Snak

Mere indhold efter annoncen
@AndersP!: Jo, men i det øjeblik der er nogen som helst som udfordrer det ved en domstol, ville det falde til jorden.
DIU krævede endda at kunne få lov til at kigge på spillernes bankkonti for at sikre sig at der ikke kom indtægter ind på andre måde, fra f.eks. sponsorer.... det var så ikke lovligt i DK og faldt allerede til jorden den gang.

Der er skrevet diverse afhandlinger der afdækker dette. Men så længe der ikke er hverken klubber, spillere, eller andre der ønsker at indbringe dette for EU-retten, så sker der intet. Og det er jo ikke noget der er nemt, billigt eller hurtigt at gøre.

Fodboldklubberne har til gengæld midlerne og viljen til at gøre noget sådant.
QPR - Og ignorerer (u)tilfreds, så godt jeg kan.
@Dickos : Ja - det er desværre skræmmende, men nok sandt.... i mellemtiden samarbejder vi så med Halmstad ??? om hvad ??? og B93 har så foretrukket FCN......
´
Hvis vi fokuserer på hvad der egentlig er relateret til fodbold/FCK i PS&E regi er det jo tydeligt at:

1) Det er en organisation, der er drænet.... Harald N., Don Ø, Holmstrøm, CV, Priske, Lange, Staale....og vi har i stedet fået Kvist, PC og Jess.....
.
2) Det er en organisation/forretningselement, der ikke har bevågenhed i bestyrelsen.......Kvist i bestyrelsen (al respekt for hans tid som 6´er på banen, men erfarent bestyrelsesmedlem og internationalt fodbold netværk ejer han ikke !)....Allan A. uden fodboldviden som Best.formand som overvejer at spare en CEO i fodbolddelen...

3) Ejere der åbenlyst udtaler, at badeland og ejendomsudvikling prioriteres højere end "aktiverne" (spillerne) i fodbold delen......"De skal bare spille noget bedre" ..... det svarer lidt til at Gene Haas siger at de bare må køre noget hurtigere i Haas/F1.....

Så er spørgsmålet egentlig, hvad der skulle være årsagen til, at vi kan konkurrere med FCM og måske endda et godt BIF team (CV og Fredriksen der har opbakning fra bestyrelse og ejere) ? Vi er forblændet af alle "talene" i PS&E regi, men alle indtægterne fra Parken (landshold, Speedway etc.) går jo lige direkte ned i investeringer i nye vandrutsjebaner og tæpper i hytterne....Det er DER, udviklingen ligger.... ikke i FCK brandet....

Jeg er alvorligt bange for, at Covid betyder at Korsgaard/Skjærbæk nu stopper med at bruge penge på den her "Nebengesjeft" (FCK) med dyrt betalte latte drenge efter 2 fejlslagne sæsoner og åben pengepung til ham der Staale (som skulle være god til det der fodbold), når "core business" (badeland og ejendommen) trænger til opgradering for at få kunderne tilbage i butikken..... og Allan A. har "relanceret" begrebet "godt kjøbmansskaw" fremfor "lotto modellen" (papkasse manden) og det har Allan A. nok fået at vide af Korsgaard/Skjærbæk, at det er "god latin fremover".....


Hvis min pessimisme viser sig at blive indfriet her efter sommeren - foreløbigt er transfer højdepunktet at vi har fået 0,25 Mill. i indtægter for Lüftner....og det giver jo ikke vanvittigt meget at købe ind for..... så bakker jeg op omkring dem, der har penge nok til at være ejere af et fokuseret FCK i et selvstændigt A/S uanset om de hedder Seier, RedBull eller Carlsberg..... FCKC ??? Football Club København Carlsberg" - Mine sølle feriepenge er desværre ikke nok i den her sammenhæng til at have Bjelland stående og polere på sin firma Mercedes om søndagen....
Ville være rart med nye ejere der interesser sig for fodbold ! Hverken PSE's bestyrelse eller direktion har en klap forstand på fodbold !
spændende og se hvor langt han går ned i løn, hvis han tager sin Brentford løn på £16k om ugen med sig, så smadrer han lønstruktukturen på heden med 1.5m om året ned til Sisto
Is it cold in his shadow?
vedr. Dalsgaards løn og transfers mellem Brentford og FCM.......

