Snak

Mere indhold efter annoncen
@Dickos:

Vi købte Bartolec i juli 2019 for 2,67 Mill. Euro og solgte Roerslev til Brentford for 0,250 Mill. i august 2019.

Her 2 år senere har Brentford så en PL back med enormt potentiale ift. alder og baggrund, og vi har en SL back, der skal væk og hvor prisen er til forhandling.....

Skal vi nu til at sælge Bartolec med tab og så bruge rigtig mange løn kroner på Dicks som så om et år kan jamre over, at han ikke var i stand til at vinde Ankersens plads ?

Hvor er vi så ??? Hvis vi så om et år prøver at lokke Roerslev tilbage til FCK, hvad tror du så prisen er ??? og hvad mon manden vil tænke om det tilbud ???

Anderkender at det er nemt at være bagklog, men vi må være bedre til at udvikle vores unge spillere til noget rigtig godt og have is i maven til både at lave en strategi og eksekvere på den ! Jeg er stadig bange for vi "misser" den med Daramy....

Jeg håber PC får sat en stopper for de panik handlinger vi har lavet de sidste par år......

Summa summarum :

1) Fastlæg en spillestil og køb spillere der mangler til den spillestil og ikke hoppe på "ugens tilbud".... hvis man er ved at lave pasta/kødsovs så nytter det ikke noget at købe en "benfri sild på tilbud", der kan være nok så attraktiv isoleret set.

2) Stop med at købe "fyld" - brug vores "unge talenter" i stedet i marginal kampe
samt ved kortere skader.

2) Stop med at købe spillere med risiko for "lange skadespauser".

3) Stop med at hoppe på markedsføringen af "gamle venner af klubben" med udløbet
salgsdato.

4) Når man laver et Kæmpesalg så er der råd til at indfri drømmene om et kæmpekøb af
et super talent, som vi har SERIØST scoutet !


Ville være rart med nye ejere der interesser sig for fodbold ! Hverken PSE's bestyrelse eller direktion har en klap forstand på fodbold !
Det virker til, at der er en lidt mudret fornemmelse af, hvem Kevin Diks er som type.

Kan anbefale: https://twitter.com/MortensenOregon/status/1398714579467882500?s=20

Der er i hvert fald én herinde, der kan blive klogere.
København.
B1903½

Det ændre jo ikke på, at Roerslev på ingen måde, var klar til at spille for os. Han kunne ikke en gang komme på holdet i Vendsyssel.

At Bartolec så ikke slog til, er jo ikke ens betydende med, at Roerslev ville have gjort det for os.

Og på det tidspunkt, var Bartolec da en 10 gange bedre spiller end Roerslev. Og jeg kan ikke tro, at der er nogen, der hellere ville have set Roerslev spille, end Bartolec.
Roerslev var ikke "første valg" - enig - men i stedet for at sælge ham for en pose bolsjer og så give 10 gange så mange penge for en anden, som man hurtigt finder ud af ikke "slår til" virker i mine øjne ikke særlig fantastisk !

Om det er Staale som sportsdirektør der lavede nogen elendige transfers eller Staale som træner der pillede enhver form for mod og udvikling ud af en ung spiller kan jeg ikke vurdere.

1. valget til en plads på holdet må have højere kvalitet for at fastholde koeeficienten og en status som fødekanal til de allerstørste klubber ! For at blive 1. valg til en plads hos FCK så skal man være bedre end nogen andre pt. i SL.....

Når strategien er indtjening gennem udvikling og transfers, så må vi have spillere med større potentiale !

Så nytter det ikke noget at have en "blød mellemvare" uden større potentiale til en alt for høj løn til at konkurrere med en "ældre model" uden potentiale, hvor top niveauet er tvivlsomt....

Vi skal have råd til at beholde vores talenter til de har bevist om de kan udvikles og vi skal have råd til at købe/leje noget der har et højere topniveau end det vi ser i dag i SL... så må vi spare på "fyldet" (ingen Thomsen, Bundu, Dicks, Fischer, Mudrazija, Oikonomou).

Vi må også stoppe med at købe "ugens tilbud"..... Vi har 3 stk. 10´ere (Falk, Biel og Wind) og vi har 3 stk. 6´ere (Zeca, Lerager og Stage).... Som egentlig spidsangriber har vi kun Wilcek (Kaufmann er ved at udvikle sig til en 8´er) og vores kanter er alt alt for svingende (Daramy) og Fischer svinger desværre kun i en nedadgående spiral (fordi dommerne tillader at han bliver flæsket ned) og alternativerne til Fishcer og Daramy er ikke eksisterende (Falk og Biel kan ikke spille kant - de kan lave vendinger og spille 360 grader som jo ikke lige er det man har brug for på kanten).

