Lørdagens træningskamp mod HB Køge
Rent spillemæssigt kan man vel godt tillade sig at sige at vi endnu ikke er på 100%.
Det var vel næppe heller ikke forventningen eftersom det var første rigtige test efter "pausen" + vi har 4 spillere som er småskade + 2 spillere som trods alt først er blevet tilføjet til truppen i vinterpausen.
På denne ikke-optimale baggrund var det dog superspændede at se nogle af de spillere som endnu ikke har fået så meget spilletid.
Tochi røg pludseligt ind i startopstillingen da Kofod fik en skade i optakten til kampen. Han spillede i 90. mins og gjorde det efter omstændighederne ok.
Vi stillede også op men en uprøvet angrebskonstellation med KamalDeen som den venstre wing, Antman som den "falske 9er" og Kudus som en slags angribende playmaker med udgangspunkt i højre side. 3 supertalenter med skyhøje potentialer men det er klart at de langt fra er spillet sammen endnu og det bar kampen også præg af.
Derudover synes jeg at Diomande så godt ud. Spillede venstre wing/back og virker bare "sulten" og ivrig for at vise sig frem.
Apropos "sulten" så synes jeg også at Abu Francis så motiveret ud. Det virker til at formen er ved at vende tilbage og det er vigtigt når både Kofod og "Jaxe" er tvivlsomme til fredag. Abu fik også lige vist at han ved hvor målet står. Scorede en fin kasse fra udkanten af feltet efter at have taget et par gode træk.
Oliver Villadsen kom ind efter første halvleg og spillede den der super offensive wing/back som han er kendt for. Han fik lavet et par gode aktioner men helt naturligt skal han nok lige finde sig til rette i superliga truppen. Døhr har vist været lidt småskadet så det er ikke utænkeligt at Villadsen kommer til at spille en rolle på fredag. Det skal lige nævnes at det så ud til at Villadsen selv blev nødt til at gå ud med en skade til sidst så vi må vente at se hvor slemt det er.
Førstevalgene i det centrale forsvar virker til at være klar og skadesfri men det var alligevel spændende at følge Maxwell og Mesik med sigte på næste sæson.
De fik ca. 50 minutter hvor de klarede sig ganske udemærket. De spillede for det meste bolden fint og roligt rundt og jeg noterede mig at de ikke lavede nogle graverende fejl, så en indsats som er godkendt.
Man bliver vel også nødt til at nævne Frese som stadigvæk er skadesfri ;) Han kom ind efter 85 minutter og jeg mener at han nåede at spille 3 forskellige positioner. Vesntre wing, central midt og højre back. Efter et langt skadeshelved ser det endeligt ud til at han for alvor er på vej tilbage og hurra for det. Man kan altid bruge en mand som kan dække så mange positioner som ham.
Bredahl fik også lige vist flaget de sidste 45 minutter dog uden at gøre det store væsen af sig. Det er trods alt super fedt at man tester de unge af for lige at fornemme hvor de står i forhold til de etablerede drenge.
Nu ser vi frem til fredag hvor det går løs i Silkeborg. Normalt er det en modstander hvor vi er forholdsvis store favoritter men jeg synes at grundet omstændigheder med opstart og tilmed en del skader så kan jeg godt forestille mig at det bliver en svær kamp. Men som altid med FCN, får vi et tidligt mål så kan det ende med champagnebold så lad os da bare håbe på det :)
Rent spillemæssigt kan man vel godt tillade sig at sige at vi endnu ikke er på 100%.
Det var vel næppe heller ikke forventningen eftersom det var første rigtige test efter "pausen" + vi har 4 spillere som er småskade + 2 spillere som trods alt først er blevet tilføjet til truppen i vinterpausen.
På denne ikke-optimale baggrund var det dog superspændede at se nogle af de spillere som endnu ikke har fået så meget spilletid.
Tochi røg pludseligt ind i startopstillingen da Kofod fik en skade i optakten til kampen. Han spillede i 90. mins og gjorde det efter omstændighederne ok.
Vi stillede også op men en uprøvet angrebskonstellation med KamalDeen som den venstre wing, Antman som den "falske 9er" og Kudus som en slags angribende playmaker med udgangspunkt i højre side. 3 supertalenter med skyhøje potentialer men det er klart at de langt fra er spillet sammen endnu og det bar kampen også præg af.
Derudover synes jeg at Diomande så godt ud. Spillede venstre wing/back og virker bare "sulten" og ivrig for at vise sig frem.
Apropos "sulten" så synes jeg også at Abu Francis så motiveret ud. Det virker til at formen er ved at vende tilbage og det er vigtigt når både Kofod og "Jaxe" er tvivlsomme til fredag. Abu fik også lige vist at han ved hvor målet står. Scorede en fin kasse fra udkanten af feltet efter at have taget et par gode træk.
Oliver Villadsen kom ind efter første halvleg og spillede den der super offensive wing/back som han er kendt for. Han fik lavet et par gode aktioner men helt naturligt skal han nok lige finde sig til rette i superliga truppen. Døhr har vist været lidt småskadet så det er ikke utænkeligt at Villadsen kommer til at spille en rolle på fredag. Det skal lige nævnes at det så ud til at Villadsen selv blev nødt til at gå ud med en skade til sidst så vi må vente at se hvor slemt det er.
Førstevalgene i det centrale forsvar virker til at være klar og skadesfri men det var alligevel spændende at følge Maxwell og Mesik med sigte på næste sæson.
De fik ca. 50 minutter hvor de klarede sig ganske udemærket. De spillede for det meste bolden fint og roligt rundt og jeg noterede mig at de ikke lavede nogle graverende fejl, så en indsats som er godkendt.
Man bliver vel også nødt til at nævne Frese som stadigvæk er skadesfri ;) Han kom ind efter 85 minutter og jeg mener at han nåede at spille 3 forskellige positioner. Vesntre wing, central midt og højre back. Efter et langt skadeshelved ser det endeligt ud til at han for alvor er på vej tilbage og hurra for det. Man kan altid bruge en mand som kan dække så mange positioner som ham.
Bredahl fik også lige vist flaget de sidste 45 minutter dog uden at gøre det store væsen af sig. Det er trods alt super fedt at man tester de unge af for lige at fornemme hvor de står i forhold til de etablerede drenge.
Nu ser vi frem til fredag hvor det går løs i Silkeborg. Normalt er det en modstander hvor vi er forholdsvis store favoritter men jeg synes at grundet omstændigheder med opstart og tilmed en del skader så kan jeg godt forestille mig at det bliver en svær kamp. Men som altid med FCN, får vi et tidligt mål så kan det ende med champagnebold så lad os da bare håbe på det :)
FCN - you might say I'm a dreamer...
Gør fodbolden tilgængelig! :)