Snak

Mere indhold efter annoncen
Enig, Defensive Tunger.

Det ene straffespark, vi har fået mere end jer over de seneste 10 sæsoner, kommer til at gøre en gigantisk forskel.

De seneste fem sæsoner er det ligeledes 1 mere. Og vi har kun en sæson flere end jer fået flest straffespark over de seneste 10 sæsoner. Jokes er som regel sjovest, når de bare har en lille smule bund i virkeligheden.
Kald mig Jakob Skomager
For slet ikke at tale om, at vi ikke kan dosere hverken Lee eller Bech uden at skulle ned at rode i akademikassen. De to skal pt. spille 90 hver kamp uden undtagelse. Uanset hvor godt eller skidt, de gør det.

Det er bestemt ikke mega godt, men heller ikke en katastrofe, problemet ligger vel mest i skader/karantæner.
I sidste sæson i de første 4 runder hvor der også var kval kampe imellem blev MBS og Diao roteret én gang hver i de der 6-7 kampe.
Sving det sjove her ligger også i at det er til Nande.
Da FCM blev mestre sidst var han ekstremt optaget af at man fik en masse straffe på en sæson (man scorede så ikke på ret mange af dem) men det kunne ikke lade sig gøre og ville jævnes ud.
Jeg ved ikke hvor mange straffe I endte på sidste sæson i alle turneringer, men 15 måske? Det sjove er at det var mere end FCMs ditto og nu er man så startet ud med 3 i 3 kampe.

Så en anelse sjovt er det. Selvom at der, som du flot påpeger nok ikke er den store forskel over flere sæsoner.
Det skøre ved straffesparksstatistikken forrige sæson var vist mest, at der var en del erkendte VAR-fejl, der gav jer straffespark og snød modstanderen for selvsamme. Nogle potentielt mere kampafgørende end andre.

Antallet er svært at diskutere. Man kan sagtens sige, at FCK indtil videre har en voldsom statistik med ét straffespark per kamp, men når nu modstanderen begår dem, så takker man næppe nej til dem.
Kald mig Jakob Skomager
Det var, så vidt jeg husker ikke sidste sæson den var gal med.

Jeg tror stadig at det i meget høj grad er runde 1 mod Hvidovre der sidder printet i jeres hukommelse og så vist en AGF kamp også (tror jeg) men hvor man godt kan sige der var ballade i begge ender.

Hvis der er straffe ifølge reglerne så er der jo straffe. Det kommer så ikke til at ændre på min holdning om at der i hvert fald bliver givet 50% for mange straffe, synes det er dødærgerligt at kigge på.

Men ja det er jo sjovt nok de 3 straffe og et håb om regression to the mean for sådan en simpel fcm fan som mig (:
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Defensive Tunger.

Jeg skriver nu også forrige sæson og ikke sidste. Hvidovre-kampen lagde helt sikkert kimen, men der var også indbyrdes kampe, hvor Michael Johansen efterfølgende var ude og påpege to straffespark - et der ikke skulle have været givet til jer, og et vi blev snydt for. Jeg tror dog ikke, at nogle af dem på papiret var kampafgørende. Men det var bare påfaldende mange domme, der blev italesat som fejl, og som faldt ud til jer.

Jeg er selv overrasket over, at vi kun har fået ét mere end jer over 10 sæsoner, for diskursen er jo ofte, at FCK får den ene foræring efter den anden.

Jeg er helt enig i, at der er mange straffespark, man snildt kunne undvære - det er nok ofte hands-straffesparkene. SønderjyskEs i går er et, de færreste ville savne. Det på Delaney ville jeg heller ikke savne. Det samme med det fra Danmark Tyskland sidste sommer.
Kald mig Jakob Skomager
Det skøre ved straffesparksstatistikken forrige sæson var vist mest, at der var en del erkendte VAR-fejl, der gav jer straffespark og snød modstanderen for selvsamme. Nogle potentielt mere kampafgørende end andre.

Dertil kommer så også de straffespark FCM ikke fik tilkendt, men burde, og tvivlsomme røde kort.
Hele debatten var for ensidig og skinger - og meget medie drevet
Jeg er selv overrasket over, at vi kun har fået ét mere end jer over 10 sæsoner, for diskursen er jo ofte, at FCK får den ene foræring efter den anden.

Jeg er helt enig i, at der er mange straffespark, man snildt kunne undvære - det er nok ofte hands-straffesparkene. SønderjyskEs i går er et, de færreste ville savne. Det på Delaney ville jeg heller ikke savne. Det samme med det fra Danmark Tyskland sidste sommer.

Ærligt det er jeg også overrasket over, men fcm har jo selv været et tophold over de 10 sæsoner og blandt andet her i tråden har vi også af og til diskuteret om et straffe vi selv fik liiige var til den tynde side.

Ift kampen mod jer så fik Cho rigtig nok et helt forkert straffe hvor han knap blev snittet, men han var så så venlig for 5. Gang (eller sådan noget, i den sæson) lige at brænde den. Kan ikke lige huske jeres, men kan godt huske snakken om det.

Jeg er enig i at den hands-regel bør kigges grundig efter, men det er svært at lave en sort hvid regel når fodbold jo ikke er sådan.

Som en sidste bemærkning forsøgte jeg at google om der havde været indrømmelser af dommerfejl i netop overstået sæson og det har de vist droppet lidt, efter at de officielt meldte ud i den sæson du refererer til med fcm som mester med flere dommerfejl til guldvinderen.
Dog popper der en op og det var FCM BIF hvor han indrømmer at FCM skulle have haft straffe. Men om det havde ændret noget er der jo ingen der ved.
Dertil kommer så også de straffespark FCM ikke fik tilkendt, men burde, og tvivlsomme røde kort.
Hele debatten var for ensidig og skinger - og meget medie drevet


Altså.....som hver gang et jysk hold har været i Parken?
If you know, you know.
FCM skulle angiveligt have sagt ned til bud på Francu for 25m og man snakker om det mindst skal være 30m før man bare vil indgå i forhandlinger.

Det bliver spændende at se om nogle vil smide så mange penge og sprænge SL rekorden eller om Francu er her mindst til vinter.
Så længe bolden er rund, kan alting ske
Annonce