Snak

Mere indhold efter annoncen
Det er fedt at se at vi også kan komme ud af et lavt forsvar. Hvis vi har fået styr på det, ser det lyst ud for sæsonen..... Afhængigt af hvor mange der når at blive skudt af inden 1. september.


Det er nu 13 kampe i streg at FCN er ubesejret, hvis man kun tæller betydende kampe med og undlader træningskampe. Det er faktisk ny rekord for FCN. Og ja, forsvaret er eddermaneme forbedret om end Lyngby var tættere på en de to andre hold i går. Og så er der stadig liiige en usikkerhed om Hansen i feltet...

Jeg tror ikke der er så mange der når at blive skudt af. Eneste kandidat lige nu er vel Villadsen. Derudover kunne Frese og Jaxe måske også være kandidater, men med mindre sandsynlighed. Så kan der måske være en enkelt el. to der findes for lette. På den anden side er truppen pt. kun på 25 og man plejer at have en trup på omkring 30. Sidstnævnte er måske også et udtryk for, at man er begyndt kun at lukke dem op man er sikre på har tilstrækkelig kvalitet, hvor man tidligere har givet flere chancen. Men der kan jo stadig nå at komme et par stykker fra U19 og RTD.
FCN i medierne

Flemming P´s reaktion lige efter kampen:
https://fcn.dk/2022/08/flemming-p-om-derby-sejren-det-var-fedt/

SN.dk/Frederiksborg Amts Avis med et par artikler om kampen:
https://www.sn.dk/furesoe-kommune/fcn-til-tops-efter-derbysejr/
https://www.sn.dk/lyngby-taarbaek-kommune/lyngby-tabte-lokalbraget-i-farum/
https://www.sn.dk/danmark/lyngby-traener-om-kaempe-fejl-frygteligt-at-kigge-paa/
Frederiksborg Amts Avis skriver desuden at FCN´s tidligere målmand David jensen skifter fra New York Red Bulls til Istanbulspor efter at han i sidste år var udlejet til Westerloo i Belgien.

Tipsbladet også med et par artikler:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/bjelland-med-begraenset-ros-af-fcns-nye-kunstgraes
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/bedst-og-vaerst-det-gaar-bare-ikke-i-superligaen
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fcn-topper-superligaen-efter-sen-sejr-over-lyngby
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fcn-lejr-om-guld-skal-gaa-hat-og-briller-i-den

EB med kampreferat med en masse billeder:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_nordsjaelland/broelere-paa-stribe-fcn-fortsaetter-sejrsstimen/9361593
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/fcn-traener-han-bliver-vores-naeste-store-spiller/9361644
I den trykte version af EB bemærker avisen at, Mads Bidstrup, Ernest Nuamah og i særklasse norske Andreas Schjelderup har været her, der og alle vegne i sæsonens to første kampe men at det i går var Mads Hansen der var kampens store spiller.

Herudover bemærker flere medier at FCN´s tidligere målmand Martin Hansen (der måske er mest kendt for at have kaldt den tidligere fysiske træner Mathias Zangenberg for "en abe") vender retur til dansk fodbold og OB.

Highlights og statistik kan som sædvanlig ses på: https://superliga.dk/kampe/2022-2023/fc-nordsjaelland-lyngby-boldklub-01-08-2022

EDIT:
MK Hansen på det officielle "Rundens Hold" fra superliga.dk: https://superliga.dk/nyheder/rundens-hold/2022-23/rundens-hold-i-3-spillerunde
Og også hos Tipsbladet: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/rundens-hold-i-superligaen-3-runde-2
Puha for en kamp - Fandme dejligt at være på stadion igen og god opbakning!

God sejr, men rigtig dårlig kamp fra vores side af - Vi bliver jo i store dele af kampen udspillet af et oprykkerhold, som heldigvis laver børnefejl og beviser de netop er et oprykkerhold.

