Et aktieselskab har pligt til at oplyse som sine ejere, hvis de ejer mere end 5-10% af aktierne i et selskab - dette kaldes en "storaktionær". Man har ligeledes pligt til at oplyse, hvis en aktionærs ejerandel falder under grænsen på de 5-10% grundet salg - senest 4 hverdage efter købet/salget via. det man kalder en "storaktionærmeddelelse".
Derudover skal et aktieselskab offentliggøre det samlede antal stemmerettigheder senest ved udgangen af den måned, hvor en ændring har fundet sted.
Dette står i lov om kapitalmarkeder.
Derudover skal et aktieselskab offentliggøre det samlede antal stemmerettigheder senest ved udgangen af den måned, hvor en ændring har fundet sted.
Dette står i lov om kapitalmarkeder.