Snak

Mere indhold efter annoncen
@Celtic etc.

Der findes meget klare regler udstukket af DBU for hvordan man kontakter og scouter spillere. FCN overholder dem alle, alternativt vil det få konsekvenser for FCN´s akademier.

FCN har tidligere fået kritik for en enkelt scouts væremåde i forbindelse med scouting. Dette ligger dog flere år tilbage.

FCN opsøger ikke spillere efter kamp - det er i modstrid med DBU´s regler. FCN lokker ikke med diverse ting efter kampe - det er i modstrid med DBU´s regler.

Kender du til konkrete eksempler på klubber, el. enkelte scouts, der bryder DBU´s regler vil jeg foreslå, at du kontakter DBU el. klubben direkte i stedet for udokumenterede påstande på et anonymt debatforum. Jeg tror, at alle seriøse aktører ønsker DBU´s regler overholdt.

Jeg er far til en dreng, hvor fire fra hans hold endte på FCN´s U-12 hold og yderligere tre spillere var inde over FCN´s specifiktræning. Der var intet der ligner det du beskriver. Jeg har derimod set forældre opsøge scouts (også fra andre hold) og forsøge at gøre opmærksom på deres børn. De "scouts" jeg har set der har været i konflikt med reglerne er derimod trænere fra konkurrende mindre klubber der forsøger at fiske spillere. De større klubber har generelt styr over regler og procedurer og overholder disse.
Hen ad vejen en fin struktureret beskrivelse af, hvordan man scouter ift. regelsæt. Nu kender jeg mere specifikt til ( kommandovejen ) omkring se en spiller til selve kontakt til klub, leder ogi sidste ende forældre mm.
Tidligere har de netop fisket spillere---men det er ikke kun flere år siden....dsv.

Alle ønsker en sober og korrekt debat, men det er et varmt emne omkring scouting/ kontakt til spillere.

Jeg behøver som sådan ikke kontakte dbu--de ved allerede, hvilke klubber der har( fået en næse)-
Der foregår mere end man som udeforstående / forældre kender til. Lige omkring deres u 12-- det er så lige der, som den ligger for ikke længe siden....men godt du ikke har ikke har haft problemer....

Men der er eksempler--bla midt/ østjysk klub som har kontaktet en 9 årig!!- det er ikke kutyme-- her screener man og kontakter slet ikke direkte...der er andre klubber i superligaen, der agerer sådan...
Men der er sket forbedringer dog...Men fcn har stadig de samme i klubben....det er ikke kun de mindre klubber, der fisker( kunne jeg også nævne et par stykker( på Sjælland).
Dejligt at se spillet var sammenhængen og vi spillede os ud af Aab pres.
Dorgeles gjorde det godt og var god med bolden. Håber han bliver den nye Kudus.
Hvis vi kan holde på truppen de sidste par uger af vinduet så har vi en bred og god trup som også kan begå sig i top 6.
Håber virkelig der kommer mange til de næste 2 hjemme kampe så spillerne kan mærke opbakning.
Det er jo nr 1 vs nr 2 Silkeborg på søndag.
Ja, der er dømt topopgør de kommende to hjemmekampe.

Kampen i går viste et solidt hold, muligvis på en billig baggrund, men vi stod flot og tillod ikke meget.
Det var dog tydeligt at vi har et stort problem med at skabe store chancer og score på dem.

Den første 2/3 af kampen kommer vi meget til baglinjen og smækker den ind over. Der manglede en type som Nygren. Da han så kommer ind, så får vi ikke rigtig smækket dem ind over mere.
Lidt en skam.

Der var heller ikke mange langskud udefra og de ramte heller ikke målet, de få der var. Det på trods af at vi ikke blev presset særlig meget i skudøjeblikket. Det er i det offensive vi har problemerne.

Nu knækkede Silkeborg mod Viborg. Det var lidt en skam, for nu kommer de sikkert bragende ud til kampen mod os. Vi kan håbe at et par af deres profiler bliver solgt i ugens løb ; 0 )
Kan vi vinde mod Silkeborg, så er det jo en helt vild start vi har fået og der må være 5-6 point til nummer to.
Nu har jeg en søn på det hold der lige er blevet U12!

Der har næsten ikke været nogen udskifninger, så jeg går ud fra at du taler om dem der nu er U13.

I slutningen af U12 gør man klar til 11 mands og der skal man have en del nye i truppen.

