Snak

Mere indhold efter annoncen
Den sender jeg lige retur, for du kan jo finde de typer du ønsker i Serie 6, de har bare ikke kvalitet til FCK!


Hahhaah! Hold nu op, du "debatterer" som en fem-årig.

Jeg fik jo ret i denne del af mit indlæg:
så er du mere håbløs end ventet.
QPR - Og ignorerer (u)tilfreds, så godt jeg kan.
https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloerer-fc-midtjylland-i-voldsomt-angreb-paa-superligaen-henter-over-100

Vores ejer Erik Skjærbæk har dog udtalt sig om bestyrelsens plan som modtræk til FCM´s øget budgetteringen og planen for spillerne i FCK er klar: De skal bare spille noget bedre.
En engangsinvestering på 100 millioner i FCM bør ikke flytte på styrkeforholdet over tid, medmindre de investerer det i 2-3 spillere med topklasse med det samme.

Vi bruger stadig mest, så pointen om at vi skal få mere ud af de penge er jo ikke helt skæv.
Vi vores budget er ikke særlig meget større end FCM og de har stadig 250mio fra CHL som du skal lægge oven i de 100 mio.
moderator
@utilfreds
Du kammer godt nok over.
Diks er en hel del mere en løb. Hans teknik er god, han har et godt spark, hans hovedspil er godt, og så laver han mål.

Din stil er godt nok sløj efterhånden.
Even at my lowest, I have always managed to feel contempt for others.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg er ret enig med (u)tilfreds uden dog at have "fordømt" PC og Thorup, men vi må altså være bedre til scouting end det vi har præsteret de sidste par år.

Vi har købt SL spillere til overpris (Kaufmann, Thomsen, Grytebust og Bartolec) samt hentet ældre navne ind der reelt er tæt på "over the hill" (Bjelland, Ankersen, Boilesen og Zanka) og ja, jeg ved godt at Boile og Zanka er udtaget til landsholdet, og der havde jeg som landstræner nok fokuseret på angribere i stedet....

I gamle dage fandt vi med succes spillere længere væk, der ikke havde haft en fortid i FCK eller i SL, men det gik ned af bakke med tiden 2016-18 (Gregus, Lüftner, Pavlovic etc.)....og det er sikkert blevet meget sværere, men vi har så ikke formået at holde os foran.......

Min påstand er, at vores "scouting indsats" gik fra at være ude på banen til at være inde på kontoret med øjnene fæstnet på regnearket med "success rate på lange afleveringer" etc... "mark arbejdet" blev så overgivet til agenter, som vi har betalt rigtig mange penge for......virker bare som om, vi har glemt, at agenterne repræsenterer spillerne.... Man har indtryk af, at agenterne kommer og afleverer et "salgskatalog" og "regnedrengene" forbereder så en powerpoint baseret på regnearkene der retfærdigører en beslutning om køb..... Der er ikke fokuseret på, hvordan spilleren passer ind på holdet.....lysende eksempler må være Santos og Biel....Jeg kan rigtig godt lide Biel som fodboldspiller og er vores bedste alternativ til Falk , men hvordan i alverden har man set ham som kantspiller i en "4-4-2 Staale" ???? Ligeledes med Santos på 1,63 som "tank centre forward" i en "4-4-2 Staale" ????

Nå.... det er heldigvis fortid ! Nu melder jeg mig bare i koret om at "Dicks" ikke er vejen frem mod international succes og sikkert SL mesterskab !

Jeg håber/tror dog på, at det er "spin" forberedt af agenterne som pressen hopper på (som med Wass)..... Jeg håber/tror på, at PC og Thorup har antennerne langt længere ude og er en del af et langt større netværk......

Jeg kan godt lide idéen om "fødeklubber" til 1.holdet.... samarbejder som f.eks. Brentford/FCM....... Hvad har vi egentligt fået ud af samarbejdet med Halmstad ???

Har FCK et samarbejde med nogen klubber længere oppe af "koefficient stigen" i en af de største ligaer ??

Her synes jeg vi gør alt alt for lidt...... måske er det et udtryk for, at der er for lidt "fodbold" i FCK´s ledelse...... Alt var overladt til Staale.... Holmstrøm er væk, CV er væk, Lange er væk, Priske er væk.... FCK´s netværk i ledelsen er langt bedre i kapital fonde og bestyrelseslokaler..... Hvem har relationerne til de store klubber i de største ligaer ???

