Snak

Mere indhold efter annoncen
Uanset, så er 25 alt for lidt!
Der er nu heller ikke så langt fra 25 til 30, når nu de alligevel er deroppe - og så kommer det naturligvis (igen) an på om det er fuldt beløb upfront eller om det er klausul afhængigt.
Ca 28,5m euro er jo de gyldne 200m kroner og på nuværende tidspunkt er Franculino umådelig vigtig for holdet og dets muligheder for avancement i Europa.
Jeg kan se på Twitter, at FCK-fans allerede nu begynder at blive sure over, at hvis vi er i stand til at sige nej til så mange penge, så burde de også kunne gøre det samme.

Jeg er glad for, at det ikke er mig, der skal tage den beslutning. At sige nej til 25 millioner euro er vildt (og vel superligarekord), og det er virkelig mange penge. Der kan ske meget med en ung spillers niveau på kort tid.

Jeg har dog en fornemmelse af, at Franculino stortrives i klubben. Så forhåbentlig opstår der ingen nykker, hvis et skifte ikke bliver til noget denne sommer.
FC Midtjylland har vundet 7 ud af 10 mulige mesterskaber i 2035 (skrevet midt i 24/25 sæsonen)
Ja, der står i Tipsbladet at vi vil have Dkk 300 mio eller eur 40 mio for Franculino. Det kan forhåbentlig holde de fleste køber væk.
Det gætter jeg på er spil fra galleriet. Jeg tror simpelthen ikke på, at vi siger nej til 30 millioner. Det være tæt på fuckt up i mit hoved.
FC Midtjylland har vundet 7 ud af 10 mulige mesterskaber i 2035 (skrevet midt i 24/25 sæsonen)
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Nej, det er vist bare en måde at sige "ikke til salg" via vores gode ven Dan Sørensen fra TV Midtvest. Det behøver der ikke være rekordbud for at sige.

Det er dog reelt nok, at vi har brug for Franculino lige nu. Han skal under ingen omstændigheder sælges, før vores europæiske skæbne er afgjort. I forvejen synes jeg jo ikke, vi har optimeret vores chancer der.

Men okay, jeg bider til bolle med en lille provokation: Hvorfor skulle Franculino ikke koste mere end Ernest Nuamah?
Midtjylland!
Nej, det er vist bare en måde at sige "ikke til salg" via vores gode ven Dan Sørensen fra TV Midtvest. Det behøver der ikke være rekordbud for at sige.

Det er dog reelt nok, at vi har brug for Franculino lige nu. Han skal under ingen omstændigheder sælges, før vores europæiske skæbne er afgjort. I forvejen synes jeg jo ikke, vi har optimeret vores chancer der.


Jeg er meget enig. Derudover er vi jo ikke umiddelbart i en situation, hvor vi er tvunget til at sælge Francu lige nu. Han er lige blevet 21, hvilket er en fin salgsbar alder. Han har kontrakt til 2029. Med den form han viser, er der vel ikke meget der tyder på, at han ikke næste sommer kan sælges for et lignende beløb, som det han kan sælges for denne sommer?

Med mindre Francu eller hans bagland selv presser på for et skifte, så har man vel fine kort på hånden.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Med mindre Francu eller hans bagland selv presser på for et skifte, så har man vel fine kort på hånden.


Umiddelbart så virker det også for mig til at han virkelig trives i klubben, og gerne for alvor vil slå igennem her inden et salg. Jeg håber vi kan holde på ham i hvert fald til vinter.
Men okay, jeg bider til bolle med en lille provokation: Hvorfor skulle Franculino ikke koste mere end Ernest Nuamah?


Nuamah var yngre da han blev solgt og han blev det på nogle klare spidskompetencer......og hans salgspris var på det tiidspunkt måske også ret flot ift spillerens potentiale.
Franculino har omvendt vist en del mere og har også klare spidskompetencer + generelt stiger priserne på spillerne.

Jeg er egentlig enig. Kan også godt se hvorfor Franculino skal slå rekorden. Han er trods alt spidsangriber hvilket jo er en primium pris position.
Det eneste der skulle tale imod er at hans niveau har gået lidt op og ned, men mon ikke det kan tilskrives almindelige udsving hos unge spillere.
If you know, you know.
Jeg kan se på Twitter, at FCK-fans allerede nu begynder at blive sure over, at hvis vi er i stand til at sige nej til så mange penge, så burde de også kunne gøre det samme.

Jeg er glad for, at det ikke er mig, der skal tage den beslutning. At sige nej til 25 millioner euro er vildt (og vel superligarekord), og det er virkelig mange penge. Der kan ske meget med en ung spillers niveau på kort tid.

Jeg har dog en fornemmelse af, at Franculino stortrives i klubben. Så forhåbentlig opstår der ingen nykker, hvis et skifte ikke bliver til noget denne sommer.


Selvfølgeligt kan vi sige nej til sådan et beløb og det burde FCK også kunne.
Spørgsmålet er så, som du rigtig nok pointerer, tør man tage chancen fordi der netop kan ske meget der påvirker en spillers værdig og i særdeleshed i negativ retning, med skader, formdyk, alder, kontrakt forhold mv.

Ja, der står i Tipsbladet at vi vil have Dkk 300 mio eller eur 40 mio for Franculino. Det kan forhåbentlig holde de fleste køber væk.


Problemet med sådanne udmeldinger i medierne er at det en imellem stiger en spiller eller hans nærmeste til hovedet og det så rent faktisk kan have en negativ konsekvens.

Det er set mange gange før og også i vores klub.
Så lad os håbe at det ikke påvirker Franculino eller hans nærmeste netværk, på nogen måde.

Men ja han kan blive et stort salg og han er alt for vigtig for os PT. Så han skal ikke være billig.
Annonce