Snak

Mere indhold efter annoncen
Hvis rygtet taler sandt og han virkelig er et af de største talenter i Europa lige nu, altså et verdensklassetalent, så kan det vel godt være rigtigt.

Lyder dog godt nok vildt hvis det virkelig forholder sig sådan.

@ Smartbold - har du et link til et el. andet sted der omtaler det? Og hvor har du prisen på 8 mio. Euro fra?


Jeg har set en pressekonference med Mustafa Denizli for nylig, hvor han fortalte at man havde budt seriøse beløb for en 18-årig spiller i Danmark, men hvor klubben ikke ville slippe ham. Beløbet har jeg så fra en artikel fra en tyrkisk avis, der efter pressekonferencen kunne afsløre at spilleren Mustafa Denizli hentydede til var Emre Mor.

Artiklen er på tyrkisk - det var trænerens pressekonference også. Artiklen er bl.a. på http://www.milliyet.com.tr/iste-galatasaray-in-alamadigi-18-galatasaray-2179241-skorerhaber/
Men at FCN skulle have sagt nej til 8 mio. euro lyder enormt usandsynligt, selvom man har fået nye ejere.

Det ville være oppe omkring transferrekorden for en spiller i Superligaen.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Enig i at beløbet ikke er troværdigt, beløbet kommer ikke fra en troværdig kilde. Jeg tror også beløbet har været under 8 mio. euro, nok nærmere 5, men det har jeg så ingen kilder på. Det bygger jeg på Galatasaray´s økonomiske situation (skrøbelig og under uefa-besigtigelse), hvad den nye bestyrelse har været villige til at betale for nye spillere og at træneren har udtalt at man har forhandlet og er kommet op på seriøse beløb, men klubben ville ikke slippe ham.
Men at FCN skulle have sagt nej til 8 mio. euro lyder enormt usandsynligt, selvom man har fået nye ejere.


Medmindre altså at man er hamrende overbeviste om at man inden længe kan få mere for ham. Men, OK - det ville da være vildt hvis det er rigtigt.

Enig i at beløbet ikke er troværdigt, beløbet kommer ikke fra en troværdig kilde. Jeg tror også beløbet har været under 8 mio. euro, nok nærmere 5, men det har jeg så ingen kilder på. Det bygger jeg på Galatasaray´s økonomiske situation (skrøbelig og under uefa-besigtigelse), hvad den nye bestyrelse har været villige til at betale for nye spillere og at træneren har udtalt at man har forhandlet og er kommet op på seriøse beløb, men klubben ville ikke slippe ham.


Jeg kender ikke mediet, så jeg kan ikke udtale mig om troværdigheden. Kørt igennem Google Translate citeres klubben dog direkte for at have lagt et stort bud på Emre Mor. Artiklen nævner - uden at komme nærmere ind på hvor de har det fra - et beløb på 8 mio. Euro.

Sandt el. ej - det gør ikke historien mindre spændende :-) Tilsyneladende er der nu to klubber der har lagt konkrete bud på Mor. Angiveligt skulle det ene være i omegnen af 35 mio. og så denne artikels påstand om ca. 60 mio. DKK.
Divine Naah - 19-årig midtbanespiller rygtes til FCN.

Han er et produkt af Right to Dream og på kontrakt hos Manchester City U-21. Han er pt. lejet ud til NAC Breda hvor det er blevet til i alt 11 kampe i denne sæson. Han kom til midt i sidste sæson og spillede rimelig fast. I starten af denne sæson som starter, men på det sidste mest som indskifter. Han kan spille alle midtbanepladser i FCN´s system.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Lobotka var ikke med i dag. Er han også på vej ud eller ved nogen om han er skadet?
Årsagen til at Moberg Karlsson ikke var med skulle ifølge fcn twitter være pga en mindre skade
Lobotka er i træningslejr i Dubai med Sloveniens U-21 hold - er ret sikker på, at han bliver.

Til gengæld lagde jeg mærke til at Arnarson, Gudi ikke var med - nogen med bud på hvorfor? Bold.dk skriver at Arnarson er på vej til Aalesund.

Kampen:
Det er svært at sige så meget om kampen, taget i betragtning at det var første træningskamp og holdenes forfatning kan være påvirket heraf. FCN virkede som klart det bedste hold. Der var lidt højere pres (men der kan også være modstanderen). Der blev holdt noget mere fat i bolden end sædvanligvis. Der var i angrebsspillet lidt mere hurtigt spil. Der var lidt flere hurtige 1. gangs afleveringer end sædvanligvis. Altså lidt justeringer a la Hjulmand. Alt sammen noget jeg ret godt kunne lide.

Godt at se var det også at 2. geled stod distancen. Der var mange af de unge spillere som vi stort set ikke har set siden de blev rykket op der så ud til at være klar til Superligabold.

Af enkeltpræstationer jeg bemærkede var Emre Mor der lavede flere små lækre detaljer hvor han burde være stoppet, men bare gled af på modspilleren. Mathias Jensen (tror jeg det var) viste imponerende fart i et ryk hele vejen op igennem banen. David Jensen lavede den måske dummeste fejl jeg nogensinde har set en FCN målmand lave da han helt upresset afleverede bolden lige ud til en fri modstander på kanten af straffesparksfeltet. Forsvaret virkede ikke helt afstemt ved den ene "reelle" mål.

Prøvespillerne viste for lidt til, at de kan bedømmes. Angriberen lignede dog en fin boldspiller.

Link til kampen: https://www.youtube.com/watch?v=te8PWSffB20&feature=youtu.be
Jeg synes det var tydeligt at Hjulmand var tilbage med fokus på det hurtige pasningsspil. Det var så også tydeligt at holdet var blevet en smule rustne til det selvom det gled meget bedre end jeg havde frygtet.
Han mobilversionen har ikke en redigerknap.

Super godt at høre mht lobotka. Var lidt bange for at vi var ved at se en udrensning af alle spillere der var tilgået under olafur.
Annonce