Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg er helt enig, deraf min utilfredshed.

En ting er de points der er på kontoen - men spillet på banen, især forsvarsspillet, har i denne sæson været ekstremt ringe. Læg dertil, at vi også i perioder har haft meget svært ved at score mål (fordi vi har svært ved at ramme målet på vores afslutninger), så er det bare for mig tydeligt, at der inden vinduet var nogle mangler der skulle styr på. Og det er der bare ikke kommet endnu. Løsningerne ender med at blive en målmand på leje, og en nødløsning i at hente Zanka retur for 3. gang.

Modsat har FCM f.eks. truppen på plads - deres eneste opgave har været at holde sammen på stammen i dette vindue, og det lykkedes de med.
6´eren er som sagt et problem vi har haft i 1,5 - 2 år. Hvorfor man ikke kan finde den rette spiller til den position ved jeg ikke. Men der virker ikke umiddelbart som et problem man ser lige så alvorligt som alle os andre.


I den periode har men hentet to mesterskaber og to CL gruppespil - med de samme folk. Det må vi så forstå noget vi skal gå i panik over. Jeg er der bare ikke.

Han er ikke god nok til at spille i FCK på nuværende tidspunkt.


Men det var han for et år siden?

Vi må aldrig havne i en situation, hvor vi kun har 1 CB til rådighed, især ikke når man har haft mulighed for at agere på det. Det er ikke hysterisk at forlange,


Jo, det er hysterisk. Hvis man skal undgå at havne i ekstreme situationer fra tid til anden skal man have en trup af en størrelse vi ikke ønsker.

Muligvis synes du at vi stadig har en potent offensiv - og det er også korrekt, for vi skaber rigtig mange chancer, men vi har i efteråret været håbløst ineffektive,


Summen af det hele er stadig at vi er det mest scorende hold. Så jeg har svært ved at komme op på idt panikmode.
Det jo en plads hvor man dels ved nogle ting om Cornelius internt man skal agerner ud fra, men også en hvor man IMO kan slå til hvis markedet giver en god mulighed her sidst i vinduet, men ikke behøver at købe bare for at købe.

Du må kalde det hysterisk hvis du vil - det er jeg sådan set ligeglad med. Jeg har personligt væsentligt højere forventninger til FCK, end at overvintre på en 3. plads med et pointsnit på 1,9 pr. kamp.


Omvendt har jeg ikke forventninger om at skulle spille CL efter jul. Jeg ved godt efteråret altid er gynger og karusel.
Vi har vundet de sidste to mesterskaber (og en masse før dem) ved at være klart bedste hold i foråret hvor vi har fuldt fokus og vores overlegne spillermateriale gør forskelen.
Det ikke anerledes i år - om det så går som præsten prædiker ved man jo aldrig.

Endvidere har jeg en forventning om, at når klubben 2 år i streg generere enorme mængder penge, at ejerne lader en del af disse penge komme klubben til gode


Vi har vist konstant stigende spillerbudget, så det er noget vrøvl at det ikke kommer klubben til gode. At vi så alle er pisse ligeglade med ejernes økonomi og som fans blot ønsker at det hele kommer os selv til gode er nok bare lidt ude af takt med hvad man reelt kan forvente.
If you know, you know.
Lad os se når det er 1. Februar. Der kan stadig ske meget endnu selvom at det ligner det mest kedelige FCK transfervindue, sålænge jeg kan huske.
F.C. København - Tak for alt, Nees og Sune. VELKOMMEN TIL BO! Bestyrelse og ejere RAUS. Sælg til nogen som rent faktisk interesserer sig for sporten og som elsker klubben ELLER BEVIS JER SELV NU.
I den periode har men hentet to mesterskaber og to CL gruppespil - med de samme folk. Det må vi så forstå noget vi skal gå i panik over. Jeg er der bare ikke.


Nu handler det jo også om at sætte tingene lidt i perspektiv, og kigge lidt nuanceret på sagerne, fremfor bare at skrive "vi vandt mesterskabet". Det er jo også interessant at kigge på hvordan de kom i hus:

For 2 år siden var det med lodder og trisser at vi hev det hjem, og det lykkedes i sidste ende kun fordi, en 19-årig Haraldsson og ikke mindst vores alles elskede Copenhagen Superstar scorede 2 afgørende mål.

Sidste år, var det jo et rent mirakel, at FCN valgte at skifte træner, og derefter vandt 0 kampe på udebane efter jul. Vi vandt med det laveste pointsnit siden Herfølge i 2000. Faktisk vil jeg næsten mene, at det var lige så meget FCNs fortjeneste som vores egen.

Men det var han for et år siden?

Ja Lund kom bragende ind på vores hold i starten, og spillede nogle solide kampe - men er siden faldet gevaldigt i kadence efter hans skade, og nu ser han bare decideret usikker ud.

