Snak

Mere indhold efter annoncen
@JMM
Min klare fornemmelse er at budgettet til akademi, faciliteter og RtD i øvrigt kun går opad.
Så kan der ikke samtidig være råd til større kontrakter, hvorfor jeg tror at den realistiske målsætning er at få noget ud af spillerene i 2 maks 3 sæsoner.

Du skal også have med at når vores talenter stiger i niveau så vil vi også opleve større salg og det er netop derfor at vi kan blive ved med at skrue på parametrene "bedre faciliteter", "lange kontrakter" og "bedre råmateriale til akademiet". Det er en positiv spiral der skaber en acellerende effekt.
FCN - you might say I'm a dreamer... Gør fodbolden tilgængelig! :)
Det er hypotesen om den ubegrænsede vækst, og forudsat at alt geninvesteres (Og de vil gå med til de lange kontrakter - se bare tilfældet Mumin)

Såfremt der udvides et andet sted bliver FCNs budget også en del af dette.
Vores drift er jo grundlæggende ulønsom, og læg dertil et kvindefodboldhold som også skal finansieres.

Jeg tror ikke på at vi ser så høje salgspriser i markedet post COVID-19, hvorfor vi godt kunne blive ramt af den effekt - Kudus her til sommer eksempelvis.
Overordnet, så fraset Lobotka har det vist sig vanskeligt at gå fra FCN direkte til en start 11´er i udlandet. Så fra et sportslig perspektiv giver et udviklingstrin som FCK mere mening.

Det sagt, så bliver det interessant at se hvor vi skyder afrikanerne hen. Jeg vil gætte på at pengene betyder meget grundet deres rolle som forsøgere for en større gruppe i hjemlandet.
@JMM
Det er hypotesen om den ubegrænsede vækst, og forudsat at alt geninvesteres (Og de vil gå med til de lange kontrakter - se bare tilfældet Mumin)

Mumins 3 årige kontrakt blev indgået i 2017. Det vi ser i 2020 er 5 årige kontrakter. Senest med Kamaldeen og Mesik i vinters. I sommers 5 årige kontrakter til Antman og Villadsen. Jo det er skam den vej det går. Lange kontrakter fra bunden.
Jeg tror ikke på at vi ser så høje salgspriser i markedet post COVID-19, hvorfor vi godt kunne blive ramt af den effekt - Kudus her til sommer eksempelvis.

Afgjort men det er et midlertidigt fænomen lige som konjuktursvingninger. Det er ikke noget som kommer til at spille en rolle på lang sigt.
FCN - you might say I'm a dreamer... Gør fodbolden tilgængelig! :)
Mumins 3 årige kontrakt blev indgået i 2017. Det vi ser i 2020 er 5 årige kontrakter. Senest med Kamaldeen og Mesik i vinters. I sommers 5 årige kontrakter til Antman og Villadsen. Jo det er skam den vej det går. Lange kontrakter fra bunden


Jeg syntes det er positivt at det er et tydeligt formuleret mål i strategien der udmønter sig. Ulempen kan være så at vi kan rende ind i dødvægt og nulbonner med en lang kontrakt.

Afgjort men det er et midlertidigt fænomen lige som konjuktursvingninger. Det er ikke noget som kommer til at spille en rolle på lang sigt.


Det vil vise sig, det er stadig gætterier pt. Vi er som sælgende klub afhængige af at få maksimal pris for vores spillere, så det må vi håbe på vi kan fortsætte med.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@JMM
Jeg syntes det er positivt at det er et tydeligt formuleret mål i strategien der udmønter sig. Ulempen kan være så at vi kan rende ind i dødvægt og nulbonner med en lang kontrakt.

Ja det er en del af ligningen. Heldigvis er en af fordelene ved at skrive kontrakter med unge spillere er at lønnen er forholdsvis lille i forhold til etablerede spillere. Invaliderende skader, fejlvurderinger etc. er en del at spillet og dertil risikerer vi også at fritstille spillere som senere går hen og bliver profiler i andre klubber.
En god ting ved den forholdsvis store omsætning af spillere i FCN er at risikoen bliver spredt over mange spillere så selvom enkelte spillere ender som dødvægt så vil der være andre som opvejer disse tab.
Det vil vise sig, det er stadig gætterier pt. Vi er som sælgende klub afhængige af at få maksimal pris for vores spillere, så det må vi håbe på vi kan fortsætte med.

