Snak

Mere indhold efter annoncen
Orri er vel næsten en måltyv ift JBL som har scoret 8 mål (ifølge wiki) siden hans debut for 5 år siden
Is it cold in his shadow?
Som jeg har skrevet før.

FC Nordsjælland spiller også 4-3-3 og deres front angribere Nygren og Faghir står til sammen noteret for 3 af FC Nordsjællands 29 mål i Superligaen.

Nogle af jer herinde er vant til en 4-4-2 hvor det er de 2 traditionelle angribere der står for målene.

Men i en 4-3-3 er det de 3 forreste der står for målene.

Vores frontangribere har scoret flere mål end FC Nordsjælland i sæsonen.

Der hvor vi mangler en forstærkning er på kanterne.

Hvor mange mål har vores venstrekanter scoret i denne sæson?

I får det til at lyde som om at hente en angriber er afgørende for mesterskabet når det er andre positioner der har større prioritet at blive styrket på.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Nande@

Jeg tror du misforstår det lidt, jeg personligt er ikke ude på at spille med 2 angribere, men synes ikke at Orri er klar til at spille på senior plan, det jeg har set indtil nu, og det er problematisk hvis stjernespilleren i front bliver skadet, at man skal spille med en fyr som måske ikke er helt klar til det niveau der kræves.

Jeg kan godt lide den nye strategi, så må vi se om det virker i praksis, men strategien må ikke koste sportsligt, og har man et talent som måske mangler 1 år mere inden vedkommende er helt klar, så må man afsøge muligheden for at hente noget ind i den periode, det kunne være noget lejeaftale.

Eller en kant der både kan dække kant og centralt i angrebet
Roony Bardghji efter han fik tillid af Neestrup

Der har han de seneste 6 kampe (275 minutter) scoret 3 mål og lavet 1 assist. Han har været med i et mål hvert 69 minut. For ikke at nævne alle hans tredje assists.

Vi skal have en venstre kant der kan det samme. Det er håbløst med Daramy.

@Peanuts

Haraldsson har vist på et meget højt niveau de seneste kampe at han sagtens kan varetage angriber positionen hvis Cornelius er skadet.

Det er venstre kanten vi mangler forstærkning
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Jeg tager forresten alt det jeg har sagt om at hente Dolberg til FCK tilbage.

Nøj han fik mine frustrationer i kog i Danmarks landskamp. Han er jo helt ugidelig at se på. Han laver jo intet og glor kun fodbold. Viser ingen følelser. Selv da der blev begået et hårdt frispark imod ham slog han ikke ud med armene eller virkede sur. Han virker bare til at være den mest ligeglade spiller på banen.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Nande@

"Haraldsson har vist på et meget højt niveau de seneste kampe at han sagtens kan varetage angriber positionen hvis Cornelius er skadet."

Og det er nok der vi ikke bliver enige :)

Edit. så ikke lige at det var Hakon vi snakkede om der
Ja Hakon er lidt af en Griezmann type. En alt muligt mand i angrebet. Han er en af de spillere der kommer til flest chancer.

Før hans gode kampe mod Dortmund og efterfølgende i Superligaen skrev jeg et indlæg om at han havde højt xG men 0 mål. Han skyldte ret mange mål.

Det ser ud til at med selvtillid putter han den i kassen. Jeg tryg med ham, Cornelius og Orri som angribere.

Har vi €5-10m at bruge penge på synes jeg at vi skal købe en venstre kant. Jeg har insider viden om at Daramy ikke forlænger med FCK når lejeaftalen slutter til sommer.
Pt er Noah Sahsah supertalent til venstrekanten og det vil være ideelt at investere penge for en stjerne. Mukairu skal sælges.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Helt enig Nande, vi må nok også erkende, at fra et økonomisk perspektiv er der ikke råd til, ikke at satse på Orri. Råmaterialet er der, og skal det have lidt tid til at blive poleret, så får det det. Bag Cornelius og Haraldsson.

Eneste løsning er hvor vi får en angriber ind, uden at gå væk fra strategien med det samme, er at hente en venstrekant der også kan bruges fremme. Gerne med lidt mere fysik end Haraldsson.
@Plankeværket

Nogle gange bruger jeg Transfermarkts søgemaskine. Man kan søge efter mål + assists for forskellige sæsoner og søge efter specifikke positioner. Her har jeg sat den til at vise venstre kanter fra indeværende sæson.

https://www.transfermarkt.com/statistik/topscorer

Så kigger jeg på om de er sandsynlige eller ikke for FCK.

Højt på listen er der en Venstre Kant der også kan spille Secondary Striker. En 22 årig Japaner ved navn Keito Nakamura. Han spiller i Østrigske LASK.

Han har spillet 18 kampe for LASK denne sæson og har scoret 11 mål og lavet 6 assists.

Han er vurderet til at være €4m værd.

Så kigger jeg lidt på highlights osv.

____________________________________

Nr. 1 på listen er en 22 årig Franskmand. En venstre kant der har scoret vilde 16 mål og 14 assists in 12 kampe.

Han spiller så i en dårlig rangeret liga i form af den Luxembourgske liga.

Jeg kender ikke ligaen, men ved at Niederkorn og Dudelange har overrasket nogle gange i UEFA Europa League / Conference League.

Det jeg noterer mig mest er at han tidligere har spillet for Frankrigs u20 landshold. Så der må være et talent i ham.

Som sagt jeg kender ikke niveauet. Men 16 mål og 14 assists i de første 12 kampe lyder til at han har valgt en alt for nem liga.

Navnet er Rayan Phillipe

Han har tidligere spillet 5 kampe i Frankrigs bedste række for Dijon.

En meget speciel case for mig. At gå fra Frankrigs u20 landshold og at spille i Ligue 1 i Frankrig til at spille i Luxembourg og han er kun lige fyldt 22 år d. 23 Oktober.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Det kunne være sjovt hvis PC fandt en for de fleste ukendt spiller, som ham der fra Luxemburg, som formodentligt er billig i indkøb og sikket også i løn, som så bare høvler igennem i den danske liga
Annonce