Snak

Mere indhold efter annoncen
Startede vi ikke med en tremandsmidtbane? Eller var det en ´mærkelig´ 5-2-2-1?

Man kan udpege mange spillere der skuffer, som Matias har haft skrevet nogle gange, givetvis fordi de har spillet af. Men Melling efter skaden har virkelig skuffet mig. Inden da tænkte jeg ellers, det så ud til at være en fornuftig venstreback, der ikke var videre spektakulær, men heller ikke for etbenet eller for langsom, og som burde være blevet til en stabil løsning i nogle år.
NCH ind som konsulent, nu.

Europa eller ej kan vi stadig tilbyde høje lønninger, men det vil være utroligt ærgerligt at kaste en god seedning delvist væk på et år uden Europa. Jeg er med på, de ændrer setup for Champions League-gruppespil nu, men alt andet lige var vi igen netop lige kravlet op og blevet tredjeseedet i det hidtidige koncept. Givetvis i bunden af tredje lag, men...
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Egentlig skal der nok ikke hentes så meget.

Ud af Europa vindue kunne byde på et farvel til Larsson, Claesson, Falk og Diogo. Så er der 50 up front og 50 mere over et par år.

Erstat med en profil til hver kæde og vi er kørende.

Defensivt skal der betales for 2 centrale forsvarere. Så er vi klar der. Jeg har slet ikke afskrevet Meling.

Det giver 5 indkøb hvor mentaliteten skal være i top, og 7 afgange. Læg dertil mindst et talent det smutter og så er vi tæt på det hele går fint op.
NCH ind som konsulent, nu.


Ja tak!
Har selv været ret meget fortaler for Meling, men han har godt nok været skuffende efter sin skade. I går var dog det dårligste jeg har set fra ham. Links kørte ham rundt.

Derudover skuffende sæson fra flere af spillerne, især Jelert, Falk og Claesson som intet niveau har vist i år.

Hvem synes I egentlig har haft en god sæson? Jeg har nærmest kun Achouri, Diks og Moi på listen og Moi var jeg endda også lidt skuffet over i starten og Diks har også haft sine hjerneblødninger.
FC Midtjylland har brugt 200m DKK på transfers. De missede Europæisk gruppespil. Deres forventninger er at gå i 0 hvad angår deres årsrapport denne sæson.

FC København forventer i næste sæson et plus på 250-300m DKK med Europa League. Det kommer vi så ikke til at få. Men vi kommer stadig til at ende med et kæmpe plus uden præmiepenge og misset Conference League.

Vi har sparet penge de seneste 2 år nu hvor FC Midtjylland samlet har brugt flere penge end os.

Hvis vi ikke sadler op med alle de penge vi har. Så taler vi om et ejer problem.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg kan ikke forestille mig, vi kommer til at se højere niveau fra Diks, end det vi har set de seneste to sæsoner. Han bør være schweizerknivreserve i forsvaret, hvis han er tilfreds med det, og skal på den måde nok få en del spilletid. Så længe han kan have højt energiniveau og leve på det, er han en habilt god forsvarsspiller, og stor ros for at levere, men der kommer nemlig hjerneblødninger/situationer hvor man godt kan se, han ikke er ´født´ centerforsvarer.

Jeg forventer, at både Claesson og Diogo er ganske utilfredse med mængden af spilletid, og deraf selv ønsker at rejse videre. Medmindre de da også har en alt for god løn at hygge sig på...

Forsvaret har virkelig brug for en general. Afhængig af om det bliver højre eller venstre centerback, kan Vavro have en fremtid eller ikke. Vavro er no nonsense god forsvarsspiller, på nogle områder rigtigt rigtigt god, og formentlig toppen vi kan finde inden for de områder, men jeg kan ikke forestille mig, at han kommer til at lede et dygtigt forsvar. Skal han fortsætte, og skal forsvaret blive stærkt igen, vil jeg gerne komme med den påstand, at man er nødt til at finde en makker, som Vavro er villig til at give autoritet, og at Vavro deraf accepterer at den anden trækker linjerne. Vavro er ældre end da Bjelland fik styr på det med Vavro som makker, så det kan blive lidt rigeligt spændende, om det lader sig gøre. Muligheden at Vavro også er blandt de der har spillet af, og fx har sagt det til Neestrup og derfor er bænket, eksisterer så også...
Man kan selvfølgelig være dygtig og heldig og lande nogle så stærke profiler, at det kan skjule manglerne andre steder (lex Robert Skov og Damen v2.0-sæsonen), men det håber jeg på sin vis ikke, for så står vi med samme problemer om et år, når de bliver solgt.
Boomer by proxy. Synes en stork er grim med langt næb.
Mon ikke vi bare fastholder / begrænser budgettet en smule? Så er det stadig rigeligt stort til det ikke er et ejereproblem, en dødsdom eller noget som helst andet.

Jeg forstår raseriet over nederlaget men jeg kan simpelthen ikke købe ind på de absurde fremtidsudsigter mange kommer med.
Jeg forstår raseriet over nederlaget men jeg kan simpelthen ikke købe ind på de absurde fremtidsudsigter mange kommer med.


Fuldstændig enig.
https://facebook.com/enchancetillasse/
Helt enig. For mig har det været kynismen.

Så lige på X, at vi i følge statistik har:
- Højst xG
- Flest store chancer
- Flest afslutninger
- Næstflest berøringer i modstanderens felt
- Lavest xG imod

Der var også noget herinde i går med, at vi havde højest expected points. Man kan ikke bruge det til en fløjtende fis, men synes alligevel det giver en indikation om vi er helt væk eller ej. Det her virker for mig ikke som en trænerfyring. Det er ved gud ikke altid jeg forstår Nees’ beslutninger, men der er grænser for, hvad han kan gøre. Spillerne skal jo også kunne sætte en tackling ind eller sparke bolden i nettet.

Nu skal vi sørge for at få forstærket de positioner vi har snakket om herinde 1000 gange så vi kan være på toppen igen næste år. Men først får vi forhåbentligt sikret os Conference League.
Altså sidste sæson vandt vi mesterskabet med:

59 point
61 mål scoret
35 mål indkasseret

Denne sæson har vi:

58 point
63 mål scoret
37 mål indkasseret

Vi forstærkede os ikke på de positioner vi havde mest brug for forstærkninger på og det lider vi af.

Basically blev Daramy til Achouri og Haraldsson til Moi. Det er også gode 1:1 indkøb og cadeau til PC for det. Men som en anden skrev. PC skal også måles for de indkøb han slet ikke foretog sig og her kæmpefejler PC.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Annonce