Snak

Mere indhold efter annoncen
Mesik er fandme god

Enig, det har været en virkelig god kamp af ham indtil videre. :)
FCN - you might say I'm a dreamer... Gør fodbolden tilgængelig! :)
FCN - FCK 1-1, Genoprejsning!

Efter den "svage" præstation mod FCM så var spørgsmålet naturligvis om vi idag kunne finde vores spil frem og ikke mindst om vi turde spille vores spil. Svaret var et entydigt "JA!". Det var ikke fordi vi spillede en fejlfri kamp for det gjorde vi ikke men vi havde i hele kampen modet til at prøve at spille vores eget spil.

I forhold til vores opstilling så var der et par ændringer siden sidst.
Mesik erstattede den karantæneramte Yttergård i forsvaret, Kudus skiftede plads med Rygaard, Atanga startede centralt og Damsgaard på sin vante plads som den fremskudte playmaker i venstre side. Det betød også at Kamaldeen måtte starte på bænken.

Mesik så rigtig godt ud. Han indgik fint som den venstre "falske" center back sammen med Mumin og Kian. Det virkede somom han placerede sig fint, spillede uden nervøsitet og brugte sin krop godt i nærkampene. Man kan godt få øje på hvorfor man valgte at investerer i ham. Kampen idag var en god indikation på at han er klar til superliga.

Kudus spillede idag på midten hvor han gjorde det ok men vi ved at han har potententiale til meget mere end han viser for tiden. Det åbenlyse problem for Kudus er hans beslutninger omkring hvornår han vælger holde på bolden. Det er forståeligt nok at han hungrer efter at vise omverdenen nogle af de kvaliteter han besidder men han skal bare lære at beherske sig i situationer hvor spillet tilbyder ham enkle og mere effektive løsninger.

Rygaard spillede idag den højre fremskudte playmaker hvilket egentlig virkede meget godt. Han fandt hullerne, var meget involveret i kampen og som altid kæmpede røven ud af bukserne.
redigeret: jeg har læst at FlemmingP har udtalt at Rygaard faktisk spillede den "falske 9er" hvilket jeg havde lidt svært ved at se da han lå en hel del ude i højre side men ok.

Atanga var tilbage efter en småskade og han startede noget uvant centralt på toppen. Det virkede til at han var blev tildelt en slags "poacher" rolle hvor han var spydspidsen i vores presspil. Jeg synes Atanga gjorde det forholdsvis godt idag og det bliver interessant at se om Flemming P tænker at forsætte med spille Atanga centralt og dermed går væk fra "den falske 9er" som vi ellers har brugt i lang tid.
redigeret: det kan været at Flemming tænker at vi idag spiller med noget som ligner 3 centrale angribere....dvs med Atanga på toppen med Dams og Ry som mere tilbagetrukket.

...Jeg bliver vel også lige nødt til at nævne "orkanen" Kamaldeen som kom ind i anden halvleg og skabte en hel del ravage. Det er fuldstændigt vanvittigt at se når han laver sine aktioner og hvor må det dog være rædselsfuldt som forsvarsspiller at stå overfor ham....og især når han kommer frisk ind fra bænken. Det lykkedes da også Kamaldeen at score en kasse på noget som jeg tror var et kikset indlæg men who cares? Lykken står den kække bi eller noget i den retning :)

Alt ialt en fantastisk underholdende kamp som nok skulle have endt 5-2 til FCN. Det blev så til 1-1 hvilket i sig selv er skuffende hvis det ikke lige var fordi at vores spilleglæde og mod på at spille opvejede det. Vi rejste os ovenpå en elendig kamp mod FCM og det vidner om en god mentalitet i truppen og det må give os en virkelig positiv indstilling til det resterende slutspil.
FCN - you might say I'm a dreamer... Gør fodbolden tilgængelig! :)
jeg har læst at FlemmingP har udtalt at Rygaard faktisk spillede den "falske 9er" hvilket jeg havde lidt svært ved at se da han lå en hel del ude i højre side men ok.


