Snak

Mere indhold efter annoncen
Dame@

Fair nok. Det var også mest hans indlæg der var besynderligt.
Imperator bragte Sebastian Jørgensen op sidste år og kom med ideen om så at låne Bøving til Silkeborg.

Bløde Babser mente også at det var en generel betragtning at hente spillere fra Silkeborg men at det kunne være en fælde.

Peanuts nævnte så Rasmus Carstensen men mente så at det nok ville være overkill.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Det er jeg sgu ret sikker på jeg ikke gjorde.
Vallys måske.
@Imperator du lagde ihvertfald op til debat om Sebastian Jørgensen med dette indlæg fra 12 Maj 2022.

Silkeborg er sgu et fedt hold.

Nogen af dem vi kan bruge til sommer? Ham sebastian jørgensen evt.
Virker som et år hvor Silkeborg nok får svært ved at holde på truppen, og de spiller jo lidt som vi gerne vil.
Tænker også de kunne være en god destination for en udlejning, Bøving eller Amoo evt.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Ah ok, det havde jeg glemt.

Der er mange jeg har haft et godt øje til i silkeborg.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Men Bløde Babser svarer så dette her og der synes jeg er et meget godt indlæg.

Ret generel betragtning, da mit kendskab til Silkebrogs spillere trods alt heller ikke er dybere end som så.

Men tænker det er et farligt hold at hente spillere fra. Silkeborg er jo et hold der har fået ro til at blive bygget op over lang tid, med end træner og en gruppe spillere der har opbygget et koncept og en forståelse hvor tiden og kontinuitet har været en faktor de her fået en masse godt ud af. Kæmpe respekt for det.
Men hvad sker der når man tager de enkelte spillere ud af den helhed og over i en helt anden hvor man ikke har den samme base som var med til at få en til at shine.
Det har ofte vist sig at være en fælde og hvis vi antager at Silkebrog er et hold der pt bokser over deres vægtklasse netop fordi Kent har brugt tiden dygtigt til at bygge et kollektiv der løfter den enkelte, kunne man godt forestille sig der var en del af deres spillere der vil få svært ved at præstere ligeså flot i andre rammer.


Som Bløde Babser har det med Silkeborg har jeg det også med Viborg.

Hvis man skal hente en spiller skal det virkelig være en med en spidskompetence man kan se.

For eksempel Robert Skov var en no brainer. Hans sparke teknik var fra en anden planet. Det skal virkelig være en kompetence man kan se.

Hvis jeg skulle liste de kompetencer op fra Achouri.

Plusser:

Så er han med i toppen i ligaen angående udfordringer på modstanderen.

Han har er godt overblik for spillet.

Hans afleveringer er også gode.

Top niveauet er ret højt.

Minusser:

Er ikke hurtig

Mangler kynisme og brænder mange store chancer som ses i Randers kampen i dag.

Bund niveauet er ret lavt.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
ifht Achouri, så er han jo nytilkommen, og ikke frugten af et langt kollektivt arbejde. Ihvertfald kun meget afledt.

Jeg synes Viborg og Silkeborg er gode klubber at hente spillere i, fordi at de på trods af ikke at være faste tophold spiller frisk og aggressiv fodbold, hvortil de udvikler spillere som vi potentielt kan bruge.

Jeg tror ikke achouri koster meget mere end 30 mio., og han er jo en klar upgrade fra Mukairu, Roony, Isak, Diogo, amoo etc.
Så langt er vi vel enige?

PC skal vise han er blevet klogere og tage den nemme løsning, istedet for at slås på et marked han ikke forstår.
De ekstraordinære spillere skal komme nedefra, PC skal bare være garanten for høj kvalitet i bredden.
Er ikke hurtig


Alting er selvfølgelig relativt, men så arbejder du med en ret snæver forståelse af begrebet hurtig synes jeg.
Jeg tror ikke achouri koster meget mere end 30 mio., og han er jo en klar upgrade fra Mukairu, Roony, Isak, Diogo, amoo etc.
Så langt er vi vel enige?

PC skal vise han er blevet klogere og tage den nemme løsning, istedet for at slås på et marked han ikke forstår.
De ekstraordinære spillere skal komme nedefra, PC skal bare være garanten for høj kvalitet i bredden.


Jeg er enig I hvad du skriver. Hvis præmissen er nye ukendte spillere der nærmest ikke engang kan komme på bænken i FCK. Så foretrækker jeg da klart en Superliga profil.

Er da også tilfreds med Christian Sørensen som var en af Viborgs største profiler.

Men når det er sagt har jeg ikke lyst til Christian Sørensen kvalitet på alle positioner.

Når vi taler om de 3 forreste positioner så har vi pt. kun Daramy der virkelig udskiller sig og jeg synes vi har brug for en der virkelig kan tage stafetten og det tror jeg ikke Achouri kan. Så vil vi have Diogo & Achouri til venstre kanten næste sæson og det vil jeg være lunken ved. Vi skal have en spiller ind der virkelig kan bænke Diogo.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Minusser:

Er ikke hurtig


Jeg syntes nu, at han er ret hurtig, særligt på de første meter
Han har faktisk stort set samme topfart som Daramy 34.9 mod 35 km/t
Nuamah ligeledes på 35 i timen, Minteh fra OB, marginalt hurtigere med 35.2

https://superliga.dk/vff/elias-achouri
https://superliga.dk/fck/mohamed-daramy
https://superliga.dk/fcn/ernest-nuamah
https://superliga.dk/ob/yankuba-minteh
FC København Real Madrid Middlesborugh
Annonce