Snak

Mere indhold efter annoncen
@ ThePantsParty

Banneret har vel ændret cirka 0 ved din holdning, da dit had til FCM jo er ganske tydeligt og du vel har ment de der ting i forvejen. Du har fuldstændig ret i at det banner er decideret pinligt. Det synes alle i og omkring klubben. Men derfra og til at sige at FCM har en racistisk fangruppering er der rimelig langt. Og det er pinligt dumt, forfejlet og latterligt statement at komme med, der udelukkende er ment som en provokation. Tror du selv at fans af en klub der i mange år har været kendt som FC Midtafrika har et synderligt stor had til folk af en anden hudfarve? Hvor dumt synes du selv det lyder?
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Gå nu væk med dig, ThePantsParty. Spy din galde i artikelforum, som du er bedst til. Alle herinde er jo pissetrætte af det banner.
Midtjylland!
Ignorer nu bare idioten, opmærksomhed er det eneste han higer efter.

Så røg Sanneh til Anderlecht, man må sige det er et flot salg efter han kun har været i klubben i et halvt år. Men jeg tror nu han kun var blevet mere værd hvis det var lykkedes at komme i et gruppespil, for satan det er stadig irriterende det glippede.

Besætningen nede bagved må i øvrigt være ganske god selv uden ham, med Sviatchenko, Scholz og Kian som de foretrukne, og Korscmar og Nicolaisen som backups.

Tænker ikke der kommer noget ind idag, men truppen skal nok slankes lidt yderligere, som feks Duelund til Kiev og et par lejeaftaler til et par af de yderste mandater til truppen.
FCM Liverpool
Nå, har haft et par dage til at fordøje skuffelsen, så let forsinket er her assorterede betragtninger/frustrationer/bagklogskab fra torsdagens blamage:

* Bubacar Sanneh har siden sidste sæson lignet en spiller, der havde hovedet alle andre steder end i FCM. Det samme med Marc Dal Hende.

* Alexander Scholz skal tillægge sig en helt anden aggressivitet i sit spil, hvis han skal være midterforsvarer i FCM. Det holder ikke at stå og vente på boldene. Mener ikke at han pt. skal være i startopstillingen.

* Hvis Sviatchenko kun kunne holde til en kamp, hvorfor så give ham 90 minutter mod Randers? Det er i en kamp, som den mod Malmö, vi har brug for ham.

* Joel Andersson har stadig sin første rigtig gode kamp for FCM til gode, men der er tegn på, at tingene begynder at falde i hak for ham.

* Bottom of the barrel: Tim Sparv. Strøede om sig med fejlafleveringer og boldtab. Kulturbærer eller ej, jeg havde flået ham ud i pausen. Jakob Poulsens pasningsspil var også langt under niveau, og vi har jo nærmest ikke to sammenhængende afleveringer på deres banehalvdel i anden halvleg.

* Frank nåede på 55 minutter at blive min MotM. Han er en rigtig FCM´er med alt hvad det indebærer af aggressivitet, fart og stor arbejdsradius. Det koster nogle kort, således også i torsdags, men jeg havde holdt ham inde alligevel.

* Okosun gjorde det ok, men man kan godt se, at han ikke er angriber. Han er tung i sine vendinger og afslutningerne mangler kvalitet. Mayron George er pt. vores farligste angriber - hvorfor ikke give ham 60 minutter og så skifte ham med Paul eller Okosun?

* Wikheim og Mabil har svære arbejdsbetingelser, når vores pasningsspil er så dårligt, som det er lige nu. For at udnytte deres kvaliteter skal bolden ned på jorden. Wikheim er vores offensive omdrejningspunkt og det er ham, vi skal indrette vores spil efter - ikke en Paul, der er ude af form.
I'll be honest, Gamby. I've never had an ounce of respect for you. I just thought you were the lamest, dumbest person I'd ever met. Just somebody who was fuckin' *nothing*.
Godt indspark Arc Light, det er sjovt som man kan se forskelligt på fodbold men en fornøjelse at læse et fodbold-indlæg efter al den banner ballade. Jeg er enig med dig i en del punkter, men uenig i andre, som feks:

* Alexander Scholz skal tillægge sig en helt anden aggressivitet i sit spil, hvis han skal være midterforsvarer i FCM. Det holder ikke at stå og vente på boldene. Mener ikke at han pt. skal være i startopstillingen.


Uenig i at han ikke skal være i start-11, jeg mener helt klart han er en af vores 3 bedste CB´ere, men det er klart han kan og skal lægge på sit spil her og der. Blandt andet aggressivitet som du nævner, men også i ren fysik synes jeg han halter lidt efter de andre. Hans styrker opvejer dog i min bog hans svagheder, hans forudseenhed, hans bold omgang og hans fart er kærkomne tilføjelser til bagkæden der mangler lidt i især boldomgang. For satan hvor ville det dog være dejligt hvis han var venstrebenet i stedet for..

* Hvis Sviatchenko kun kunne holde til en kamp, hvorfor så give ham 90 minutter mod Randers? Det er i en kamp, som den mod Malmö, vi har brug for ham.


Helt enig, Svitachenko er måske ikke den bedste CB´er vi havde til rådighed til den kamp (synes Sanneh trods alt er bedre), men han er klart den vigtigste. Han gør hele kæden bedre qua hans lederevner, det synes jeg vi manglede i torsdags.

* Frank nåede på 55 minutter at blive min MotM. Han er en rigtig FCM´er med alt hvad det indebærer af aggressivitet, fart og stor arbejdsradius. Det koster nogle kort, således også i torsdags, men jeg havde holdt ham inde alligevel.