Ja der er ingen endelige garantier. Det er et eksistentielt vilkår vi alle må leve med :)
FCN - you might say I'm a dreamer... Gør fodbolden tilgængelig! :)
Angående vores forsvar til næste sæson
Jeg glemte at vi faktisk allerede i februar (tror jeg nok) købte svenske 18 årige Daniel Svensson fra IF Brommapojkarna. Jeg skal indrømme at jeg ikke har den store viden om ham ud over at han på Transfermarkt er registreret som værende venstre back. Det kan godt være at FCN har planer med ham som en evt. afløser for Rasmussen eller måske Yttergård hvis han også kan spille den "falske" venstre center back.
Jeg mener han fik en enkelt "testkamp" i vinters hvor han så vidt jeg husker spillede den venstre wing/back.
FCN - you might say I'm a dreamer... Gør fodbolden tilgængelig! :)
Mediano Superliga - Her er de ti runder, der ændrede Superligaen

En lille reklame for en episode af podcasten Mediano som er dateret den 30. maj.
Denne episode handler blandet andet om kampen Silkeborg - FCN og derudover er der også en masse snak om FCN generelt.

Link til dette afsnit -> https://www.mediano.nu/oversigt/2020/5/29/mediano-superliga-her-er-de-ti-runder-der-ndrede-superligaen
FCN - you might say I'm a dreamer... Gør fodbolden tilgængelig! :)
@Julio

Fortsæt endelig med opdateringer om podcasts indeholdende nyheder om FCN - desto mere information om FCN desto bedre. Jeg har selv opgivet af følge Mediano, for det er eddermaneme mange opdateringer og langt mellem nyheder om FCN - med de podcasts de kommer med om FCN er jo så til gengæld vildt gode.

Jeg vil også lige komme med en reklame - for FCN´s egne medier, som jeg gætter på, at mange er ophørt med at svinge forbi. De er blevet skærpet, med mere kant og dybde. Jeg har hørt en fugl synge om, at FCN snart starter en længere artikelrække med mere indsigt, dybde og information end det tidligere har været set i Superligaen, og det kan man jo kun se frem til.

I øvrigt så ser det ud til at U19 også starter op igen. Det skulle være i en begrænset udgave hvor der ikke spilles om mesterskab men om adgang til Europe Youth League blandt de 7 bedst placerede hold. FCN ligger pt. nr. 2 med 4 point mindre end OB, der dog har spillet en kamp mere end FCN. OB fik en kanonstart og vandt de 10 første kampe, men har kun fået én sejr 3 uafgjorte og et nederlag i de sidste 5 kampe. Modsat dette fik FCN en rigtig dårlig start med 2 nederlag i de fire første kampe. I de sidste 10 kampe har FCN fået 8 sejre, 1 nederlag og 1 uafgjort. Fortsætter tendensen ligger FCN altså til at vinde U19 ligaen og dermed komme til at spille Europe Youth League næste år, hvilket vil være et enormt boost af talentudviklingen. Derudover velsagtens også en del interessante kampe for mange fans, der måske kunne skabe en større interesse og fokus på akademiet og U-19. Jeg håber godt nok, at det kommer til at ske. DK har en-to pladser i Europe Youth League - én til mesterholdet i Superligaen (såfremt denne kommer i CHL) og én til vinderen af U19 ligaen.
Flemming P er indbegrebet af "Arrogant Positivisme" Trods mit brugernavn har jeg ingen tilknytning til FCN udover mit sæsonkort. Indlæg er således ikke udtryk for FCN's holdninger men egne betragtninger som fan.
Fin podcast om talentmiljøet i FCN med Jan Laursen og Alexander Riget :
https://www.playmaker.nu/home/podcast-fokus-p-fc-nordsjllands-strategi-og-talentudvikling
Annonce