Snak

Mere indhold efter annoncen
Okosun er ikke midterforsvarer. Han er midtbanespiller, og endda orienteret mere den offensive vej end den defensive.
Midtjylland!
Det har du selvfoelgelig ret i. Jeg kan huske at se ham spille ham paa midtbanen men konkluderede af en eller anden grund at det var paa trods af at hans egentlig plads er i midterforsvaret.
For at der skal være en mening med galskaben kræver det vel at Søren Reese, Sammy Skytte og M. James har niveau til FCM på sigt. Både Reese og James er 24 år og burde derfor vel have toppet nu - Skytte er 21 år og kan derfor nå det endnu.

Men de virker ikke som nogen, der nogensinde bliver gode nok til FCM. FCM plejer jo også at kunne hive nogle talenter op, som der umiddelbart er mere perspektiv i end de 3 nævnte. Så det virker underligt.

Okusun har været god for Horsens primært pga. sit hovedspil og fysik. Han virker ikke teknisk og hurtig nok til midtbanen i FCM ? - skal han så spille på toppen. Men det lyder det ikke som en forstærkning. - højest som backup - hvis man skal satse på lange bolde til sidst i kampene.

Så lidt mærkeligt det FCM har gang i lige pt.



Det er vel et fåtal af spillere, der topper som 24-årige. Dermed ikke sagt, at man ikke kan stille spørgsmålstegn ved Reese og canadieren.

Simon Okosun er som Plankeværket har skrevet i FCK-tråden Superligaens svar Marouane Fellaini. Det er både godt og skidt.

Han bliver næppe en fast starter, men som superjoker og i kampe, hvor man vil spille ekstra primitivt er han da et rigtig godt våben til en meget overkommelig pris.

Jeg synes, at den transfer giver rigtig god mening - især for et hold, der satser så meget på dødbolde.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Okosun er netop en Fellaini-light.

Stor og tung men med en fysik som der ikke er nogen der matcher i ligaen herhjemme og mener klart han er et indkøb til startopstillingen, på bekostning af Sparv, som ikke bruger nok fremadrettet og som, trods sin størrelse, ikke er farlig på dødbolde.

En Okosun som kommer løbende ind i feltet, kan kun blive farligt og det vil også gøre FCM mindre afhængig af Paul i det opbyggende spil.

Om han har tempo nok i sit spil, ved jeg ikke, men Sparv er altså heller ikke så stærk her og jeg har faktisk været imponeret over boldomgangen i de kampe jeg har set.

Alt i alt en kanon signing..
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Om han har tempo nok i sit spil, ved jeg ikke, men Sparv er altså heller ikke så stærk her


Det var måske kun mod SønderjyskE at Sparv lignede Bolt, da han spurtede fra hele SønderjyskE holdet -:)
Det var kun mod SønderjyskE at Sparv lignede Bolt, da han spurtede fra hele SønderjyskE holdet -:)


Det hedder en omstilling :)

Okosun passer i øvrigt glimrende ind i bestræbelserne på at nå langt i Europa og kvalle til et gruppestil. Kompakthed, fysik og så dødbolde er bare opskriften og ikke naivt total-fodbold.

Syntes han er meget undervurderet som spiller, havde ham selv på efterårets hold for 2017.
Hvis Andreas Poulsen er ved at blive solgt for et stort millionbeløb, så er vi ude i noget at et jubelvindue hidtil og det uden at forholde til alle de indkøb/straks udlejninger vi har foretaget os.

Sviatchenko forlænget, Drexler ind til startopstillingen, Okosun ind til startopstillingen og Andreas Poulsen ud, som ikke er en direkte svækkelse.

Selv med Duelund ud, kommer det til at se fornuftigt ud:


Jesper Hansen

Kian Hansen - Bubacarr Sanneh - Erik Sviatchenko

Mads Døhr Thycosen - Jakob Poulsen - Simon Okosun - Marc Dal Hende

Gustav Wikheim- Paul Onuachu - Dominick Drexler


Bænk: Hamid - Munksgaard - Korcmar - Frank - Sparv - Rilwan - George

Eneste svage punkt er vel højre wing back og så tror jeg at en Kraev, Drachmann og måske flere af talenterne kommer langt væk fra spilletid, så tænker der skal ryddes op også.
Jeg er rigtig spændt på Okosun; det er sgu en fed signing til billige penge.

Ser det lidt som en Buba-situation. Ikke sikkert, han ryger i startopstillingen fra dag ét, men når Sparv får en skavank eller en karantæne, så bliver der plads, og der tror jeg, Okosun vil gribe den.

Spørgsmålet er, om det var dét for Drachmann i FCM, eller om han accepterer de formentlig færre spilminutter for stadig at være en del af det samlede eventyr og fortsat kunne lave "ormen" med Dal Hende?

Apropos Dal Hende, så begynder vi at se tynde ud på backups, hvis kanonsalget af Andreas Poulsen går igennem som forventet.

Godt nok en vild udvikling, vores "stille" transfervindue tager.
Midtjylland!
Duelund i UEFA´s ´50 for the Future´:

https://www.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=2528631.html

Han var vist også i Guardians top 40-liste og Tuttosports Goldenboy-liste. Derudover de to mesterskaber med FCM og et U21-EM. Slet ikke dårlig reklame inden det evt. salg. Andreas Poulsen bliver ikke det sidste eller største salg, hvis han smutter.
En gyser er at holde med flagermus og ulve. Følg med på Twitter (@VCF__Nordic) & podcast (Valencia Weekly). https://soundcloud.com/valenciaweekly
Annonce