Snak

Mere indhold efter annoncen
<blockquote> Latterlig taktik fra Priske til 2. halvleg. Vi har INTET at komme med offensivt, med disse spillere på banen. INTET. Helt håbløst.</blockquote>

Det er ihvertfald meget tidligt at satse så meget defensivt. Men kan sagtens trække sig længere tilbage uden at pille begge af de 2 bedste offensive kræfter ud.

Vi har jo ikke kunne holde på bolden overhovedet..

Men Dion Cools står også og fucking bobler

Med den opstilling til 2. halvleg vidste jeg vi ikke ville kunne skabe noget offensivt, så det var enten 1-1 eller nederlag. Kæmpe fejl og falliterklæring fra Priske.

Men ret bizart at Radosevic ikke blev smidt ud ved 1-1 og ret bizart at Pavlovic helt bevidst kan svinge albuen ind i Cools, uden at få kort.
FCM siden 2002.
Men Peter Kjærsgaard var jo også helt væk i FCK - GF kampen senest.

Imponerende han er årets dommer.

Men det røde kort var fair - Så Paulinhos hjerneblødning koster idag.

Jeg har haft en bange fornemmelse siden vi tabte til FCN.

Håber jeg fandme FCK kan vinde i Parken næste gang.

Vi skal simpelhen også slå et Randers hold der 3 dage forinden har spillet Pokalfinale.

Vi kan stadig selv afgøre det. Hvis vi ender med at smide det med et par point - Er det klart Horsens kampen jeg vil se tilbage på. Foran 2 - 0 og det endte med 2 - 2 på Pohl mål som ALDRIG score.
Men ret bizart at Radosevic ikke blev smidt ud ved 1-1 og ret bizart at Pavlovic helt bevidst kan svinge albuen ind i Cools, uden at få kort.


Præcis!
Det røde til Paulinho er også hårdt. Det kan dømmes, men det er hårdt. I 19 ud af 20 tilfælde gives der gult på sådan en. Og med tanke på dommerens passivitet over for BIFs forseelser er det en håbløs kendelse.

Det er dog ikke pga. dommeren. Det er et kollektivt kollaps efter BIFs første scoring, hvor FCM render rundt som hovedløse høns i 5-10 min efter. Indtil da havde FCM været bedst og fortjent foran

Derfor synes jeg også indsatsen er godkendt, når man ser på omstændighederne. BIF var jo ikke engang gode 11 mod 10 (eller 12 mod 10, eller 13 mod 10... eller hvor mange de nu endte med at være), men det var tydeligt at de fik mere plads og FCM pres blev begrænset.
Det røde kort kan dømmes, men det er nu alligevel min påstand at lignende tilfælde ofte takseres til mindre end rødt. Særligt når Paulinho ikke tidligere havde begået nogle svinestreger i kampen.

Hvad jer derimod fatter mindre af, er at Brøndbys spillere to gange i første halvleg og en gang i anden får held til at gå i ryggen og tackle en Midtjylland spiller, hvorefter Brøndby fik frispark i alle tilfælde.

Skidt resultat på en kamp der var lige indtil det røde kort. Dette bliver en neglebider, og mon ikke superligaen i år må vente helt til sidste runde før der kåres en mester.
Does anyone in here have telekinetic powers? If you do, please raise my hand. - I øvrigt mener jeg, at pandaerne i København Zoo bør deporteres
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det var ikke i dag at Peter Kjærsgaard fik vist, at han er landets bedste dommer, men kendelserne kan forsvares.

Jeg synes det er en fejl, at vi går så entydigt efter at forsvare 1-1 hjem fra andens halvlegs start. Det er at lægge alle æggene i en kurv.

Jeg havde holdt Pione på banen som omstillingsspiller, som aflastning for forsvaret og som trussel på dødbolde. Så kunne vi altid skifte Høegh ind det sidste kvarter, hvis stillingen stadig var uafgjort.

I'll be honest, Gamby. I've never had an ounce of respect for you. I just thought you were the lamest, dumbest person I'd ever met. Just somebody who was fuckin' *nothing*.
En skam at Danmarks åbenbart bedste dommer, bliver så kuet af 8000 tilskuere, at han og hans team ikke tør dømme de ting, der sker lige for øjnene af dem. Radosevic saver Onyeka hvor Kjærsgaard står vitterligt halvanden meter derfra. Han skal simpelthen kunne se det. Det gule kort er mere åbenlyst, end det røde kort i situationen med Paulinho - og han dømmer ikke engang frispark? Pavlovic kigger kun på Dion Cools og banker en albue direkte i maven på ham. Det sker på sidelinjen omkring midten, så fjerdedommeren må stå ganske tæt på. Jeg husker flere (b.la. Cornelius i en kamp i Parken imod os) få direkte rødt kort for den slags. Det er jo en decideret svinestreg. Tidligere har han også - igen kun med blik på manden - underløbet Daniel Høegh på midten af banen. Han virker som en beskidt type, ham Pavlovic.

