Er der oplysninger om en overgangssum for ham Schjelderup?
Snak
Denne tråd er låst. Det er derfor ikke muligt at kommentere.
ons 8. jul 2020
^desværre ikke, men Ekstrabladet skriver, at FCN har givet mere end den kompensationssum, som Bodø/Glimt var berettiget til. Kompensationssummen udgøres af såkaldte uddannelsespenge, som den/de klubber, han har været i siden han var 12 år, skal have. Det skyldes, at Andreas ikke var på kontrakt i Bodø/Glimt. Og at FCN derfor er hans første professionelle kontrakt i udlandet. Mit bud er at FCN har været large og tilbudt dem 250-500.000 kr + klausuler ved videresalg. Det sidste skulle være en del af handelen ifølge ekstra bladet.
FCN
ons 8. jul 2020
Skylder vi ikke at vise, at vores nordiske indkøb bliver en succes for både os og spillerne?
Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om nogen af vores køb i norden, der er lykkedes.
Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om nogen af vores køb i norden, der er lykkedes.
ons 8. jul 2020
@Kampånden
Jeg er uenig. Jeg synes FCN har været gode til at hente skandinaviske talenter og gøre dem til gode spillere. Måske bedst eksemplificeret ved Mathias Rasmussen. Ham synes jeg FCN har fået det optimale ud af. Han kom til for 3,5 år siden og startede som venstre wing, men blev siden omskolet til back og har gjort det solidt. Det er mig vitterlig en gåde, at FCN lader ham gå.
David Moberg-Karlsson og Ulrik Yttergaard er andre skandinaver, vi har hentet i en ung alder og som har gjort det rigtig godt.
Vi skal huske på, at det er forholdsvis nyt at FCN er på det skandinaviske talentmarked. Fra Finland har klubben hentet Tony Meitinnen og Leo Walta. Begge er så vidt jeg husker 17 år gamle og har fortsat debut på A-holdet til gode. Til sommer kommer der ydermere en svensk venstreback (kan ikke lige huske navnet), som også skulle være ret spændende.
Jeg kan på stående fod ikke huske, om FCN har brændt nallerne på skandinaviske talenter endnu, så ret mig endelig hvis din hukommelse er bedre end min :-)
EDIT: kan se, at du blot henviser til køb og derfor ikke unge spillere generelt. Det ændrer jo præmissen noget.
Hvis vi ser bort fra Fellah hvem er så ellers faldet igennem? Jeg kan pt. Ikke lige komme på nogle udover en håndfuld danske spillere, eks. Patrick da Silva.
Jeg er uenig. Jeg synes FCN har været gode til at hente skandinaviske talenter og gøre dem til gode spillere. Måske bedst eksemplificeret ved Mathias Rasmussen. Ham synes jeg FCN har fået det optimale ud af. Han kom til for 3,5 år siden og startede som venstre wing, men blev siden omskolet til back og har gjort det solidt. Det er mig vitterlig en gåde, at FCN lader ham gå.
David Moberg-Karlsson og Ulrik Yttergaard er andre skandinaver, vi har hentet i en ung alder og som har gjort det rigtig godt.
Vi skal huske på, at det er forholdsvis nyt at FCN er på det skandinaviske talentmarked. Fra Finland har klubben hentet Tony Meitinnen og Leo Walta. Begge er så vidt jeg husker 17 år gamle og har fortsat debut på A-holdet til gode. Til sommer kommer der ydermere en svensk venstreback (kan ikke lige huske navnet), som også skulle være ret spændende.
Jeg kan på stående fod ikke huske, om FCN har brændt nallerne på skandinaviske talenter endnu, så ret mig endelig hvis din hukommelse er bedre end min :-)
EDIT: kan se, at du blot henviser til køb og derfor ikke unge spillere generelt. Det ændrer jo præmissen noget.
Hvis vi ser bort fra Fellah hvem er så ellers faldet igennem? Jeg kan pt. Ikke lige komme på nogle udover en håndfuld danske spillere, eks. Patrick da Silva.
FCN
ons 8. jul 2020
@Afløseren
Jeg mente netop Moberg-Karlsson og Matthias Rasmussen.