Jeg er enig i at Frank spillede en rigtig god kamp, men jeg synes alligevel ikke han skulle have startet. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvis de 2 store chancer han har, istedet havde tilfaldet en angriber istedet, så kunne det være den var blevet sat ind. Frank har scoret pænt med mål i hans relativt korte senior karriere, men det er tydeligt at hans afslutningsevner er under middel. Det skulle i hvert fald ikke have været BÅDE ham og Okosun på én gang.

I andre nyheder har Horsens i al hemmelighed hentet Sonni Nattestad (på leje), havde engang forhåbninger om at Nattestad ville blive en i rækken af klasse CBere uddannet på akademiet, bliver spændende at se ham i suppen igen.
FCM Liverpool
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg kan mindes Nattestads startdebut for FCM på Brøndby stadion. Jeg har sjældent set en spiller der var så rundtosset efter 1. havlleg i en Superligakamp. Det var lige før man fik ondt af knægten.

Håber han er kommet godt videre i sin karriere.

https://www.youtube.com/watch?v=oDQ3aOA46Hc
[i]Homer Simpson: "Heh Heh, Silly Lisa, vampires are make believe, like elves, gremlins, and eskimoes"[/i]
Han fik sin debut mod Esbjerg på hjemmebane, en kamp der blev vundet 3-0. Det havde han dog ikke nogen fortjenste i, da han blev skiftet ind i overtiden.

Edit: Hans startdebut var dog ganske rigtigt mod Brøndby, men på hjemmebane. Brøndby vandt 1-0.
FCM Liverpool
Den havde jeg misset. Sovt nok at hans første 2 starter var mod Brøndby.

https://www.fcm.dk/nyheder/arkiv/2014/5/start-11-mod-broendby-if
[i]Homer Simpson: "Heh Heh, Silly Lisa, vampires are make believe, like elves, gremlins, and eskimoes"[/i]
Wow, det var da godt nok også et tivoliforsvar i den Brøndby-kamp, du linker til, Lagoni. Nattestad og Dickoh centralt med Bak og Juelsgård på backerne. Festligt gensyn. Tænk, at det ikke er længere tid siden.
Midtjylland!
Arc Light
* Hvis Sviatchenko kun kunne holde til en kamp, hvorfor så give ham 90 minutter mod Randers? Det er i en kamp, som den mod Malmö, vi har brug for ham.

* Joel Andersson har stadig sin første rigtig gode kamp for FCM til gode, men der er tegn på, at tingene begynder at falde i hak for ham.

* Bottom of the barrel: Tim Sparv. Strøede om sig med fejlafleveringer og boldtab. Kulturbærer eller ej, jeg havde flået ham ud i pausen. Jakob Poulsens pasningsspil var også langt under niveau, og vi har jo nærmest ikke to sammenhængende afleveringer på deres banehalvdel i anden halvleg.

* Frank nåede på 55 minutter at blive min MotM. Han er en rigtig FCM´er med alt hvad det indebærer af aggressivitet, fart og stor arbejdsradius. Det koster nogle kort, således også i torsdags, men jeg havde holdt ham inde alligevel.


Jeg er virkelig enig i dine betragtninger generelt.
Det er selvfølgelig altid nemmere bagefter at finde fejlene i kampen, men der var godt nok også mange at tage fat i.

Som du siger, hvad søren laver Jess med Sviat? Man må næsten gå ud fra at han har fået et lille tilbagefald, og man regnede med at han kunne spille i begge kampe, men så alligevel ikke kunne. Desværre helt håbløs disponering.


Joel viser nogle lovende takter i RFC kampen. Marc Dal Hende er en katastrofe, og det gør ondt at se ham løbe rundt inde på banen.


SPARV! Jamen nu må det snart stoppe. Som du skriver, kulturbærer, general, god en gang. JA, men så må man smide ham ud når han 8/10 gange er mere ødelæggende i alt hvad han foretager sig.
Jeg vil egentlig gerne knytte en kommentar mere til dette, som jeg mener er den store forskel på i år og sidste år (efterår). Man overraskede lidt med rent faktisk at spille en 3-4-3, hvor man pludselig spillede offensivt og ville frem i banen. Samtidigt var man også beriget af at have en spiller som Novak, som tog del i offensiven, trods en plads som CB. Så gav det også mere mening at have en spiller som Sparv/Drachmann, der tog temperaturen og fald ned når alle forsvar pludselig stod i modstanderens felt.

NU. Nu spiller man noget der ligner en 5-2-3 og mod malmø en 5-5 eller 5-4-1, jeg ved dog ikke hvem den ene angriber skulle være? For at gøre ondt være så spiller man pt med wingbacks der umuligt kan lave noget offensivt, ikke en aflevering, ikke et rate frem, ikke noget som helst. 3 flade forsvarspillere og 2 deffensive midtbanespillere. Så vælger man gudhjælpende også at spille Ayo og FRANK i Malmö kampen, så man var sikker på at man også havde 4 deffensive midtbanespillere. Nå, men man godt nok håbe at trænerteamet får øjnene op. Jeg er faktisk meget tilbøjelig til at håbe på at man skifter tilbage til et 4-mands forsvar, MEN vi har nok fået bygget for meget op til den nuværende opstilling til at man bare lige kan skifte om, og fair nok. Jeg frygter dog at vi næsten aldrig bliver domminerende da de deffensive spillere er alt for deffensive.

* Frank:
Jeg så dog ikke denne super kamp fra Frank som du gjorde? Måske jeg blev forblændet af at han var sat på som en del af offensiven. Jeg kan ikke se at han bringer nok til den. Han skulle måske have spillet i stedet for Sparv, og så Awer eller en anden fremme?
Annonce