SIF-FCN 29.05.
Jeg spejdede interesseret i de nye ting som FCN havde annonceret at skulle have i ærmet. Jeg kom frem til at det primært handlede om organisationen. Officielt stillede FCN op i en 4-3-3 der dog var lidt alternativ.
Larsen
Thycosen - Kian H - Mumin - Yttergård
Rygaard - Kofoed - Diomande
Kudus - Antman - Kamaldeen
Når FCN forsvarede sig lignede det dog mere en 5-2-3:
Thycosen - Kian H - Mumin - Yttergård - Diomande
Rygaard - Kofoed
Kudus - Antman - Kamaldeen
Og når FCN var i boldbesiddelse forandrede organisationen sig igen til 3-4-3:
Larsen
Kian H - Mumin - Yttergård
Thycosen - Rygaard - Kofoed - Diomande
Kudus - Antman - Kamaldeen
El. måske endda en 3-3-4
Larsen
Kian H - Mumin - Yttergård
Rygaard - Kofoed - Diomande
Thycosen - Kudus - Antman - Kamaldeen
Diomande var endda helt oppe at stå på linie med Kamaldeen til tider. Det krævede ikke så lidt løbepensum af Thycosen og Diomande. Forsvarsmæssigt syntes jeg at det lignede at tre-back kæden stod mere kompakt og sideforskød mere i og med man var bakket op på back-positionerne. Angrebsmæssigt gav det også et overtal og gav særligt Kudus mulighed for at trække ind i banen. Samspillet mellem Kudus og Thycosen så det ikke helt perfekt ud, men vil formentlig forbedre sig. Det kunne også ligne at der til tider var nogle huller på primært højrebacken hvor Thycosen til tider ikke nåede helt tilbage. Diomande synes jeg heller ikke har sine forcer i defensiven.
Derudover var der en ændring i presset hvor man pressede indefra og ud, modsat sidste gang hvor man pressede udefra og ind og endte med at blive overløbet af SIF´s midtbane flere gange. Det sagt var jeg dog ikke imponeret af presset.
Ser man på enkeltspillere synes jeg at forsvaret fungerede godt. Det var også godt at se Mesik komme ind og falde godt ind i kæden. Thycosen havde lidt svært ved at være både offensiv og defensiv og Diomande har ikke sine forcer i defensiven.
Midtbanen spillede godt mod SIF´s dygtige midtbane som man fik neutraliseret. Alle er vel enige om, at det var et gudemål Kofoed lavede.
I angrebet strålede Kamaldeen. Flemming P er endda ude og sige at potentialet måske er større end Neymar - jeg kan godt frygte at den rammer og værre end AGF´s CHL-udtalelser. Kudus ser jeg som bedst på midten og Antman faldt igennem. Jeg synes dog ikke man skal afskrive Antman. Jeg erindrer en gang at Marcondes kom ind på samme position i start-11´eren men blev flået ud og ikke spillede det næste halve år - det endre jo som bekendt ret godt. Pt. ser Antman dog ud til at mangle noget tyngde og jeg så hellere Kudus derinde.
Så er det jo skønt at ligge nr. 3 til bronze og at mesterskabsslutspillet er meget tæt på sikret (vinder RFC sine to sidste kampe - heraf en udekamp mod FCK med stor målforskel og får FCN i næste runde en ordentlig afklapsning af FCM, kan RFC godt gå forbi FCN).
Næste kamp mod FCM bliver en meget anderledes kamp hvor FCN kan se frem til at blive noget mere man-handlet end af de pæne Silkeborgdrenge. Jeg er ikke sikker på, at man kan spille hurtigt nok til at spille sig ud af presset og håber på Tochi på den defensive midt til at sætte noget fart i spillet.
I øvrigt er det værd at bemærke, at FCN´s kommunikationsafdeling ser ud til at være helt oppe i gear igen. Såvel kampreferat som highlights lå på hjemmesiden hurtigt efter kampen.