Jeg vil glæde mig til at se vores 2 nye unge :-) og så vil jeg glæde mig til, at vi får "scoutet" en ny Atiba H. eller Bolanos på kanten..... eller en ny Pospech som højre back.
Ville være rart med nye ejere der interesser sig for fodbold ! Hverken PSE's bestyrelse eller direktion har en klap forstand på fodbold !
apoel vil eftersigende købe luftner... det ville da være fint, hvis han kan indbringe lidt og hans lønudgift forsvinde
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/udenlandsk-klub-vil-koebe-fck-spiller-og-fcmer
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Vi bliver skubbet af tronen af FCM.

Brentford lå i den nedre ende af midten i Championship hvad angår budget. De har formået at ende i toppen år i træk nu med lavt budget.

FCM har også klarede sig langt bedre end os og brugt deres penge mere klogt. De har en ejer der er specialiseret i statistik.

For hver 100m FCM får skal vi bruge 300m bare for at opnå det samme.....
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
For hver 100m FCM får skal vi bruge 300m bare for at opnå det samme.....


Interessant. Kan du uddybe, hvordan du er kommet frem til de tal?
Taget fra et indslag om Benham:

Used Analytics rather than traditional way of hiring also gave so called "rejects of big academies" a chance & they flourished with success. This is due to the nature of young talents. You cannot judge a young prospect until at least 35 games at higher level of football. Which big academies unable to provide.


Det er præcis det jeg mener. I Benhams filosofi. Så kan man statistisk set ikke bedømme et talent hvis talentet ikke har fået 35 førsteholdskampe. Der er meget der spiller ind. Relationer, kontinuerlig spilletid osv. osv.

Det er ikke kun Roerslev de har nappet på den måde. Det er størstedelen af deres spillere. De lever seriøst på at andre klubber ikke har tålmodighed.

Pep Biel havde spillet færre end 35 professionelle kampe da vi købte ham.

Det er præcis FCKs problem. Vi bedømmer spillere for hurtigt. Pep Biel med 10 gode kampe i træk så er det køb. Roerslev med 5 dårlige indhop så er det sælg.
______________________________________________________

FCK mangler seriøst en bestemt transfer strategi.

Lige nu er det:

Tidligere FCK spiller - tjek

Ældre dansk spiller med lang udenlandskarriere - tjek

God sæson hos en anden superligaklub - tjek

De andre handler virker helt tilfældigt. Duh duh duh Østeuropæiske marked, gik skidt de sidste 4 handler duh duh duh lad os prøve det Spansk talende marked.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
@Nandeyanen : Fin indsigt !

Jeg håber at PC lytter...... Jeg håber også at bestyrelsen har forstået at de skal have lidt mere fodboldmæssig indsigt.....

Jeg bliver nervøs, når bestyrelsen i PS&E anbefaler en advokat med speciale i ejendomsudvikling og køb & salg af samme som erstatning for Korsgaard..... Det tyder jo ikke på en fokusering på fodboldforretningen..... Jeg havde da håbet at Seier havde presset på for at få en med et fodbold netværk ind i stedet.....

Tyder jo på at pengene bliver brugt på en ny vandrutsjebane fremfor en ny angriber...og nye tæpper i Rødby i stedet for nyt græs i Parken.....

Vedrørende Biel: Enig - og det virker jo helt skævt, at man påstår at man havde kigget på ham i 4 år (eller var det Santos) - det må jo så være fordi man har haft statistik i regnearket der går 4 år tilbage..... og hans karriere hos Zaragozza var da præget at lige så meget spil som CM som kant...... Jeg håber dog vi har råd til at beholde Biel (så bliver han nok mere tryg i truppen og bedre til at kommunikere), for jeg er bange for at Falk bliver skadet på et tidspunkt med den spillestil..... og lige præcis der har Biel sin berettigelse som 8´er/10´er.
Ville være rart med nye ejere der interesser sig for fodbold ! Hverken PSE's bestyrelse eller direktion har en klap forstand på fodbold !
Det tyder jo ikke på en fokusering på fodboldforretningen.


Eller også tyder det på at stillingen ikke angår fodbold men mere har noget med ejemdomsudvikling at gøre.
Annonce