top 6 på udebane.
Redigerettors 24. jul 21:51
Suk.. Hvis man skal have verdens mindste ja-hat på, så var anden halvleg markant bedre. Det var jo vitterligt spil til et mål. Mængden af reelle muligheder var dog voldsomt begrænset.
Gad vide hvad det kunne blive til, hvis ikke man åbenbart har truffet en kollektiv beslutning om, at man vil starte alle kampe bagud. Det er vildt som Lössls niveau er styrtdykket. Han sluttede vel anden halvdel af mesterskabsspillet med at være en af - hvis ikke den - bedste keeper i hele ligaen. Og nu.. Det her?
Udligningen var vigtig. Både for koefficienten, selvfølgelig, men også for returen. Vi så i dag hvordan skotterne ellers ville køre de næste 90 minutter også. De ville absolut ingenting - andet end at stoppe alt flow i kampen og trække tiden ud. Det er jo fair nok når man har sit resultat (og man endda ikke behøver skaber chancer selv for at få det), men nu skal de trods alt et eller andet mere i returen på et tidspunkt - i hvert fald indtil 12. min hvor Lössl spiller deres angriber lige i skoen foran mål, selvfølgelig. Det skal jo være spændende :))
Etim så rigtig spændende ud i opstarten. I dag synes jeg han så markant dårligere ud end Buksa.
Gad vide hvad det kunne blive til, hvis ikke man åbenbart har truffet en kollektiv beslutning om, at man vil starte alle kampe bagud. Det er vildt som Lössls niveau er styrtdykket. Han sluttede vel anden halvdel af mesterskabsspillet med at være en af - hvis ikke den - bedste keeper i hele ligaen. Og nu.. Det her?
Udligningen var vigtig. Både for koefficienten, selvfølgelig, men også for returen. Vi så i dag hvordan skotterne ellers ville køre de næste 90 minutter også. De ville absolut ingenting - andet end at stoppe alt flow i kampen og trække tiden ud. Det er jo fair nok når man har sit resultat (og man endda ikke behøver skaber chancer selv for at få det), men nu skal de trods alt et eller andet mere i returen på et tidspunkt - i hvert fald indtil 12. min hvor Lössl spiller deres angriber lige i skoen foran mål, selvfølgelig. Det skal jo være spændende :))
Etim så rigtig spændende ud i opstarten. I dag synes jeg han så markant dårligere ud end Buksa.
DK: FC Midtjylland
Mener at den danske Supercup bør genindføres!
tors 24. jul 21:59
Ja, det er ikke godt nok. Vi har jo et kæmpe overvægt i spillet. Det skal gerne resultere i flere mål. Men ja, forsvaret sejler. Nu har ledelsen haft 2 måneder til at få køb en god makker til Lee, hvilket de så ikke har formået. Det tager lang tid at få spillet CB sammen, hvorfor det løb nok er kørt her i efteråret. Lee spillede en fejlfri kamp i dag og var tæt på at lave en assist.
Det var lige før, at MD igen i dag blev overløbet. Når han har bolden i forsvaret, så virker det bare langsomt og usikker. Derudover så virker forsvaret bare ikke særlig organiseret ud. Det er MD opgave, at få styr på backs, defensiv midtbane og hans egen placering. Vi kommer ikke til at bygge noget op omkring ham.
Igen, laver Løssle en tumpe fejl, der koster point. Uanset, hvor god han er på fødderne, så skal han pensioneret. Elias er 1000 gange bedre med hænderne og på stregen. Problemet er bare, at vi ikke har nogen leder i forsvaret. Derfor står løssle. Jeg må nok give Kronen ret. Vi kunne godt bruge en målmand, der kunne dirigere trupperne.
Udover målet, så spillede Simsir en god kamp. Målet var vigtigt. Ærgerligt at han blev træt.
Lidt mærkeligt at skifte Buksa ud, hvis han ikke var skadet. Kampen i dag var om noget en Buksa kamp med masse af indlæg.
Kevin spillede en fint kamp, men han bør kunne slå bedre indlæg. De er simpelthen ikke gode nok. Her er Adam langt bedre.
Bravo spillede en fin kamp. Det gjorde Byskov så ikke. Han lavede alt for mange dårlige afleveringer. Her kunne det sgu være lækkert med en erfaren defensiv midtbanespiller.
Og så synes jeg, at det var tydeligt, at vi mangler en højre kant. Osorio har bare ikke spillet godt nok på den kant i denne sæson. Han har brug for en pause.
Det var lige før, at MD igen i dag blev overløbet. Når han har bolden i forsvaret, så virker det bare langsomt og usikker. Derudover så virker forsvaret bare ikke særlig organiseret ud. Det er MD opgave, at få styr på backs, defensiv midtbane og hans egen placering. Vi kommer ikke til at bygge noget op omkring ham.
Igen, laver Løssle en tumpe fejl, der koster point. Uanset, hvor god han er på fødderne, så skal han pensioneret. Elias er 1000 gange bedre med hænderne og på stregen. Problemet er bare, at vi ikke har nogen leder i forsvaret. Derfor står løssle. Jeg må nok give Kronen ret. Vi kunne godt bruge en målmand, der kunne dirigere trupperne.
Udover målet, så spillede Simsir en god kamp. Målet var vigtigt. Ærgerligt at han blev træt.
Lidt mærkeligt at skifte Buksa ud, hvis han ikke var skadet. Kampen i dag var om noget en Buksa kamp med masse af indlæg.
Kevin spillede en fint kamp, men han bør kunne slå bedre indlæg. De er simpelthen ikke gode nok. Her er Adam langt bedre.
Bravo spillede en fin kamp. Det gjorde Byskov så ikke. Han lavede alt for mange dårlige afleveringer. Her kunne det sgu være lækkert med en erfaren defensiv midtbanespiller.