Jeg spejdede interesseret i de nye ting som FCN havde annonceret at skulle have i ærmet. Jeg kom frem til at det primært handlede om organisationen. Officielt stillede FCN op i en 4-3-3 der dog var lidt alternativ.
Larsen
Thycosen - Kian H - Mumin - Yttergård
Rygaard - Kofoed - Diomande
Kudus - Antman - Kamaldeen
Når FCN forsvarede sig lignede det dog mere en 5-2-3:
Thycosen - Kian H - Mumin - Yttergård - Diomande
Rygaard - Kofoed
Kudus - Antman - Kamaldeen
Og når FCN var i boldbesiddelse forandrede organisationen sig igen til 3-4-3:
Larsen
Kian H - Mumin - Yttergård
Thycosen - Rygaard - Kofoed - Diomande
Kudus - Antman - Kamaldeen
El. måske endda en 3-3-4
Larsen
Kian H - Mumin - Yttergård
Rygaard - Kofoed - Diomande
Thycosen - Kudus - Antman - Kamaldeen
Diomande var endda helt oppe at stå på linie med Kamaldeen til tider. Det krævede ikke så lidt løbepensum af Thycosen og Diomande. Forsvarsmæssigt syntes jeg at det lignede at tre-back kæden stod mere kompakt og sideforskød mere i og med man var bakket op på back-positionerne. Angrebsmæssigt gav det også et overtal og gav særligt Kudus mulighed for at trække ind i banen. Samspillet mellem Kudus og Thycosen så det ikke helt perfekt ud, men vil formentlig forbedre sig. Det kunne også ligne at der til tider var nogle huller på primært højrebacken hvor Thycosen til tider ikke nåede helt tilbage. Diomande synes jeg heller ikke har sine forcer i defensiven.
Derudover var der en ændring i presset hvor man pressede indefra og ud, modsat sidste gang hvor man pressede udefra og ind og endte med at blive overløbet af SIF´s midtbane flere gange. Det sagt var jeg dog ikke imponeret af presset.
Ser man på enkeltspillere synes jeg at forsvaret fungerede godt. Det var også godt at se Mesik komme ind og falde godt ind i kæden. Thycosen havde lidt svært ved at være både offensiv og defensiv og Diomande har ikke sine forcer i defensiven.
Midtbanen spillede godt mod SIF´s dygtige midtbane som man fik neutraliseret. Alle er vel enige om, at det var et gudemål Kofoed lavede.
I angrebet strålede Kamaldeen. Flemming P er endda ude og sige at potentialet måske er større end Neymar - jeg kan godt frygte at den rammer og værre end AGF´s CHL-udtalelser. Kudus ser jeg som bedst på midten og Antman faldt igennem. Jeg synes dog ikke man skal afskrive Antman. Jeg erindrer en gang at Marcondes kom ind på samme position i start-11´eren men blev flået ud og ikke spillede det næste halve år - det endre jo som bekendt ret godt. Pt. ser Antman dog ud til at mangle noget tyngde og jeg så hellere Kudus derinde.
Så er det jo skønt at ligge nr. 3 til bronze og at mesterskabsslutspillet er meget tæt på sikret (vinder RFC sine to sidste kampe - heraf en udekamp mod FCK med stor målforskel og får FCN i næste runde en ordentlig afklapsning af FCM, kan RFC godt gå forbi FCN).
Næste kamp mod FCM bliver en meget anderledes kamp hvor FCN kan se frem til at blive noget mere man-handlet end af de pæne Silkeborgdrenge. Jeg er ikke sikker på, at man kan spille hurtigt nok til at spille sig ud af presset og håber på Tochi på den defensive midt til at sætte noget fart i spillet.
I øvrigt er det værd at bemærke, at FCN´s kommunikationsafdeling ser ud til at være helt oppe i gear igen. Såvel kampreferat som highlights lå på hjemmesiden hurtigt efter kampen.
Flemming P er indbegrebet af "Arrogant Positivisme"
Trods mit brugernavn har jeg ingen tilknytning til FCN udover mit sæsonkort. Indlæg er således ikke udtryk for FCN's holdninger men egne betragtninger som fan.