Snak

Mere indhold efter annoncen
Johnny Mølby gør det da fantastisk i EfB, men han bliver dyr at købe fri :-)

Synes FCM bør kigge mod udlandet og få en ind, der har nogle meritter i fx Europa League og som kan styrke professionalismen i klubben endnu mere.

Jeg er ligesom Acebone ikke solgt på Bo Henriksen, tror også han gør mest gavn for FCM hvis han bliver i Horsens.

I den mere kuriøse afdeling er Henrik Pedersen vidst en presset mand i Braunschweig. Han har vidst tidligere været nævnt som et stort trænertalent.
FCM Liverpool
Lagoni
Niks, det anede jeg ikke. Jeg synes bare han har virket utrolig kludret og lyder som en gammelfar når jeg har hørt ham sige noget på engelsk, men det kan da godt være jeg husker helt forkert så?

Lad os bare sige hans Engelsk er perfekt (det er jo heller ikke for at Mourinho eller Thorup lyder perfekt når de snakker det)

jeg kan stadig ikke forestille mig at FCM-spillerne vil være ligeså vilde med det som de er i Horsens. Set-uppet i FCM er utvivlsomt helt helt anderledes i Horsens. Hør bare de tidligere SE spillere (og så mange andre) udtale sig når de skifter. FCM har formået at rykke en hylde eller 2 op.
Defensive Tunger

Nu er der jo ingen der har set Bo Henriksen i en topklub og derfor er der jo ingen der ved om han ikke har flere ambitioner med sit spil end det han har vist i ACH, hvor overlevelse har været målet.

Og så syntes jeg faktisk at ACH har formået at bygge på, for der har været synlige forbedringer i ACHs spillestil, også på bolden. Men det er ikke nemt at blive nulstillet på den måde som Bo Henriksen er blevet det hen over sommeren, hvor hele rygraden på holdet forsvandt. Det har man også kunnet set har været et spillemæssigt tilbageskridt for dem.

Det jeg gerne vil forbinde FCM med, som fan, er dynamisk fodbold, med en masse spil i længderetningen, en masse fysik i duellerne og et højt pres som lader os dominere kampene, ihvertfald mod hovedparten af modstanderne. Det er egentlig værdier som jeg sagtens kan se Bo Henriksen stå for også og måske kan han endda give 5% mere på energi-niveauet.

Selv om spillestilen måske ikke ligger så meget vægt på shortpassing som Hjulmand gerne vil det, så er FCM det hold der har scoret flest mål her i efteråret og, inklusiv hele sidste sæson, snitter mere end 2,2 mål par kamp. Bemærk, dette er vel at mærke efter en længere periode hvor spillet ikke har fungeret så godt som man kunne forvente og hvor offensiven ikke har sprudlet hele vejen.



Ift spillestil så er vi jo slet ikke uenige. Jeg synes heller ikke FCM skal spille som FCN, de har deres og vi har vores. Det er desuden også helt rigtigt at ingen ved hvordan Bo vil klare sig i en topklub. Min frygt er bare at hele hans DNA og væremåde og spillestil bare passer så meget bedre til at kæmpe om ikke at rykke ned. Det er rigtigt at Horsens slet ikke spillede så dårligt i flere kampe sidst sæson, og det til tider var mere kliché at de bare var dårlige på kuglen.

For mig at se vil det dog være et stort sats at smide en Bo Henriksen ind på nuværende tidspunkt, hvor man er i super position til at kæmpe med om de 2 trofæer i DK. Personligt så jeg ham heller ikke i klubben en anden god gang, men det er jo bare min egen holdning :)
Mere indhold efter annoncen
Annonce
FCM skal sgu da ikke hente en uprøvet træner som Bo henriksen ind. Det giver overhovedet ingen mening og matcher slet ikke med ambitionerne om Europæisk gruppespil.
Hvor er hans erfaring indenfor det felt?
Der skal hentes en træner ind der er prof til fingerspidserne, har vist noget internationalt og som er en leder.
Bo virker kun til at være en motivator, hvilket er godt i nogle klubber, men bestemt ikke noget der skal indføres i Midtjylland.
Thomas Christiansen ville være en god træner at få til klubben. Han har vundet et mesterskab, virker til at være enormt respekteret af spillerne. Han har den samme rolige stil som Thorup og virker generelt som en yderst velovervejet og taktisk træner.
Han har spillet Europæisk med Apoel Nicosia med en vis succés.
Han blev fyret i Leeds, desværre. Udover det tror jeg personligt på at han ville blive et hit.
Alex Ferguson: "Elland Road is the most intimidating venue in Europe." Leeds! Leeds! Leeds!
Har selv tænkt på Thomas Christiansen - men ved ikke om det er realistisk. Han har erfaringen fra udlandet og så virker han mere rolig. Vil blive MEGET bekymret over en trænerduo bestående af Bo Henriksen og Bach Bak. Passion og gejst kan også bliver for meget. Vi skal jo gerne have en til at lede tropperne også når presset er stort. Det virker det ikke umiddelbart til at nogen af de to kan - jo måske indtil de bliver bortvist af dommeren selvfølgelig.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Bo Henriksen har da kæmpet for overlevelse mere end en gang. Hvis det ikke er et pres, så ved jeg ikke hvad, for så er det jo folks levebrød vi snakker om. Man siger at presset er større i de storklubber. Forventningerne, ja, men presset? Det er jeg slet ikke så sikker på.

Og stilen har jo netop været at hive relativt uerfarne trænere ind i FCM. Erik Rasmussen, Glen Riddersholm, Thomas Thomasberg eller Jes Thorup for den sags skyld, havde ikke pænere CV end Bo Henriksen da de tiltrådte i FCM, tværtimod for de flestes vedkommende.

Siger ikke det bliver ham, en Thomas Christensen kunne også være interessant, men jeg tror der er et godt match imellem Bo Henriksen og FCM. En udenlandsk profil kan jeg være i tvivl om vil tilpasse sig den linje som man har indført.
Ordet "pres" var måske forkert valgt - selvfølgelig har Bo erfaring med at stå i presset. Min pointe var mere at det virker som en stærk kombination med passionerede, fremstormende Bach Bak og mere rolige kalulerede Thorup. Frygter lidt at to "Bach Bak-typer" som det for mig virker lidt til at Bo Henriksen er måske er en sjat for meget af den slags.

Men jeg kan nu ellers godt lide Bo. Han er squ en fed type. Og jeg er enig i tendensen til at hente "Ukendte" trænere ind. Vi har jo også gjort det et par gange med spillere efter SmartOdds er kommet ind - kunne vi stå med en udenlandsk træner ingen aner hvem er men som passer perfekt ind i systemet?

Det bliver spændende at se - der er aldrig stille omkring FCM må man sige
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Har hørt fra andre at Thierry Henry er tæt på et trænerjob. Kunne det måske være Midtjylland, der hiver sådan en kanin op af hatten.
Annonce