En stor international koncern med datterselskaber i mange lande er gode til "skatteoptimere", sådan at indtægterne ligger i et land, hvor skatten er lav. Det gøres vha interne afregningsprincipper på aktiver/varer/ydelser, der er subjektive og meget svære at gennemskue og anskueliggøre som "konstruerede til formålet" i en skatteanklage.

Jeg vil da tro at "Abramovic" typer med en hær af internationale skatte og jura eksperter kan optimere i en model hvor en "international moderklub i "Super League niveau" har et "samarbejde" med en underskov af småklubber (FCM, FCK, Salzburg etc.), hvor man "handler" spillere på kryds og tværs.....

Hvem kan bevise om priserne for de "handlede aktiver" (spillerene) er korrekte, når f.eks. værdiansættelsen af Haaland går fra ingenting til 1,5 Mia. på godt et år..... Det er bedre en crypto valuta, våben og kokain....


Hmm.... jeg tror jeg må ud og gå en tur på græsset inden jeg overvejer at kigge på carambole biliard fremover......
Ville være rart med nye ejere der interesser sig for fodbold ! Hverken PSE's bestyrelse eller direktion har en klap forstand på fodbold !
@B1903½

Det er jo derfor vi skal regulere vores liga.
Rigtige mænd er landmænd
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@BjarkeGelsted:

Jeg tror sgi ikke rigtigt, at det er nok at lave en deal med Joy Mogensen omkring regulering :-))

https://news.bloombergtax.com/daily-tax-report/amazons-win-in-303-million-tax-fight-with-eu-explained.....

Magrethe Vestager har rigtig travlt med transfer pricing mellem teknologi selskaberne....

Sad lidt og legede med tanken, om det overhovedet er ulovligt i UEFA/FIFA regi, at Abramovich ejer 6-10 klubber på tværs af UEFA ? Sikke dilemmaer det kunne give i et transfervindue når de så har udsigt til at møde hinanden i en eller anden kommende UEFA kvartfinale.....?
Ville være rart med nye ejere der interesser sig for fodbold ! Hverken PSE's bestyrelse eller direktion har en klap forstand på fodbold !
@Danish_Messiah,

1. der er blevet brugt massive penge på trup.


Dog er FCK sakket bagud i forhold til klubber vi tidligere kunne konkurrere med internationalt, så hvad er massivt?? I forhold til SL (hvor andre klubber har hævet deres budget med 300%) -eller i ligegyldige rede tal?? -100M i dag er peanuts, det var det trods alt ikke for 10 år siden..

2. der er blevet investere penge i medicin stab og udstyr (klart danmarks bedste setup samt førerende i udstyr)


Jeg synes ellers der har været flere artikler fremme hvor det er klargjort at vi ikke er forgangsklub, hverken i forhold til talent trænere eller assistenter.. Så jeg er ikke sikker på dit postulat er korrekt, FCM skulle have mere mandsskabspleje omkring deres A-hold og FCN mere omkring talenterne..

3. der er investeret store summer ind i talent afdelingen.


Hvad er stort?? Spørgsmålet er ikke om man finder investeringerne som store, det synes vores ejere jo nok det er mens de pudser glorien og venter på afksat. -Spørgsmålet er om der investeres nok??! Vi har en konkurrent der netop har fået en ny ejer ind for at investere 125M i fodbolden, hvornår har PS&E ekstraordinært tilført et ligende beløb til løft af fodbolden? -Husk nu på de dertil lægger CL millionerne, som åbenbart ikke var nok... Tilsammen investerer FCM måske op til 300M i at fordbedre fodbolden på heden, husk lige dig selv på hvad vores ejere gør når vi kommer i CL, hvis du har glemt det hedder det: "Udlodning til aktionærer.."


