@ LigePå
FCN nævnte tidligere på sæsonen, at man kunne blive nød til at sælge mere ud i dette vindue pga. usikkerhed om de mange mio. man har udestående i rater fra tidligere salg. I regnskabet hedder det desuden at man vil konsolidere sig i år som følge af Coronakrisen.
Siden da har FCN dog foreløbigt fået alle tilgodehavende rater og økonomien ser god ud og der har været transferindtægter for ca. +140 mio. DKK, inkl. Kudus (hvoraf de fleste ganske vist falder i rater over de næste år). Man behøver altså ikke sælge og der er også penge hvis man vil foretage indkøb a la Thycosen, Kian H, Mesik.
Det strider dog mod strategien om et 100% egenudviklet hold. Jeg vil også mene, at holdet som det er nu med de forventede salg har tilstrækkelig kvalitet til top-6. Jeg tror umiddelbart ikke, at det ligger i kortene at købe ind, udover en målmand. Der kan dog godt dukke en enkelt spiller op såfremt man vurderer at akademiet ikke lige er klar til at levere en spiller til start-11´eren på en specifik position, som det f.eks. har været tilfældet med Mesik og Thycosen.
Hvad angår salg, aner jeg det ikke. Man skal formentlig have en større indsigt i ungdomsafdelingen hvor vurderingen formentlig går på om der er spillere i 1. holdstruppen der står i vejen for unge spilleres udvikling el. om der er større talenter med mere potentiale på vej. Eksempelvis var Kamaldeen jo en fuldstændig overraskelse som tog fusen på os alle.
Der sker derfor altid et par overraskende salg. Der kan også komme fuldstændig uventede transfers ind som f.eks. Kian H var det. Så mon ikke der kommer til at ske lidt yderligere aktivitet?
Jaxe ville jeg formode var udset som afløser for Kofoed.
FCN nævnte tidligere på sæsonen, at man kunne blive nød til at sælge mere ud i dette vindue pga. usikkerhed om de mange mio. man har udestående i rater fra tidligere salg. I regnskabet hedder det desuden at man vil konsolidere sig i år som følge af Coronakrisen.
Siden da har FCN dog foreløbigt fået alle tilgodehavende rater og økonomien ser god ud og der har været transferindtægter for ca. +140 mio. DKK, inkl. Kudus (hvoraf de fleste ganske vist falder i rater over de næste år). Man behøver altså ikke sælge og der er også penge hvis man vil foretage indkøb a la Thycosen, Kian H, Mesik.
Det strider dog mod strategien om et 100% egenudviklet hold. Jeg vil også mene, at holdet som det er nu med de forventede salg har tilstrækkelig kvalitet til top-6. Jeg tror umiddelbart ikke, at det ligger i kortene at købe ind, udover en målmand. Der kan dog godt dukke en enkelt spiller op såfremt man vurderer at akademiet ikke lige er klar til at levere en spiller til start-11´eren på en specifik position, som det f.eks. har været tilfældet med Mesik og Thycosen.
Hvad angår salg, aner jeg det ikke. Man skal formentlig have en større indsigt i ungdomsafdelingen hvor vurderingen formentlig går på om der er spillere i 1. holdstruppen der står i vejen for unge spilleres udvikling el. om der er større talenter med mere potentiale på vej. Eksempelvis var Kamaldeen jo en fuldstændig overraskelse som tog fusen på os alle.
Der sker derfor altid et par overraskende salg. Der kan også komme fuldstændig uventede transfers ind som f.eks. Kian H var det. Så mon ikke der kommer til at ske lidt yderligere aktivitet?
Jaxe ville jeg formode var udset som afløser for Kofoed.
Flemming P er indbegrebet af "Arrogant Positivisme"
Trods mit brugernavn har jeg ingen tilknytning til FCN udover mit sæsonkort. Indlæg er således ikke udtryk for FCN's holdninger men egne betragtninger som fan.