@MadsThomsen
Jeg er enig med dig langt hen ad vejen, men jeg er nødt til at sige, at det uanset vinkel er uacceptabelt, at modstanderen får lov til at valse rundt i det lille felt. De skal aldrig nogensinde have lov til at komme derind med bolden på fødderne i første omgang. Så nej, den har jeg det faktisk ikke okay med.
Generelt stod vi ret dybt i går, og det virkede til at være vores gameplan at tillade skud udefra mod at eliminere enhver trussel i bagrummet (hvilket lykkedes). Problemet var så bare, at det ud over langskud også tillod Sønderjyske at brodere rundt i vores felt ret ofte. Jeg sad og tænkte, at den form for defensive naivitet/passivitet ville være blevet straffet grusomt af en dygtigere modstander.
Bagsiden af den sprudlende offensiv var i mine øjne, at vi kom til at spille noget, der lignede en 4-2-4 selv uden bold. Bagkæden stod dybt, og så halsede Silva og Oli rundt i undertal på midtbanen. Det virkede risikabelt. Men det skabte til gengæld en åben kamp, og det måtte jo overordnet set siges at være til vores klare fordel.
Til syvende og sidst kan jeg ikke brokke mig højlydt over det, når vi selv scorer seks. Det er fremragende. Problemet er selvfølgelig bekymringen over fundamentet på holdet, for vi kan - trods alt - nok ikke score seks hver gang.
Det er jo egentlig et sted, hvor man ofte vil have det okay med at de forsøger en afslutning fra. Lige nu er defensiven så bare et sted hvor man præsterer rigtig dårligt og virker ukomfortable, men hvor modstanderne også scorer på chancer, som den nok ikke scorer helt vildt mange af i deres karriere.
Jeg er enig med dig langt hen ad vejen, men jeg er nødt til at sige, at det uanset vinkel er uacceptabelt, at modstanderen får lov til at valse rundt i det lille felt. De skal aldrig nogensinde have lov til at komme derind med bolden på fødderne i første omgang. Så nej, den har jeg det faktisk ikke okay med.
Generelt stod vi ret dybt i går, og det virkede til at være vores gameplan at tillade skud udefra mod at eliminere enhver trussel i bagrummet (hvilket lykkedes). Problemet var så bare, at det ud over langskud også tillod Sønderjyske at brodere rundt i vores felt ret ofte. Jeg sad og tænkte, at den form for defensive naivitet/passivitet ville være blevet straffet grusomt af en dygtigere modstander.
Bagsiden af den sprudlende offensiv var i mine øjne, at vi kom til at spille noget, der lignede en 4-2-4 selv uden bold. Bagkæden stod dybt, og så halsede Silva og Oli rundt i undertal på midtbanen. Det virkede risikabelt. Men det skabte til gengæld en åben kamp, og det måtte jo overordnet set siges at være til vores klare fordel.
Til syvende og sidst kan jeg ikke brokke mig højlydt over det, når vi selv scorer seks. Det er fremragende. Problemet er selvfølgelig bekymringen over fundamentet på holdet, for vi kan - trods alt - nok ikke score seks hver gang.
Midtjylland!