4. der er investeret penge i træner omkring første holdet.


Igen er spørgsmålet om der er investeret nok?? Hvis andre klubber har hævet deres budget med 200-300% og FCK har hævet sit med 35%, kan du så regne ud hvad vej vinden blæser?

5. der bliver investeret penge i parken, (græstæppe, lyd,lys,stadion)


Ja, af nødvendighed, for det var en regulær lorteoplevelse at komme derind, specielt til koncerter.. Der hvor der mangler investeringer er jo på tilskuersiden, der er sgu ved at være slidt mange steder og Parken trænger altså til et løft.

6. der bliver investeret penge i fan oplevelsen.


Alligevel er PS&E langt bagefter hvad der sker andre steder, så atter engang er man på bagkant og sakker formodentligt længere efter nu, hvis ikke der er en direktør for Parken, FCK og Event delen mere..

7. vi er begyndt at få afkast af investeringerne i talent afdelingen.


Det ved du jo reelt ikke, er der eksempelvis mere afkast nu end da generationen med Zanka, Delaney og Corner spillede os i CL og senere blev solgt??

8. vi har i flere år begyndt at "købe" unge spiller ind i talent afdelingen.


-Og???? Ser ikke hvordan det argument fremmer nogen sag..

9. du har travlt med at fortælle hvor langt vi er kommet fra ajax uden du overhovedet bruger 2 min på hvor mange penge de har pumpet ind i deres talent afdeling og hvor kæmpe store talenter der er kommet ud af det, bare 2 spillere (frenkie de jong, metthijs de ligt) har ind bragt 1.2 milliard.


Hvor er dit sammenligningsgrundlag henne?? Alle ved Ajax bruger mange penge på talenter, vi kan så konstatere det ikke er et af de felter hvor vi er kommet tættere på, men derimod længere væk.. Når FCK sælger et talent bliver pengene jo ikke øremærket til at forbedre talentarbejdet, de ryger ned i en stor pulje af andre penge og er der nok, så kan ejerne udbetale dem selv en lille gevinst..

10. samtidig med at holland som fodbold nation bare vokser hurtigere end den danske, pga af deres massive økonomiske fordel.


Øh nej, de har alle år været langt foran, tjek evt. UEFAs rangliste...

11. Danmark har et begrænset sponser kr, fordi vi kun er små 6 millioner. 17,2 millioner.


Vildt argument, en af grundene til at man i FCK tænker der kan drømmes større (eller gjorde tidligere) er fordi man hører til i en storby der burde kunne fylde Parken weekend efter weekend.. Ambitionen var jo at gøre FCK til "Byens hold" såsom Amsterdam har Ajax, Porto har -ja Porto, Rotterdam har Feyenoord, Bruxelles har Anderlecht osv.. Hele idéen var at FCK skulle være internationale, dette hoppede Carlsberg med på, da de den vej kunne promovere deres brand i CL/EL... Det er ambitionerne der sætter standarderne for holdets præstationer og muliggør drømme, det er vores ejere der har misforstået værdien af FCK og hvordan man udvikler et internationalt brand..

12. Danmark er et håbløst land når det handler om at betale fodbold stjerner løn, de omkring liggende lande har en skatte procent som er markant mindre end i danmark.


Som andre skrev, forskerskat, sæt dig ind i det..

13, klubberne omkring fck har ikke præsteret internationalt, hvilket betyder at det bliver svært at tiltrække udlændinge pga af de omkring liggende klubber har været så ringe at når spillere skal kigge på fck som hold og liga kigger de på hvor gode modstandere de møder i den hjemmelige liga er faldende gør også lysten til fck markant mindre.