Med det sagt, så falder det her nederlag simpelthen tilbage på os selv. Vi skal kigge ind af, og jeg er ganske enig med Arc Light i, at vores taktik i anden halvleg er sær. For det første synes jeg ikke, som f.eks. KEP mener, at Brøndby var specielt bedre end os de første 40 minutter, inden vi får udvisningen. Det er en rodet kamp, hvor det eneste Brøndby har skabt er et par indlæg der var tæt på, og så det lidt tilfældige mål. Vi tvang endda flere gange deres bagspillere til at sparke den direkte til indkast via et fint pres. Vi skaber heller ikke alverden, og får et tilfældigt straffespark. Men det lignede mere et kampbillede som vi kunne bruge, end omvendt. Men så går det jo helt ned, både på banen og på bænken, som jeg ser det. Paulinho sælger så holdet fuldstændig. Det er rigtigt, at den slags ikke altid giver rødt, men det kan sagtens forsvares. Hvad fanden er det han laver? Hvorfor skal han ind og ramme ham?? Det er så latterligt dumt af Paulinho, at det gør helt ondt.
Dernæst forstår jeg ikke, hvad planen i anden halvleg er. Vi tager vores to eneste trusler i dybden ud, og lader så Kaba skulle kæmpe med tre stoppere ene mand. Det kan jo ikke lade sig gøre. Jeg synes ikke at Brøndbys spil i anden halvleg viste, at de er synderlig dygtige på bolden. De skaber ikke synderligt meget, taget i betragtning hvor længe de er i overtal, at 2-1 målet er en dårlig clearing fra Onyeka siger en del. Men når vi så insisterer på at skulle stå freaking på kanten af eget felt, så bliver den slags fejl jo altid farlige. Hvorfor skubber vi ikke 10 meter længere frem, og lader som minimum den ene dybdeløber, eller evt begge ligge derinde, og true den anden vej. Tag dog Kaba ud med Høegh, hvis du vil spille med tre stoppere. Og så evt. lig Mikael Anderson eller Mabil frem. De har motoren og arbejdsradius til, at kunne genere deres opspil, samt farten til at løbe dybt på dem. Jeg forstår simpelthen ikke, hvad det var vi forsøgte at opnå. Blev Priske bange? Det virker som om, at vi ikke helt er der, når vi ikke direkte har ryggen mod muren.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Med FCK´s point tab i dag, må det næsten betyde det enten bliver os eller BIF i år med sikkerhed. Får vi point mod Randers er vi allerede sikret og den skal vi vinde hvis vi vil have mesterskabet. FCK kan passende hjælpe os ved at vinde over BIF i næste kamp
Ingen er fuldkommen objektiv
Var lige inde og se på vores udlejninger. Vi har igen en 14-15 stykker ude på meget forskellige adresser. Alt fra Ringkøbing til den bedste portugisiske række. En del af dem har aldrig nogensinde en fremtid hos os (Rutikanga i Ringkøbing, Buch i Skive, Reese i Horsens, George i Pau osv.). En del jeg ikke helt aner hvad planen egentlig er med. Men det største mysterium for mig, er nu stadig Babajide David. Han var udlejet hver eneste sæson siden 2016. Men altid taget skridet op egentlig. Han har spillet på fine adresser i f.eks. Rosenborg. Han spiller fast lige nu i Hatayspor i Tyrkiet, der altså ligger nummer 6 i en liga, der trods alt er noget stærkere end den danske. Han har spillet Europa League gruppespil med Rosenborg i en sæson, hvor vi ikke engang selv kvalificerede os. Alligevel er han åbenbart aldrig blevet vurderet god nok til en plads i truppen hos os. Enten må han virkelig være en type der slet ikke passer ind, eller også tjener vi virkelig boxen på at udleje ham. Hans kontrakt udløber så vist nok til vinter i år. Det har været et lidt mystisk bekendtskab synes jeg - lidt det samme med Chuma Anene. Men det er mystisk på en hel anden måde.
DK: FC Midtjylland Mener at den danske Supercup bør genindføres!
Jeg kan godt frygte, at vi ikke rigtigt for noget ud af vores overtag og kæmpe chancer. Og så skal der bare en omstilling til. De virker stadig lidt for sløset oppe foran. Den her kamp skal jo bare lukkes.
Annonce