Hvorfor er det bekymrende? De har brugt flere penge end os denne sæson.
De hold der bruger flest penge står også med de bedste chancer. Det er faktum.
Hvor har du fra, at de har brugt flere penge end os? Hvis det er transfers, du mener, er det jo stadig ikke den fulde sandhed om, hvad en spiller ´koster´, og hvor mange penge klubben dermed ´bruger´. Der er også løn og videresalgspotentiale. Hvis man køber en ung lovende spiller, er der gode chancer for at få transfersummen plus - den lidt mere beskedne - løn tilbage plus ofte ligefrem et overskud. Hvis man signer Moi på en fri transfer, betaler man en tårnhøj signon og løn, som man aldrig ser igen. Chancen for omgående impact er så også højere med den rutinerede spiller.
Vores trup er fortsat værdisat til det dobbelte af FCM´s på Transfermarkt. Det er der vel en grund til.
De uldjyske kræmmere køber næsten udelukkende med videresalg for øje, mens vi gerne styrker os mhp. omgående sportslig impact. Derfor er det også fair at påpege det ulogiske i, at FCM så hurtigt kan udskifte halvdelen af holdet og så tage røven på os i mesterskabskampen. Det burde ikke kunne ske, og jeg tror ikke engang selv, de har regnet med det.