Redigeretons 22. maj 2024
Neestrup er ikke lykkedes med at bygge dén base han sigtede mod - og det er muligt at han bærer et medansvar for den forfejlede indkøbspolitik, vor aktuelle mangeltilstand på flere afgørende positioner er udtryk for. Men på bundlinjen er det sportsdirektøren, som tager beslutningerne ... og jeg er enig i de kommentarer som påpeger at PC´s kompetencer og erfaringer er i underkanten af hvad vi har behov for, specielt når vi også har en cheftræner med begrænset erfaring (men til gengæld masser af punch og talent). Da vi ansatte Neestrup var han jo ikke nogen etableret toptræner, som PC overdoserede med, og det var mirakuløst at han lykkedes så godt i debutsæsonen. Hér i anden sæson præsterede han at føre holdet til europæisk succés, men skabet og pokalen glippede ... og dét skal han lære af. Det skal klubbens sportsansvarlige som helhed også - og i denne sammenhæng tror jeg ganske enkelt ikke at PC har formatet til at sidde for bordenden. Men han bliver formentligt hos os - og så må han støttes og hjælpes bedst muligt, ligesom vi må håbe at Neestrup og en på visse måder reformeret trup kan klare skærene i 24/25, også selvom det måtte blive uden europæisk deltagelse.
Kampen i aftes lignede den første store taktiske misére fra Neestrups side; trods Vavros brøler og Clems mindre gode præstation mod midtjyderne kan det undre at vi pludselig skulle prøve med Ankersen og Falk. Men det kan være at flere forhold spillede ind på manøvren. Bliver temmeligt interessant hvad vi kan og vil mønstre mod Nordsjælland, som helt sikkert er opsatte på at smadre os.
Arsenal FC, Real Madrid, FC København, wonderbars: https://www.youtube.com/watch?v=HavKbRPC9Z8