Måske vi skulle opfinde en betegnelse der hedder "falsk vandrende 9´er" :-)

Er i øvrigt helt enig i dine betragtninger. Det var årets hidtil bedste kamp. Det var FCN som jeg har drømt om at se dem. Fuck, der blev spillet hurtigt. Sæsonens hidtidige højdepunkt. Håber vi får mere af samme slags at se resten af sæsonen.

Jeg er vildt imponeret af hvor meget holdet kan lære på en uges træning. Det var en helt anden kamp end mod FCM.

Vild kamp! Fed oplevelse! Det er denne her slags kampe man drømmer om som fan - hvis altså liige man også får puttet bolden lidt mere i kassen.
Flemming P er indbegrebet af "Arrogant Positivisme" Trods mit brugernavn har jeg ingen tilknytning til FCN udover mit sæsonkort. Indlæg er således ikke udtryk for FCN's holdninger men egne betragtninger som fan.
Skarpheden var der ikke, men ud fra highlights, lignede det godt nok en exceptionel præstation. Hold da fest. Begynder man at kunne levere sådan her lidt hyppigere, står man altså over for noget spændende.
Ivan Mesik er lige præcis den type forsvarsspiller som både jeg og FCN har hungret efter. Hold da op, han spillede meget overbevisende.

Ham får vi helt sikkert meget mere at se her i slutspillet - Nok på bekostning af Yttergård, eller Mumin hvis han ikke snart får forlænget kontrakten.

Efter FCN´s ideologi stjæler Abdul Mumin vel. pt. spilletid fra et talent man burde investere superligaminutter i? Dermed ikke sagt at jeg ikke håber håber at han får skrevet under! Han har virkeligt udviklet sig flot omend der stadigvæk er et lille stykke til det perfekte.
FC Nordsjælland siden 2007 Sympatiserer med Vejle Boldklub.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Ivan gjorde et rigtig fornuftig indtryk. Og knægten er kun 19, og været på holdet i kort tid.
@ligepå
Efter FCN´s ideologi stjæler Abdul Mumin vel. pt. spilletid fra et talent man burde investere superligaminutter i?


Ja og det samme kan man sige om Nicolaj Larsen og egentlig også Damsgaard.
FCN har dog en god grund til at stille med stærkeste opstilling, nemlig kvalifikation til Europa spillet. Så længe vi har en mulighed for at kvalificere os til Europa så vil vi formentlig se at FCN stiller med stærkeste opstilling uanset kontraktudløb, fremtidsudsigt etc.
At spille i Europa er noget som for klubbens omdømme til at stige og det vil kunne
hjælpe FCN i deres bestræbelser på at rekrutterer top talenter til akademiet og formentlig også gøre klubben endnu mere attraktiv i forhold til kontraktforlængelser med eksisterende spillere.
Jeg kunne godt forestille mig at kvalifikation til Europa ville kunne få en type som Mumin til at genoverveje en kontraktforlængelse medmindre at han har bedre tilbud ved hånden med andre klubber som også har udsigt til at spille i Europa.
FCN - you might say I'm a dreamer... Gør fodbolden tilgængelig! :)
Mediano - Slutspil

Mediano har blandt andet små 20 minuters reflektion over kampen FCN - FCK.

Link til podcast -> https://soundcloud.com/medianonu/mediano-superliga-sa-er-slutspillet-igang-med-monnerup-morch

Snakken omkring FCN - FCK starter (00:23:30)
FCN - you might say I'm a dreamer... Gør fodbolden tilgængelig! :)
Flemming P er indbegrebet af "Arrogant Positivisme" Trods mit brugernavn har jeg ingen tilknytning til FCN udover mit sæsonkort. Indlæg er således ikke udtryk for FCN's holdninger men egne betragtninger som fan.
.
.
Annonce