Det eneste krav for en udenlandsk spiller er at blive testet på internationalt niveau og derigennem kunne sælge sig selv.. Her er FCK desværre ved at halte bagefter grundet forholdsvis små justeringer i vores spillerbudget i forhold til den Verden vi befinder os i.. Der er blevet underinvesteret så kraftigt i de seneste år at vi snart bliver overhalet af f*cking FCM og Malmø...
men igen, det er da vejen frem og finde en større søster klub


Nej tak! FCK skal være 1.priotet og vi skal ikke være en rugeklub for andre. Kan slet ikke se at det skulle være attraktivt, ihvertfald ikke som fan. Jeg synes der er en del FCK fans der er apatiske lige nu. F.eks med Dalsgaard handlen. Nu læser jeg Dickos indlæg som en smule ironisk, men hvis man læser artiklen her på bold, så kan man se andre FCK fans som er ved at gå i panik fordi FCK ikke har købt nogle endnu. Synes jeg er en tendens man ser mange steder. Jeg håber personligt ikke vi henter spillere med deres bedste tid ovre i det her vindue. Vi skal have nogen på vej frem.

Det er ret absurd, Bjarke. Et budgetloft vil sætte dansk fodbold langt tilbage internationalt, hvis det er meningen alle klubber skal navigere i det.
Vi kan dog bare sætte loftet ved 1000 mia Euro.


Helt enig. Ingen grund til at gøre ligaen dårligere bare for at gøre den mere jævnbyrdig. Ville dog være fint med et budgetloft der ville gælde for hele europa
Superliga og FCK fan
Nej tak! FCK skal være 1.priotet og vi skal ikke være en rugeklub for andre


Det er jo uundgåeligt.
Om vi er rugekasseklub for en specifik klub, eller for hvilkensomhelst klub fra top3 ligaerne der byder på vores spillere, kan vel være det samme.
Vi er ikke øverst i fødekæden.
Synes det er direkte pinligt den måde vores fans tuder på nogle steder.

Sæsonen er slut for 2 uger siden... slap nu af. På den ene side sidder folk og siger at vi skal bruge vores unge spillere - og nu bliver der brokket over vi ikke har hentet nogle spillere endnu?

Desuden: hvordan kan der overhovedet være nogle som er utilfredse på baggrund af at FCM har hentet Dalsgaard? Dag efter dag, uge efter uge, bliver der skrevet at vi skal bruge unge spillere, og at vi ikke gider hente nogle "afdankede gamle danskere med store lønsedler" hjem.

Nu er der gudhjælpemig nogle der brokker sig over, at vi ikke har hentet en snart 32 årig gammel spiller, som ville skulle have en lønseddel alla Bjellands. Ud fra det der tidl. er skrevet, så er der jo alligevel ingen af os/Jer der er interesserede i Dalsgaard - så hvorfor er det helt præcist et problem at FCM har hentet ham?

Da jeg, omkring Ståles fyring, skrev et længere indlæg omkring, hvordan ejerne havde revet penge ud af klubben, og at vi derfor var gået i stå ift. vores europæiske konkurrenter - blev jeg mødt med argumenter som at vi stadig har det største budget, og at vi bare kunne handle bedre ind og at vores scouting var dårlig...

Nu går diskussionen pludselig på præcis det samme - men nu med omvendte fortegn...

Der er ingen konsistens i det her konstante brokkeri - overhovedet. Hvis ikke vi skal falde helt ned på BIFs "offermentalitet"-indstilling blandt vores fans, så skal der simpelthen snart gøres op med noget af den dobbeltmorale og det inkonsistente brokkeri i øst og vest, som alligevel ændre sig hver 2. uge.


Hvor fanden blev den positive arrogance og vindermentaliteten af? Hvis det her er tonen og indstillingen i "det nye FCK" - offermantalitet og tuderi - så bliver det uden mig. Hold op hvor er det ynkeligt at der ikke skal mere til.

Alene dobbeltmoralen i, at folk sidder og forventer at spillerne går toptunet og topmotiveret ind til hver eneste kamp - samtidigt med at man sidder og tuder og brokker sig på nettet, er jo til at få kvalme af. Vi har som fans også en ansvar, og det som der foregår rundt omkring blandt fansene lige nu, skader klubben, skaber dårlig stemning og hjælper ingen andre end vores konkurrenter.
Annonce