Jeg mener aldrig at vi nåede at få det ud af Moberg-Karlsson, som vi mente at han havde talent til da han kom til klubben.
Matthias Rasmussen giver jeg dig ret i at han er rigtig god som venstre back. Jeg mener dog ikke at FCN har gjort ham nogen tjeneste ved at holde ham så meget på bænken som de har gjort.
Når man som ung talent skal overveje om man skal skrive under med FCN, skal man se på både træningsmuligheder og spilletid.
Det er her jeg synes at FCN stadig mangler at bevise at vi kan begå os overfor andre nordiske lande.
I nyere tid har vi rigtigt mange gode historier fra akademierne (og Lobotka), men jeg savner historien der skal sælge os som nordens talentklub.
Jeg er ikke den skarpeste til indsigt i klubben og spillerhistorik. Så det kan sagtens være at jeg bare ikke kender dem.
Jeg mente netop Moberg-Karlsson og Matthias Rasmussen.
Jeg mener aldrig at vi nåede at få det ud af Moberg-Karlsson, som vi mente at han havde talent til da han kom til klubben.
Matthias Rasmussen giver jeg dig ret i at han er rigtig god som venstre back. Jeg mener dog ikke at FCN har gjort ham nogen tjeneste ved at holde ham så meget på bænken som de har gjort.
Når man som ung talent skal overveje om man skal skrive under med FCN, skal man se på både træningsmuligheder og spilletid.
Det er her jeg synes at FCN stadig mangler at bevise at vi kan begå os overfor andre nordiske lande.
I nyere tid har vi rigtigt mange gode historier fra akademierne (og Lobotka), men jeg savner historien der skal sælge os som nordens talentklub.
Jeg er ikke den skarpeste til indsigt i klubben og spillerhistorik. Så det kan sagtens være at jeg bare ikke kender dem.
ons 8. jul 2020
@ Kampånden
Jeg deler dit synspunkt vedrørende Moberg-Karlsson. Han havde vel ret beset kun én god halvsæson i FCN, hvor han satte ild til ligaen. Inden da havde han vist sin kvalitet i glimt, men det var ret svingende. Ham burde vi have fået mere ud af. Det lader dog til, at Norrköping var villige til at sprænge banken for ham, så i sidste ende blev han vel en god case for FCN.
Angående Mathias Rasmussen giver jeg dig ret. I min optik - og som ægte sofatræner - burde han være fast mand på venstre back. Her er Flemming P bare uenig og derfor kan vi jo blot ærgre os over at han smutter, men glæde os over den flotte udvikling han trods alt har været igennem.
Jeg deler dit synspunkt vedrørende Moberg-Karlsson. Han havde vel ret beset kun én god halvsæson i FCN, hvor han satte ild til ligaen. Inden da havde han vist sin kvalitet i glimt, men det var ret svingende. Ham burde vi have fået mere ud af. Det lader dog til, at Norrköping var villige til at sprænge banken for ham, så i sidste ende blev han vel en god case for FCN.
Angående Mathias Rasmussen giver jeg dig ret. I min optik - og som ægte sofatræner - burde han være fast mand på venstre back. Her er Flemming P bare uenig og derfor kan vi jo blot ærgre os over at han smutter, men glæde os over den flotte udvikling han trods alt har været igennem.
FCN
ons 8. jul 2020
Svært at være konkurrencedygtig i kampen om talenterne fra Norden, der er mange klubber om buddet og "diamanter" opdages hurtigt. Vores lokale setup er bedre, og vi kan få dem tidligere til klubben.
ons 8. jul 2020
@JMM
Ja, det er også derfor desto mere imponerende at FCN lander sådan et stort talent. FCN har opbygget et positivt omdømme med et særdeles godt udviklingsmiljø for de unge og jeg tror at den helt afgørende forskel er at vi ikke er bange for at give de unge chancen på trods af deres alder. Det er en af styrkerne ved at være en kompromisløs "lille" klub med en plan men også noget vi til stadighed skal huske på imens vi gradvis vokser.