De positive ting:
- Defensiven stod godt
- Villadsen løste opgaven overfor Adam Sørensen rigtig godt, hvilket dog naturligt hæmmede hans offensive output
- Jaxe med nogle smukke bolderobringer, som især gik ud over Corlu
- Mads laver to basser ud af ingenting og må tanke lidt selvtillid

De dårlige ting:
- Diomande virker som blind passager - Spiller han kun fordi man håber på et stort salg? Han sætter jo ikke en fod rigtigt
- Nagalo og Bidstrup med rent skuespil - Det sgu for ynkeligt at kigge på. Især Nagalos burde give karantæne efter min mening, da man ikke faker en hovedskade - Håber Flemming får irettesat de her Neymar tendenser
- Spillet flød ikke, hvilket især skyldtes Schjelderup simpelthen ikke blev spillet nok... Han rørte knap nok bolden i første halvleg - Man skal give bolden til ens bedste boldspiller

MEN VI LIGGER NUMMER 1 EFTER 3 RUNDER - LETS GOOOOO

Indrømmet: Jeg har været meget efter Den Vandrende Pind "Jaxe" længe, men jeg syntes han er startet denne sæson særlig stærkt på midtbanen, hvor han har fået lidt flere musklerpå kroppen. Igår fik han f.eks. neutraliseret Corlu ret effektivt, hvor han kom i vejen for meget.
Jaxe har fået bedre blik for den fremadrettede aflevering - hurtigere.

Mr. Nødbremse har også kun fået 1 gult indtil videre i sæsonen(!)
Vi havde også en udemærket start på sæsonen sidste år, men faldt helt sammen efter Vindahl røg. Meget kan ske endnu, men det ser meget bedre ud spilmæssigt.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Okay, men det gik nu ganske fint med lige under 3 døgn fra kampen mod Suduva til kampen mod FCK ;)
Og med vores rotering i truppen ser jeg nu heller ikke det som et problem til kampen på lørdag.
Leeds supporter siden 1995 (Desværre kun 4 livekampe indtil videre) Sept. 1998 PL Tottenham - Leeds 3-3 Aug. 2002 PL Leeds - Man City 3-0 Marts 2008 L1 Leeds - Bournemouth 2-0 Marts 2008 L1 Leeds - Cheltenham 1-2 ALAW - MOT
Er der nogen der har hørt noget om den nye bane?

Den så fin ud på stadion :-)
@Fozzie

FCN har skrevet om den nye bane her: https://fcn.dk/2022/07/ny-bane-i-right-to-dream-park-allerhoejeste-niveau-hele-aaret-rundt/
Og Frederiksborg Amts Avis har uddybet det her: https://www.sn.dk/hilleroed-kommune/slut-med-graes-nu-spirer-kunsten-igen/

Kigger man på hvad der er udtalt om banen ellers, så er det kun Bjelland før kampen der udtalte sig om den og fortalte at han ikke brød sig om kunstgræs men, at den var grøn. Med til historien hører at Bjelland har nogle rygproblemer der forværres når han spiller på kunstgræs pga. forskellen i underlaget. Det skulle bl.a. være derfor han i sin tid skiftede fra Hollandsk fodbold (hvor der er mange kunstgræsbaner) til Brentford.
FCN i medierne

Sky Sports skriver at Sampdoria har accepteret et bud på Damsgaard på 148 mio. Såfremt FCN har opnået de sædvanlige videresalgsklausuler kan det betyde omkring 20 mio. i FCN klubkasse.

Tipsbladet om FCN i transfervinduet: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/transferplanen-farvel-til-endnu-en-guldfugl

Tipsbladet skriver desuden at Atanga står overfor et klubskifte: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/medie-isaac-atanga-forhandler-med-ny-klub

Det vinder frem med at kaste med ting til fodboldkampe. Således blev TV-værten til FCN´s kamp mod Lyngby ramt af en framsk hotdog kastet fra FCN´s afsnit: https://www.bt.dk/superligaen/tv3-vaert-ramt-paa-live-tv-det-er-selvfoelgelig-graenseoverskridende

TV2 anbefaler FCN at få noget mere konkurrence på wingbacks da der ikke er den store konkurrence til Villadsen og Frese (man har åbenbart glemt Svensson): https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-01-horribelt-i-fck-og-elendigt-i-ob-hvordan-faar-de-12-sl-hold-succes

EDIT:
En ret fed stemningsreportage fra FCN: https://www.youtube.com/watch?v=NO6OhgUTnNg

En dejlig stemningsreportage :0)
Annonce