Defensive Tunger
Nu er der jo ingen der har set Bo Henriksen i en topklub og derfor er der jo ingen der ved om han ikke har flere ambitioner med sit spil end det han har vist i ACH, hvor overlevelse har været målet.
Og så syntes jeg faktisk at ACH har formået at bygge på, for der har været synlige forbedringer i ACHs spillestil, også på bolden. Men det er ikke nemt at blive nulstillet på den måde som Bo Henriksen er blevet det hen over sommeren, hvor hele rygraden på holdet forsvandt. Det har man også kunnet set har været et spillemæssigt tilbageskridt for dem.
Det jeg gerne vil forbinde FCM med, som fan, er dynamisk fodbold, med en masse spil i længderetningen, en masse fysik i duellerne og et højt pres som lader os dominere kampene, ihvertfald mod hovedparten af modstanderne. Det er egentlig værdier som jeg sagtens kan se Bo Henriksen stå for også og måske kan han endda give 5% mere på energi-niveauet.
Selv om spillestilen måske ikke ligger så meget vægt på shortpassing som Hjulmand gerne vil det, så er FCM det hold der har scoret flest mål her i efteråret og, inklusiv hele sidste sæson, snitter mere end 2,2 mål par kamp. Bemærk, dette er vel at mærke efter en længere periode hvor spillet ikke har fungeret så godt som man kunne forvente og hvor offensiven ikke har sprudlet hele vejen.