Jeg synes også det er rart at høre at et ungt menneske som Andreas har prioriteret sin udvikling højere end pengene. Det tyder på at han har haft nogle fornuftige rådgivere omkring sig. Pengene skal nok komme senere når han bryder igennem og chancen for at bryde igennem er langt større i FCN end i nogle af de andre store klubber.
Set i dette lys giver det også bare rigtig god mening når FCN planlægger hvad de kalder "nordens bedste akademi" i Hillerød. Det er ingen hemmelighed at der er andre klubber som også er begyndt at prioritere deres ungdomsudvikling højt og derfor er det helt essensielt at vi kontinuerligt bibeholder vores forspring ved at geninvestere en del af de midler vi hiver hjem på vores flotte salg. Tingene hænger fornuftigt sammen i FCN og det er en af de ting som gør det fornøjeligt at følge klubben. :)
Svært at være konkurrencedygtig i kampen om talenterne fra Norden, der er mange klubber om buddet og "diamanter" opdages hurtigt. Vores lokale setup er bedre, og vi kan få dem tidligere til klubben.
Ja, det er også derfor desto mere imponerende at FCN lander sådan et stort talent. FCN har opbygget et positivt omdømme med et særdeles godt udviklingsmiljø for de unge og jeg tror at den helt afgørende forskel er at vi ikke er bange for at give de unge chancen på trods af deres alder. Det er en af styrkerne ved at være en kompromisløs "lille" klub med en plan men også noget vi til stadighed skal huske på imens vi gradvis vokser.
Jeg synes også det er rart at høre at et ungt menneske som Andreas har prioriteret sin udvikling højere end pengene. Det tyder på at han har haft nogle fornuftige rådgivere omkring sig. Pengene skal nok komme senere når han bryder igennem og chancen for at bryde igennem er langt større i FCN end i nogle af de andre store klubber.
Set i dette lys giver det også bare rigtig god mening når FCN planlægger hvad de kalder "nordens bedste akademi" i Hillerød. Det er ingen hemmelighed at der er andre klubber som også er begyndt at prioritere deres ungdomsudvikling højt og derfor er det helt essensielt at vi kontinuerligt bibeholder vores forspring ved at geninvestere en del af de midler vi hiver hjem på vores flotte salg. Tingene hænger fornuftigt sammen i FCN og det er en af de ting som gør det fornøjeligt at følge klubben. :)
FCN - you might say I'm a dreamer...
Gør fodbolden tilgængelig! :)
tors 9. jul 2020
Det følger fint den røde tråd, og ambitionerne om at hente de bedste talenter udefra, og er forhåbentlig ikke en enlig svale.
Spændende er det at mixet i truppen, også på de yngre år, er så international og konkurrencepræget. Det kan kun styrke talentudviklingen yderligere i årene fremover.
Det er mit indtryk at vi er ved at være milevidt fra de øvrige i superligaen på talentudvikling, men at FCK/Brøndby stadig har nemmere ved at nuppe de unge talenter pga. deres størrelse/navne. Det tror jeg også vil ændre sig de kommende år og FCN bliver nordens bedste udviklingsklub som de største talenter aktivt vil søge.
Mht. kampen i dag, så går jeg den i møde med frygt. Vi har efterhånden en virkelig dårlig statistik mod Brøndby. Måske den ringeste i superligaen, for Brøndby er virkelig svingende og har tabt til stort set alle andre hold, kan man have en følelse af. Nu må det snart være vores tur.
Spændende er det at mixet i truppen, også på de yngre år, er så international og konkurrencepræget. Det kan kun styrke talentudviklingen yderligere i årene fremover.
Det er mit indtryk at vi er ved at være milevidt fra de øvrige i superligaen på talentudvikling, men at FCK/Brøndby stadig har nemmere ved at nuppe de unge talenter pga. deres størrelse/navne. Det tror jeg også vil ændre sig de kommende år og FCN bliver nordens bedste udviklingsklub som de største talenter aktivt vil søge.
Mht. kampen i dag, så går jeg den i møde med frygt. Vi har efterhånden en virkelig dårlig statistik mod Brøndby. Måske den ringeste i superligaen, for Brøndby er virkelig svingende og har tabt til stort set alle andre hold, kan man have en følelse af. Nu må det snart være vores tur.