Snak

Mere indhold efter annoncen
Selvom jeg overordnet set er enig i at man skal være lidt ekstra varsom hvad angår spillere fra den norske liga, så har en spiller som Victor Boniface, som også var i Bodø, sådan set vist at man godt kan tage ud og præstere i bedre ligaer.


Jeg siger heller ikke, at den norske liga IKKE kan fostre gode spillere, som også kan begå sig i f.eks. FCK eller større klubber.

Men risikoen ved at handle i den norske liga, er IMO for stor ift. at skulle betale 7-8-9-10 mio eur. for en spiller, da det både kan blive fugl og fisk. Skal vi ud og handle en spiller for f.eks. 8 mio eur, så skal man minimere risikoen, og hente en spiller fra en mere "proven" liga, hvis det stod til mig.
Vi har jo set gennem snart to årtier Carsten Vagn først hos os og siden i Brøndby købe den ene mere elendige spiller efter den anden med link til Norge. Det farver os nok lidt.


Det kan være være der skoene trykker ja.
https://facebook.com/enchancetillasse/
Vi har jo set gennem snart to årtier Carsten Vagn først hos os og siden i Brøndby købe den ene mere elendige spiller efter den anden med link til Norge. Det farver os nok lidt.


Det der "farver" mig mest ift. Norge, er egentligt ikke vores tidligere uheldige sager, men det faktum, at danskere der ikke kan slå igennem i Superligaen, i stride strømme, ryger til Norge og får stor succes. Det er for mig alarmerende at skulle ligge 8 mio eur i en liga, hvor folk der har svært ved at spille sig på et superligahold kan skifte op for at blive profiler.
Men risikoen ved at handle i den norske liga, er IMO for stor ift. at skulle betale 7-8-9-10 mio eur. for en spiller, da det både kan blive fugl og fisk.


Det er jeg overordnet set helt enig i.


https://facebook.com/enchancetillasse/
Hvilke ligaer er så ikke risikable at handle dyre spillere i?
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Der er en pointe i, at hvis vi kan købe en 27 årig tysker, der lige præcis ikke er god nok til Chelsea, men var god nok til Leverkusen i sæsonerne op til, så kan vi nok få større sikkerhed for de 8 millioner euro. Vi skal nok også betale en helt anden løn, og det bliver spillere uden det store videresalgspotentiale.
Hvilke ligaer er så ikke risikable at handle dyre spillere i?


Der er mindre risiko ved at købe en spiller, på samme alder, lad os sige 23 år, som har spillet en sæson eller to i bunden af Serie A, Bundesligaen, Ligue 1, Portugal o.lign. De vil have bevist sig på et højere niveau end den Norske liga.

Alternativt en spiller, som har bevist sig i Europæisk gruppespil, for en klub på Bodøs størrelse. 3 mål i et conference league gruppespil, hvor alle 3 mål falder mod samme modstander, tillader jeg at stille mig lidt skeptisk ved.

Selvfølgelig er der ALTID risiko hvis vi skal ud og købe en spiller til 8 mio. eur. - men derfor kan man godt mindske risikoen, så chancen for at ramme plet bliver større, og her er den liga man køber fra et oplagt redskab.
Der er en pointe i, at hvis vi kan købe en 27 årig tysker, der lige præcis ikke er god nok til Chelsea, men var god nok til Leverkusen i sæsonerne op til, så kan vi nok få større sikkerhed for de 8 millioner euro.


Er det den type spillere vi kan tiltrække?
Wolfburg køber spillere hos os. Den type klubber vil da tage ham du beskriver inden vi kommer i betragtning.

Der er mindre risiko ved at købe en spiller, på samme alder, lad os sige 23 år, som har spillet en sæson eller to i bunden af Serie A, Bundesligaen, Ligue 1, Portugal o.lign. De vil have bevist sig på et højere niveau end den Norske liga.


Hvis du har bevist dig selv i en top5 liga som 23 årig er det sjældent du kigger mod Danmark.

Der er cases på et meste - nogen vil måske mene Diogo er et eksempel på det du skriver.

Vi skal dig stadig huske at vi spiller i en for det meste af verden ikke specielt atraktiv liga. Spillere der har bevist sig at være gode nok til mere sexede ligaer uden nogen bånd til Danmark vil vi være i en konkurence hvor vi formentlig skal betale en merpris for at hente spilleren. De andre nordiske ligaer er mere vores baghave. Derfor vil jeg tro vi oftere bare står bedre når det kommer til at tiltrække spillere derfra.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Er det den type spillere vi kan tiltrække?
Wolfburg køber spillere hos os. Den type klubber vil da tage ham du beskriver inden vi kommer i betragtning.


Det er måske hylden for højt. Havde glemt Marko Marin lige var forbi Olympiakos før han endte i Røde Stjerne :-)


Og så er jeg enig i dig med aldersspørgsmålet. Det er jo nok også derfor Moi, godt nok på en fri, er endt hos os og ikke Wolfsburg.

Men der er en god mulighed for at hente spillere som Moi, og kombinere dem med store talenter som Roony og Haraldsson. Så hælder man det meste af risikoen på talenterne.
Moi er lidt samme kategori som Claesson - nordisk landsholdsspilleri en alder der måske ikke gør dem super hotte i de store ligaer, men med preferencer til København i forhold til eksempelvis Prag, Brugge eller Tyrkeit.

Den type har vi altid gået efter og det skal vi fortsætte med. Det vrimler bare ikke med dem, så vi kan ikke forvente at vi bare kan plukke sådan en når vi ønsker det.
Remember, when you are dead, you do not know you are dead. It is only painful for others. The same applies when you are stupid.
Annonce