Og så synes jeg, at det var tydeligt, at vi mangler en højre kant. Osorio har bare ikke spillet godt nok på den kant i denne sæson. Han har brug for en pause.
Redigerettors 24. jul 22:01
Gad vide hvad det kunne blive til, hvis ikke man åbenbart har truffet en kollektiv beslutning om, at man vil starte alle kampe bagud.
Sjovt nok oftest et helt andet udtryk efter pausen så snart holdet er bagud.
Men står der uafgjort eller man er foran, så er det en helt anden snak.
Man bibeholdte ikke engang momentum mod OB, da man fik udlignet med 2 overtidsscoringer inden pausen. OB kom ud som de kom ud til 1 halvleg. Man hørte Zorniger sige i interview efter pausen, at han har sagt til hans spillere at det er som da kampen startede.
Det vender jo også deres mentalitet om efter at have smidt en 0-2 føring til at, man skal gå ud til 2. halvleg med samme mindset som 1. halvleg i stedet for man tænker over man har smidt en 2 måls føring og har det i baghovedet.
Om TT ganske enkelt ikke kan sætte de rigtige ord sammen ved jeg ikke. Men vi har overhovedet ikke udviklet os på den front.
Jeg skreg på en målmand, CB, DM og en højrekant inden sæsonen. Det gør jeg stadigvæk!
tors 24. jul 22:16
Er der stadigvæk fans der tror TT er den rette?
442 passer ikke til de spillere FCM har og deres styrker...
Dermed ikke sagt at forsvaret ikke er elendigt pt. Der må og skal ske noget hvis man ønsker sig Europæisk gruppespil og at være en trussel til FCK om mesterskabet.
442 passer ikke til de spillere FCM har og deres styrker...
Dermed ikke sagt at forsvaret ikke er elendigt pt. Der må og skal ske noget hvis man ønsker sig Europæisk gruppespil og at være en trussel til FCK om mesterskabet.
Så længe bolden er rund, kan alting ske
tors 24. jul 22:18
Fc kronen
Det er rigtigt at de nogle gange har spillere der har mere "frit" i angrebs momentet, men det er ikke rigtig en 433 og det er tydeligt at der ikke er meget game plan.
Jeg forstår ikke hvorfor man er gået væk fra 4231 og 433.. det to formationer var gode og Francu kan sagtens spille skyggeangriber uden at han bliver ringere af det.
Det er rigtigt at de nogle gange har spillere der har mere "frit" i angrebs momentet, men det er ikke rigtig en 433 og det er tydeligt at der ikke er meget game plan.
Jeg forstår ikke hvorfor man er gået væk fra 4231 og 433.. det to formationer var gode og Francu kan sagtens spille skyggeangriber uden at han bliver ringere af det.
Så længe bolden er rund, kan alting ske
tors 24. jul 22:32
Altså, det bliver ikke mig der kommer til at skulle forsvare Thomasberg. Han har aldrig været min favorit som chef træner for FCM.
Og jeg er enig i, at det er noget værre rod at se på ind imellem og en masse enkeltmands præstationer det kommer til at handle om.
Jeg tror dog på det bliver bedre, der er trods alt kun den anden kamp i sæsonen.
Truppen skal nok vise sit værd når rusten er banket af.
Når det så er skrevet, så er der kun en kamp mere til at blive klar i.
Og jeg er enig i, at det er noget værre rod at se på ind imellem og en masse enkeltmands præstationer det kommer til at handle om.
Jeg tror dog på det bliver bedre, der er trods alt kun den anden kamp i sæsonen.
Truppen skal nok vise sit værd når rusten er banket af.
Når det så er skrevet, så er der kun en kamp mere til at blive klar i.
Redigerettors 24. jul 22:42
I forhold til defensiven så er jeg virkelig i syv sind omkring det. På den ene side er det jo helt åbenlyst hvor horribele situationer vi står i. På den super positive side, så skaber de jo vitterligt 0, hvis ikke vi decideret forærer dem et mål. OB skabte en anelse mere, men det var stadig yderst begrænset. Vil man være helt hysterisk, så vil man jo sige at modstanderne har scoret 4 mål, men har skabt tæt på 0.
Men det virker meget, meget ukomfortabelt dernede. I sidste sæson gav Lössl lidt ro da han kom ind. Nu er han måske epicenteret for uroen. Vi havde meget få cleansheets i sidste sæson. Lige nu er man lykkelig hvis vi kan komme igennem en kamp uden bare at forære random mål væk.
Modstanderne har jo reelt ikke endnu stået og faktisk skulle skabe noget - de har fået foræret mål nærmest inden kampen har nået at sætte sig. Og det påvirker naturligt kampbilledet, og gør at defensiven måske ikke bliver udfordret i samme grad, fordi modstanderen intet incitament har til det.
Hibernian scorer sikkert på en dødbold efter 12 minutter i returen, og så er det bare dødvande derfra.
Men det virker meget, meget ukomfortabelt dernede. I sidste sæson gav Lössl lidt ro da han kom ind. Nu er han måske epicenteret for uroen. Vi havde meget få cleansheets i sidste sæson. Lige nu er man lykkelig hvis vi kan komme igennem en kamp uden bare at forære random mål væk.
Modstanderne har jo reelt ikke endnu stået og faktisk skulle skabe noget - de har fået foræret mål nærmest inden kampen har nået at sætte sig. Og det påvirker naturligt kampbilledet, og gør at defensiven måske ikke bliver udfordret i samme grad, fordi modstanderen intet incitament har til det.
Hibernian scorer sikkert på en dødbold efter 12 minutter i returen, og så er det bare dødvande derfra.
DK: FC Midtjylland
Mener at den danske Supercup bør genindføres!