Hermed et historisk efterårs store karakterbog for FCM spillerne.
For mig er det et efterår som har vist et enormt højt topniveau hos holdet og hos mange af spillerne, men hvor specielt bredden har vist sig markant svagere end de respektive førstevalg, hvilket har kostet på kvaliteten og pointhøsten i Superligaen.
Inden den store transfer og udlejningskabale går i gang, så er juleønsket herfra, at fastholde toppen af truppen og få ryddet op i nogle af de spillere som er fra langt fra holdet (James, Vibe, Kraev, Schwartz) + nogle udlejninger af nogle talenter som skal bygge på (Madsen og måske Dyhr og Isaksen?).
Skal der købes ind, skal det være erstatninger for afgange, reelle forstærkninger og ikke flere trupspillere. Den position hvor tror man kan gøre mest for de færreste penge, er højre back (Bah?), men det sker dog næppe.
Karakter er udtryk for min forventning til den pågældende spiller og hvad han har kunnet byde ind med af substans i de respektive turneringer.
Jesper Hansen 4/6 Stabilt niveau, trods sin alder. Der er en sæson tilbage i ham.
Mikkel Andersen 2/6 Leverede ikke da han fik chancen. Olafsson må stå klar til at tage for ham.
Joel 2/6 Mangler i offensiven og det bliver udslagsgivende for at han mistede sin plads i start-11. Næppe længere noget salgsobjekt.
Cools 3/6 Syntes stadig der er problemer med placeringsevne og afspil, men har spillet sig i start-11 trods sine mangler. Slutter godt, men mener vi skal se mere fra ham i foråret. Aktuelt syntes jeg HB er FCMs svageste position.
James 1/6 Rystende usikker I næsten alle kampe. Fortjent overhalet som tredjevalg. Bør sendes videre.
Høegh 4/6 Få kampe, men har præsteret når han har fået chancen. Klart tredjevalg. Ligner der skal forlænges med ham.
Sviatchenko 6/6 Megastabil og bedste header i ligaen. Kæmpe anfører.
Scholz 7/6 Efterårets klare profil for FCM. Vil være et kæmpetab at miste ham.
Paulinho 4/6 Slutter efteråret med en del fejl og virkede træt, men ellers et flot efterår.
Dyhr 1/6 Har ikke kunnet skabe konkurrence på VB. Alibi-spiller når han har fået chancen. Udlejning?
Cajuste 5/6 For god til ligaen på sine bedste dage, men kæmper stadig med overmod i sit spil og skal bygge mere på offensivt. Ligner en attraktiv vare for mange ligaer pga. sin dynamiske stil og sin tekniske formåen.
Onyeka 6/6 100% indsats hver gang og et kæmpe aktiv for FCM med sin fart og power. Svær at erstatte.
Nicholas Madsen 1/6 Har set helt skidt ud og er til sidst blevet overhalet centralt i banen af en kantspiller. Er vel reelt ikke den type spiller (power, fart, dynamik) som vi ønsker centralt? Ligner en udlejning.
Evander 2/6 Har bøvlet med skader og Corona men for langt mellem snapsene for spilleren der kan så meget. Kun CL viste han for alvor flaget, men fik for lidt spilletid der. Ikke noget salgsobjekt pt.
Sisto 3/6 Startede kanon men faldt en del i niveau hen over efteråret. For mange anonyme kampe.
Dreyer 5/6 Bedste offensive kort i CL og i ligaen, men har set træt ud i slutningen af 2020.
M. Anderson 2/6 Skidt som kant, men spillede faktisk nogle gode kampe centralt i banen. Anderson fremtid i FCM kan måske ligge i en omskoling som 8er?
Mabil 1/6 Har virkelig kæmpet med kvaliteten, trods masser af spilletid og til sidst har moralen også svigtet. Ofte været svageste led, specielt i CL hvor han har været overmatchet. 0/0 mål/assist i ligaen taler sit tydelige sprog. Må gerne sendes videre.
Isaksen 2/6 Intet output, har lignet en drengespiller når han er kommet ind og har været svag i sine beslutninger. Forhåbentlig har 2020 modnet ham. Måske en udlejning for mere spilletid?
Kraev 1/6 Har slet ikke taget sit niveau fra Portugal med tilbage og er langt fra spilletid og hvilken plads er det reelt kan skal spille. Skal videre.
Kaba 4/6 Slutter med stor pil op, hvilket redder en karakter. Det ligner også at både humør og attitude har haft godt af de afsluttende scoringer.
Brumado 3/6 Det så lovende ud, inden en langvarig skade sluttede 2020 af for ham. Gad vide hvor galt det er? Er der en målscorer gemt i ham, kan det blive interessant.
Pfeiffer 1/6 Kæmpeskuffelse. Hentet ind som etableret spiller og en type som kunne det, de andre angribere ikke kunne, men slet ikke kunnet byde sig til. Skuffende med spilletid og meget skuffende impact i kampene. Han skal løfte sig hvis han skal have en fremtid i FCM.
Vibe 1/6 Oldboys spiller. Hvis han vil spille mere i sin karriere bliver det næppe i FCM.
Schwartz UB Videre, man vil ikke bruge ham.