FCN har faktisk ændret en del da man i gamle dage skiftede ekstremt meget ud på holdende U10-U12 det gør man ikke mere!
Mere indhold efter annoncen
Annonce
I know....man gør klar til 11 mands ift. U13----når man er i den verden ved vi dette.

Det er da godt, hvis man har ændret på mindre udskiftning--men udfordring ligger primært på et bestemt U hold i det regi....det er almindeligt udbredt i det nordsjællandske og storkøbenhavn....

Vil nok anbefale et godt og solidt set up i Lyngby i stedet for---ellers selvfølgelig Masterclass også..
@Celtic etc.

FCN har DK´s bedste akademi. Det er ifølge ratingen i DBU. Det er det akademi hvor der er fleste trænere og den største stab omkring holdene så det er også det akademi hvor man har mest tid til hver enkelt spiller.

FCN har en klar politik om hvordan man udtager hold og spillere. Fra U-9 dannes de første hold. Man er meget grundige med udvælgelsen, da man vil være sikre på, at det er spillere der kan blive på holdet frem til minimum U-12. Fra U-9 til U-12 foregår stort set ingen udskiftning af spillere. Det er den samme stamme af spillere som går igen i tre år. Fra U-12 suppleres så op med flere spillere når man skal til at spille 11-mands fodbold.

Sjællandske Nyheder gik på et tidspunkt ind i problemstillingen for at se hvor meget der blev skiftet ud i de enkelte klubbers akademier og der var ikke nogen nævneværdig forskel på Lyngby og FC Nordsjælland. Det kan ikke udelukkes, at der er enkelte årgange hvor mønsteret kan se anderledes ud. Eksempelvis på årgang 07 har det været en del utilfredse forældre, efter deres børn blev vraget i FCN, el. som mente, at man skulle træne på en anderledes måde. Disse har efterflg. haft en nomadetilværelse i nordsjællandske klubber. Man forsøgte at samle en konkurrent til FCN i Ølstykke men projektet gik dødt og spillerne er nu spredt over det meste af Nordsjælland - bl.a. en del i Helsingør.

Lyngby som du anbefaler har i øvrigt færre spillere der går hele vejen fra akademi til 1. holdet og også færre spillere der kommer til at spille i de danske divisioner end FCN. Dette skal ikke ses som en kritik af Lyngby. FCN har blot en talentudvikling på et højere niveeau og uddanner flere talenter end f.eks. Lyngby - el. BIF og FCK el. samtlige andre danske klubber for den sags skyld.
FCN i medierne

Frederiksborg Amts Avis/sn.dk med et old school kampreferat (gratis info): https://www.sn.dk/furesoe-kommune/foering-udbygget-med-nullert/

og yderligere uddybning (gratis info): https://www.sn.dk/furesoe-kommune/skuffelse-i-fcn-efter-deling/

Interview med Andreas Hansen i NordJyske: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tidligere-aab-keeper-blomstrer-i-sit-nye-bur/3355042

Tipsbladet med deres sædvanlige "bedst & værst": https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/bedstvaerst-top-seks-er-meget-langt-vaek-lige-nu

Abdul Mumin måske i stedet til Bournemouth i stedet for Angers: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/rygter/rygteboersen-pl-oprykker-jagter-tidl-sl-spiller
Jeg kender ganske udmærket rating.

Er ikke hvor bla masterclass starter fra---i de lavere årgange bliver der stadig set kampe. Helt korrekt screener man 10-11.---U 12 som nok er den vigtigste årgang starter man for alvor segmentering omhandlende kontakt ad formelle kanaler...Den sidste der reelt ved besked er selve spilleren---har selv været der.

Lyngby er dog en klub, som jeg altid har syntes har fint og nobert indhold i deres etik omkring u spillere( er godt klar over Lbk har lidt i klemme over fcn)- og ikke ligger højest på rating-men de gør det rette.

Omvendt er der en klub, som er ved, at søsætte et godt scouting set up--den ligger i Jylland---så der sker meget på dette felt..--

jeg er kommet i omtalte klubber, og er bekendt med scening af spillere. Ift. ungdom kigger man ikke nødvendigvis på position-mere på selve kompetencer for evt ny position ift hvordan man ser en spiller på en anden pos. på banen.Her synes jeg så LBK har en defineret tilgang- i det det også handler om selve mennesket bag spillere og selve plan mm...
Jeg har IKKE kendskab til andet end, at BK har ageret med åbne kort...



God dag til jer...og fortsat god debat...

Annonce