Hvis man skal undgå at havne i ekstreme situationer fra tid til anden skal man have en trup af en størrelse vi ikke ønsker.

Eller blot gardere sig, når problemer opstår. Når du har 2 CB´ere som skal sidde ude i næsten et helt år begge to, i form af Boilesen og Kocholava, så opstår der jo netop en situation, hvor det giver mening at hente en erstatning.

Summen af det hele er stadig at vi er det mest scorende hold. Så jeg har svært ved at komme op på idt panikmode.

Igen skal du kigge på kontekst: det er fint at vi kan score 4 mål mod Hvidovre, og 3 mod Vejle. Men når vi spiller mod top-6 holdene, så scorer vi pludselig ikke ret mange mål, og får heller ikke mange points. Det er jo netop et problem, da vi i mesterskabsspillet kun skal møde top-6 hold.

Vi har vist konstant stigende spillerbudget, så det er noget vrøvl at det ikke kommer klubben til gode. At vi så alle er pisse ligeglade med ejernes økonomi og som fans blot ønsker at det hele kommer os selv til gode er nok bare lidt ude af takt med hvad man reelt kan forvente.

Ja vores spillerbudget er steget 20 mio, fra sidste år til i år. Det er jo peanuts ift hvad vi har genereret af overskud.

Det kommer desuden ikke an på ejernes økonomi - lader ejerne pengene blive i firmaet bliver deres aktier mere værd. Problemet er, at ejerne ikke aner en skid om fodbold, og heller ikke engang er interesseret i sporten.
FC Midtjyllands spillerbudget er steget ligeså meget. Så de henter ind på os.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Nu handler det jo også om at sætte tingene lidt i perspektiv, og kigge lidt nuanceret på sagerne, fremfor bare at skrive "vi vandt mesterskabet". Det er jo også interessant at kigge på hvordan de kom i hus:


Altså, du skal ikke efterrpørge nuancer og så komme med en eller anden ensidig sang om marginaler pga vores spillere scorede vigtige mål. Så det ligeså meget at være nuanceret at tale om hvordan den sæson var markant fordi vi i efteråret fik en ny træner der fik rettet op på et kaos og hentede en masse point - den træner vi stadig har. Det selvfølgelig nogle lidt ærgerlige nuancer når man kører en dommedagsagenda.

Ja Lund kom bragende ind på vores hold i starten, og spillede nogle solide kampe - men er siden faldet gevaldigt i kadence efter hans skade, og nu ser han bare decideret usikker ud.


Nu er han så gået fra at være starter sidste år til, hvis det mod forventning skulle vise sig vi ikke henter en mand til midterforsvaret, at være udset som reserve. Så svært at se vi skulle være dårligere stillet end sidste år. Også selvom han skulle være blevet en dårligere spiller siden da som du mener.

Eller blot gardere sig, når problemer opstår.


Nu er det jo alt for tidligt at drage konklusioner om dette vindue, så lad os tage den op igen når vinduet er lukket. Alle kan jo se at vi er super sårbare overfor skader dernede, så at tage udgangspunkt i ikke henter nogen er ikke en præmis jeg kan bruge lige nu.

Det kommer desuden ikke an på ejernes økonomi - lader ejerne pengene blive i firmaet bliver deres aktier mere værd.


Måske/måske ikke - men udbytte er ikke fugle på taget.
If you know, you know.
FCK meddeler at Vavro har fået et slag på anklen og ikke er med mod AGF i morgen.

Da Boilesen og Khocholava også er skadet har vi kun Diks og Lund.

Men det er vel sådan en konstellation vi kommer til at se meget til i foråret.......

Mit bud er at vi igen lukker minimum 2 mål ind på dumme fejl og ikke ser tegn på forbedringer.....
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Hahaha.
Det er seriøst ved at være en fucking joke at PC ikke for længst har styrket CB-positionen.

Selv min gamle mormor kan se at vi ville være på røven hvis Vavro fik en skade.

Nu består vores centraleforsvar af en højreback og en spiller som ikke har spillet fodbold i 6 mdr. og som ikke er god nok til FCK.

Men det ender jo nok med vi henter en Tanlongo light til CB. Det samme gør vi nok på målmandspositionen.

Samtidig kan man se bif hente deres 6. CB. Det er en fucking joke. Vågn dog op PC eller pis ud af klubben.
Transfermarkt har Magnus Mattsson til at kunne sparke med begge ben. Er det korrekt, for ellers ligner det, vi nærmer os at hente en spiller, til positioner vi i forvejen er godt besat på?
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Mattson er klart bedst som "hængende"/offensiv midt
Han ville være et godt kort i kampe mod defensive hold
Is it cold in his shadow?
Annonce