Vi henter da Damen! ;)
Interessant hvad FCK´s kæmpe-fiasko i aften kommer til at betyde for sæsonen. Selvom man måske godt i et dårligt øjeblik kan sidde og godte sig lidt når man tænker på Ståles og nogen FCK´s fans hånelige kommentarer (som jo for så vidt et stykke af vejen har været fair nok), så er det her jo en katastrofe for dansk fodbold. Det år vi mister på koefficienten var et udemærket år med 5.500 point, som vi helst skulle matche for at holde fast i placeringen. Lige nu ligger vi med 3.500, som altså betyder at vi, i en voldsom Champions League pulje, skal hente fire sejre (ved mindre man går over i Europa League naturligvis). Det tænker jeg ikke er synderlig realistisk. Havde FCK kvallet med deres forventede 1. seedning, burde de kunne have hentet langt de fleste af de point, som vi nok ikke i Champions League kan hente.
I følge Ståles egen logik fra sidste sæson, må de jo så være kæmpe favoritter til mesterskabet nu. Men deres niveau for tiden er godt nok dårligt. Det er vel svært at forvente at FCK nu går ud og forstærker sig markant - man skal vel snarere af med nogle spillere? Man har en førsteholdstrup på en 26-27 mand der skal reduceres i. Hvad betyder de tabte indtægter for en økonomi der allerede er corona-presset? Det kan blive meget interessant at følge det her..
DK: FC Midtjylland
Mener at den danske Supercup bør genindføres!