FCN i medierneAbdul Mumin er ifølge Marca sommerens overraskelse i La Liga:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/la-liga/udpeger-tidl-sl-spiller-som-sommerens-overraskelse Horsens Folkeblad skriver at TV-penge fordeles efter næste spillerunde.
Pengene bliver hver gang udbetalt fra tre puljer. Alle 12 klubber får det samme fra en solidaritetspulje. Her er tale om cirka to millioner kroner per klub.
Den næste pulje er større og på cirka 30 millioner kroner. Her bliver pengene udbetalt efter placering. Nummer et får over syv millioner kroner fra puljen, mens nummer 12 får et beløb på under en halv million kroner. Topholdene tager den største bid af kagen, så forskellen i pengene til betaling bliver mindre, jo længere nede i tabellen, du befinder dig.
Den sidste del af tv-pengene kommer fra markedspuljen. Her bliver pengene udbetalt med baggrund i tv-stationernes valg. Rettighedshaverne er dermed med til at fordele en pulje på knap 40 millioner kroner. Viaplay Group, der har TV 3-kanalerne, sender første-, tredje-, fjerde- og sjettevalget. Discovery har rettighederne til andet- og femtevalget.
Kigger man på de seneste års fordeling vil der kunne være op til 5 mio. forskel på hvor meget FCN får udbetalt afhængig af resultatet i næste runde hvor FCN kan risikere at ligger fra nr. 1 - 3. Beløbene varierer lidt fra år til år men, typisk vil nr. 1 få udbetalt omkring 14 mio. mens der vil være omkring 9 mio. til nr. 3. Sidste års dårlige resultater betød for FCN, at man kun fik omkring 5,5 mio.
Det er ved at være forstummet med kritikerne af FCN´s salg som tidligere blev beskyldt for ikke at kunne klare sig i udlandet. Men, holdet hvis yndlingsbeskæftigelse er at måle sig mod FCN - Lyngby, klarer sig væsentlig dårligere når man ser på salg, ifølge sn.dk:
https://www.sn.dk/lyngby-taarbaek-kommune/de-rejste-paa-fodboldeventyr-ud-i-verden-men-hvordan-gik-det-dem/