Vi har været heldige med Corner, Skov og Delaney, men min påstand er, at hvis vi havde udnyttet både indtægterne og relationerne (FCK som fødekanal til de allerstørste klubber internationalt), så havde vi i dag været langt mere attraktive for unge spillere (Nu henter vi dem gud hjælpe mig i dyre domme i New Zealand....) og havde ikke ødslet pengene væk i panik på spillere som Santos, Biel og Kaufmann, der vel til sammen pt. ligner en afskrivning på +50 Mill. kr.....

PC har en enorm opgave foran sig med "turn around" på ovenstående..... løsningen er ikke at købe en "hypet SL spiller som Dicks".... Seiers opgave er ikke at hjælpe Aab (Thomsen og Kaufmann) og AGF (Dicks) ved at betale overpris for en pimpet Obel Kadett...
Ville være rart med nye ejere der interesser sig for fodbold ! Hverken PSE's bestyrelse eller direktion har en klap forstand på fodbold !
Thomsen kom fra Nantes på en fri transfer, eller 1 mio Euro, noget i den stil. Og det var en helt rigtig transfer at lave på det tidspunkt. At han så havde udviklet sig til en serie 4 spiller, er jo bare ærgerligt.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_koebenhavn/godt-koebmandskab-saa-billigt-hentede-fck-stjernefroeet/6488633

5 mio kr.
@dickos :

Fair nok - Thomsen var via Nantes og har ikke været skyld i noget større transfer tab. Nantes købte ham for 0,6 M Euro og vi gav 0,5 M Euro......og nu er han væk fra løn budgettet....

Sagen er bare den, at spillere som Thomsen simpelthen bare er "fyld" der koster penge i løn ! Jeg vil langt hellere give Victor Kristiansen (og de to andre unge) mere i løn end "satse" på typer som Thomsen og jeg er bange for, at Dicks vil være noget tilsvarende..... Jeg forstår godt hvis BIF hopper fra, for det ville da være svært at retfærdiggøre, at Dicks skal have 4,5 Mill. i løn, når Radosovic og Maxsø får godt 3 Mill. i løn..... Vi må stoppe med at "scoute" over hypede SL spillere og lokke dem til som fyld til alt alt for meget i løn !!!

I næste sæson behøver vi forhåbentligt ikke at sende en overbelastet Zeca på banen når vi møder "FC Hillerød" i pokalen..... Sådan en kamp burde "Thomsen og Co." kunne køre hjem !!! Ellers så giv chancen til nogen af de unge i stedet !!!

Specifikt omkring Dicks så synes jeg ikke, at han er et skridt opad ift. Bartolec rent spillemæssigt. Vi har lige set Roerslev spille en fin kamp på Wembley for Brentford og næste sæson spiller han så i PL...... Hvorfor H..... brugte vi ikke ham ? Tænk på hvordan han kunne have presset Ankersen ???? Staale var ikke kendt for at have tilliden til de unge spillere.....han synes det var langt bedre at betale en formue for Bjelland og Siggurdsson (løn)........Voila !!

Undskyld jeg kammer over - men Staale har bare ødelagt så helt ufatteligt meget de seneste par år - har svært ved at komme mig over det..... og bliver nervøs hvis PC tror løsningen er "Dicks"...... men jeg fornemmede dog noget helt andet, da jeg hørte ham efter Randers kampen......
Ville være rart med nye ejere der interesser sig for fodbold ! Hverken PSE's bestyrelse eller direktion har en klap forstand på fodbold !
Roerslev er lige blevet diskuteret på de foregående sider, sammen med Holse. De to var ikke gode nok på det tidspunkt. Om de er det nu? Det ved jeg ikke.
så lige dbu havde delt MO´s drible tur i går, dem skal han da ikke lave ret mange af før han gør sig selv til et salgsobjekt... jeg så ikke kampen så ved ikke hvordan han ellers performede, men det var squ i orden!
https://twitter.com/dbulandshold/status/1400000903541821442


jeg tænker at havde han været lidt hurtigere på kuglen kunne han havde sparet sig en piruette eller to.
https://worldsoccertalk.com/wp-content/uploads/2017/12/arsenal-spurs.jpg og fuck det anonyme trolleri, jeg hedder rolf ståltråd på facebook.
Annonce