Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg er enig i at der skal gøres noget ved forsvaret. Det var også derfor jeg puttede Gravillon som er rygtet til os som Nelsson afløser. Hvis vi ikke forlænger med Zanka så skal vi have en anden CB ind også med kompetence i fart.

Lund Jensen vores U19 kaptajn er venstre benet og også hurtig. Han er lige blevet rykket op. Jeg tænker han kan agere sub for Boilesen. Så har vi forhåbentlig et hurtigt forsvar.

Når man taler fart i midtbanen taler man om løbevillighed. Falk og Lerager er ikke de hurtigste hvis man taler sprints. Men de kan løbe mange kilometer. Midtbanens job er hele tiden at sætte pres på modstanderen hvilket jeg mener de kan gøre. Lerager og Falk er også oppe på de 11km per kamp.

Kevin Diks og Stage er begge box til box spillere. De har begge farten til at tage de defensive og offensive løb. Det skal nok blive godt.

De 3 øverste har meget fart. Både i løb, bevægelse og spil. Her har vi også Bøving som man kan sætte ind i stedet for Daramy.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Hvis det ikke er pointen, er det højest besynderligt, at du igen og igen bekymrer dig over, hvad vi har af udgifter siddende på bænken og hvad vi lader gå for mindre end vi har postet i det.


Nej for for det handler jo om at maksimere det sportslige udbytte af de investeringer man har foretaget. Naar man allerede er daekket saa godt ins paa hoejreback positionen og har investeret saa meget virker en beslutning om at goere *endnu* en hoejreback til en af de 10 bedst betalte spillere i ligaen lidt malplaceret naar nu der er andre steder det virker mere oplagt at investere de begraensede midler man har til raadighed.

Det virker en kende usundt, henset til at bekymringen må have gået dig på i efterhånden nogle år.


Tja, den samme bekymring virker til at have indfundet sig her i traaden med et par aars forsinkelse, saa det er i saa fald en usundhed der er ret udbredt.
Naar man allerede er daekket saa godt ins paa hoejreback positionen og har investeret saa meget virker en beslutning om at goere *endnu* en hoejreback til en af de 10 bedst betalte spillere i ligaen lidt malplaceret naar nu der er andre steder det virker mere oplagt at investere de begraensede midler man har til raadighed.


@Diogenes

Delvist enig. Men rygterne på Twitter går jo på at Thorup vil tilbage til at spille i en 3 centrebacks kæde som han gjorde i FCM og i starten i Belgien.

Han søger en moderne wingback, altså en box til box spiller i højre side som Kevin Diks kan spille.

Så hvis venstre kanten laver et indlæg så er Kevin Diks løbet ind i feltet. Hvis højrekanten laver et indlæg så er det Jens Stage der er løbet ind i feltet.

Ankersen er mere en traditionel back.

Hvis det er wingbacks vi går efter så er vi ikke dækket ind på det.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Jeg kan sagtens foelge tankegangen i hvorfor en ny formation passer FCKs trup bedre end 442, men jeg er lidt skeptisk overfor om det nu ogsaa bliver planen med Thorup. Han har som du paapeger spillet saadan foer, men fortrinsvist har det vaeret med fire i bagkaeden naar han har vaeret traener.

Bare saa jeg forstaar dit indlaeg, er tanken virkelig at Jens Stage skal vaere venstreback?

Det er en ting hvis man mener at der skal en ny type back til, og Diks er bestemt dygtig, men det kunne ogsaa tyde paa at processen ikke har vaeret saadan at man har igangsat en stor scoutingoperation og saa er det bedste valg helt tilfaeldigvist en spiller i sportsdirektoerens gamle klub.
Jeg tror ikke rigtig jeg forstår oversættelsen af Kanté og Jorginho i Chelsea til Falk og Lerager i FCK. Hvordan synes du de matcher?
Batman Close. London W12.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jamen Kante er Zeca.. lille bold erobre med stort løbepensum, boldsikkerheden og hurtigheden kan dog ikke sammenlignes.. og Joeginho har intet til fælles med Falk
Jens Stage skal ikke spillet Wingback i en 3-5-2/3-4-3. Vi skal have spillere, der udfylder deres rolle i systemet optimalt – og det ville han på ingen måder gøre her – han er jo ikke engang venstrebenet. Stage er 6´er, 8´er eller maksimalt højre/venstre midt med store defensive forpligtelser, og selv dette er ikke optimalt. Det tætteste vi kommer på en venstrebenet wingback, der er god nok er VK. Han har den påkrævede motor til at kunne dække området selv begge veje, og har vist sig god til at komme i feltet med assists.
Burnley og Crystal Palace er efter Nelsson. Lad det blive en budkrig så.

Pengene skal bla bruges på at ophæve Bjelland.
Bjelland har kun et år tilbage af hans kontrakt. Hvis man kan ophæve den for halvdelen af hans årsløn, så kan det være det værd. Det er vel maks 5 millioner, han skal have med ud så?
Superliga og FCK fan
Bjelland burde have taget og gjort klubben en tjenestebil selv fundet en løsning. Nu står manden som den ubestridte snylter, og alle hader ham vel for hans kommentarer i pressen. Fy for den lede en person at være. Dog klogt at tage sådan en kontrakt, når man på forhånd vidste ens ene ben var færdigt. Tak for det Ståle btw.
Annonce