Snak

Mere indhold efter annoncen
Hvis du spørger Steinlein, så kan FCM jo overhovedet ikke følge med. Man han kan jo også godt lide at underspille ;-)
Læste lige nyheden her den anden dag om de havde brugt over 100 mio på deres VIP lounge på MCH Arena, så er man vidst rimelig godt med.
Man skulle tro at 2x CL vil give os et større økonomisk forspring end FC Midtjylland.

Men i stedet for haler FC Midtjylland hvert år lidt ind på os og gør hullet mindre😬
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Så omregnet til Danske penge vil det sige at vores transfer budget årligt er 37.5m DKK større end FC Midtjyllands og de penge dækker både transfersum og løn.


Men det kan da ikke passe? Når Tipsbladet og diverse laver de der lønningslister så ligger I gerne med 8 i top 10 og vores højste er vel oftest nummer 5 ved jer. Sisto var måske deroppe af, men kan forstå at Moi, falk og Corner vel nemt overgår? Synes det lyder off
FC Midtjylland har langt flere spillere på lønningslisten end FCK og det er fordi FCM kører en strategi hvor I opkøber spillere og lejer dem ud.

FCK bruger dog stadig flest penge.

CIES har FCK med et spillerbudget på 228m DKK. Tipsbladet har os til et spillerbudget på 230m DKK.

Det rammer stortset identisk. Men FCKs informationer på årsrapporterne er ret transparente.

Forskellen er at CIES har FCM til 190m DKK og Tipsbladet har FCM til 160m DKK. Men FCMs årsrapporter er ikke ligeså transparente og derfor ser vi store forskelle på estimaterne.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Ja, Nande, jeg ville ikke være overrasket.

Jan Bech udtalte også at BIF havde hævet deres budget med over 50% siden GFH var kommet til. Så de er også på vej. Men jeg tror ikke at vi bliver overhalet lige foreløbig.

Og så tænker jeg på det PC og Agerholm fornyeligt har udtalt og som du skrev om på sidste side:

Spændende om “dem ovenpå” så nogensinde bliver klar?


Og så henviser han til PCs citat: Vi er klar når dem ovenpå er klar.
F.C. København - Tak for alt, Nees og Sune. VELKOMMEN TIL BO! Bestyrelse og ejere RAUS. Sælg til nogen som rent faktisk interesserer sig for sporten og som elsker klubben ELLER BEVIS JER SELV NU.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@Nandeyanen

Forskellen er at CIES har FCM til 190m DKK og Tipsbladet har FCM til 160m DKK. Men FCMs årsrapporter er ikke ligeså transparente og derfor ser vi store forskelle på estimaterne.


Har du et link til CIES spillerbudgetter?
Nu udbetaler FCM jo heller ikke dividende..
https://football-observatory.com/WeeklyPost452

Volume of incoming or outgoing player transactions and net transfer spending

Det er jo så over en femårig periode.

Det er også derfor at selvom FC Midtjylland har brugt alene +200m DKK kontant på spillerindkøb i år. Så sætter man ikke deres spillerbudget til +200m DKK. Man afregner over kontrakt længden. For at gøre det nemt, hvis en spiller er købt for €10m, tjener €1m om året og har fået en kontrakt på 5år. Så vil man afregne det til et net spend på €3m om året.

Det UEFA så har gjort er at man må maks afregne summen over en længde på en 5årig periode fordi man så klubber som Chelsea give kontrakter på 9år for undgå Financial Fair Play reglerne.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Afskrivning?
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Ja.

Damn Brøndby spiller flot. Hvem skal dog tage point fra Brøndby udover os?
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Annonce