@Le Deux,
Nu er vi ikke så uenige som du tror ;-)
Jeg ville ikke støve det gamle koncept af og genetablere en så fysisk (og langsom) tilstedeværelse som dengang, da det giver panderynker internationalt i stedet.
Eksemplet var blot for at indikere at vi mangler et koncept som, ligegyldigt hvad de andre i SL stiller op, virker og vinder.
Jeg ser bare ikke at evigt boldflytteri fra side til side og en gylden følt bold til angriber eller offensiv midt virker for os i længden.. Vi har ikke Messi eller Ronaldo rendende rundt inde i feltet.. -Og får det heller ikke..
I perioder har vores spil været lagt op til at spille efter Corner fra kanten, uden han vel at mærke var på banen.. Når han endeligt var klar, spillede vi i stedet igennem midten.. -Igen komplet mangel på koncept..
Vi har ofte været gode i genpres og til at fange modstanderne i omstillinger, desværre er de andre tophold ikke dårlige til at komme hjem og ofte gode til at spille sig ud af vores pres.
Den eneste spiller der virkeligt virker i sin rolle er ham med flest assists, det er fordi han har en fri rolle og for det meste kan sætte sin mand.. Achouri falder dog også ud af visse kampe når der er backup på i forsvaret og der ikke kommer et overlap.. Hverken Meling (spiller bagud) Jelert (højrebenet) eller CS (for langsom) kan hjælpe Achouri til at udfolde sit fulde potentiale.
På højrekanten er der ingen trussel og derved kan modstandere uden risiko sideforskyde og lukke vores venstreside ned..
Jeg ved ikke hvor mange skabeloner der trænes på, men det er yderst sjældent vi ser noget der virker i praksis hvis vi har bolden og modstanderen står kompakt.. Dertil tæller jeg ikke dommedagsdrøn med fra Vavro eller skud udefra feltet fra Mattson eller Diogo, med andre ord er vi ofte bedre uden bold når vi fanger vores modstander ude af balance.
I SL ser jeg ikke vi kan have et koncept hvor vi skal spille på andres fejl, vi laver selv for mange og derved skal vi ofte jagte så kampene ender som mod AGF, de andre tophold har for gode spillere til at vi kan spille som der synes at være indkøbt spillere til..
@Falske 9´er,
I slutspillet har vi scoret 20 mål, FCN har scoret 25:
https://superstats.dk/stilling/fra-til?runde1=22&aar1=2023%2F2024&runde2=31&aar2=2023%2F2024
Ud af de 20 mål er de 10 scoret mod 2 hold der ikke havde noget at spille for. Med andre ord har vi det forbløffende svært ved at spille mod både BIF, FCN og FCM.
Det nytter ikke noget at vores teknikere kan tæske bundholdene hvis vi taber til alle topholdene, så den statistik kan ikke bruges til ret meget. Når vi ofte har svært ved at score og ganske givet uddeler flere gaver end julemanden den 24. er det svært at vinde mesterskaber.. Vi kan selvfølgeligt rette en del op med forsvaret, men det er bare ikke nok.
Jeg ved ikke hvilket koncept man ønsker at gå efter, men det vi har er slået fejl.
-Vi mangler åbenlyst en back der kan komme i overlap på venstrekanten.
-Vi mangler en trussel fra højre kant, Jelert/Diks kan du hvis der kommer en kantspiller til der kan udfordre.
-Vi mangler minimum en stærk CB.
-Vi mangler en balancespiller (6´er) der kan beskytte forsvaret og sætte offensiven igang.
-Vi mangler et koncept omkring hvilken type angriber vi ønsker. Håber vi på Corner skal der en Corner klon ind når Corner er skadet.. Går vi med en Orri løsning skal der købes samme type ind der er bedre end Orri.
-Vi skal af med en hulens masse kvalitetsspillere på den offensive midt, for mange stjerner, for få kampe.. -Og de spilles alle forkert og derved uden output.
Her er vi grundlæggende uenig. Der er absolut intet der tyder på at et gammelt koncept ville virke, hverken for storhold i større ligaer eller mindre hold i mindre ligaer. Selv Ståle nåede til den konklusion.
Nu er vi ikke så uenige som du tror ;-)
Jeg ville ikke støve det gamle koncept af og genetablere en så fysisk (og langsom) tilstedeværelse som dengang, da det giver panderynker internationalt i stedet.
Eksemplet var blot for at indikere at vi mangler et koncept som, ligegyldigt hvad de andre i SL stiller op, virker og vinder.
Jeg ser bare ikke at evigt boldflytteri fra side til side og en gylden følt bold til angriber eller offensiv midt virker for os i længden.. Vi har ikke Messi eller Ronaldo rendende rundt inde i feltet.. -Og får det heller ikke..
I perioder har vores spil været lagt op til at spille efter Corner fra kanten, uden han vel at mærke var på banen.. Når han endeligt var klar, spillede vi i stedet igennem midten.. -Igen komplet mangel på koncept..
Vi har ofte været gode i genpres og til at fange modstanderne i omstillinger, desværre er de andre tophold ikke dårlige til at komme hjem og ofte gode til at spille sig ud af vores pres.
Den eneste spiller der virkeligt virker i sin rolle er ham med flest assists, det er fordi han har en fri rolle og for det meste kan sætte sin mand.. Achouri falder dog også ud af visse kampe når der er backup på i forsvaret og der ikke kommer et overlap.. Hverken Meling (spiller bagud) Jelert (højrebenet) eller CS (for langsom) kan hjælpe Achouri til at udfolde sit fulde potentiale.
På højrekanten er der ingen trussel og derved kan modstandere uden risiko sideforskyde og lukke vores venstreside ned..
Jeg ved ikke hvor mange skabeloner der trænes på, men det er yderst sjældent vi ser noget der virker i praksis hvis vi har bolden og modstanderen står kompakt.. Dertil tæller jeg ikke dommedagsdrøn med fra Vavro eller skud udefra feltet fra Mattson eller Diogo, med andre ord er vi ofte bedre uden bold når vi fanger vores modstander ude af balance.
I SL ser jeg ikke vi kan have et koncept hvor vi skal spille på andres fejl, vi laver selv for mange og derved skal vi ofte jagte så kampene ender som mod AGF, de andre tophold har for gode spillere til at vi kan spille som der synes at være indkøbt spillere til..
@Falske 9´er,
I slutspillet har vi scoret 20 mål, FCN har scoret 25:
https://superstats.dk/stilling/fra-til?runde1=22&aar1=2023%2F2024&runde2=31&aar2=2023%2F2024
Ud af de 20 mål er de 10 scoret mod 2 hold der ikke havde noget at spille for. Med andre ord har vi det forbløffende svært ved at spille mod både BIF, FCN og FCM.
Det nytter ikke noget at vores teknikere kan tæske bundholdene hvis vi taber til alle topholdene, så den statistik kan ikke bruges til ret meget. Når vi ofte har svært ved at score og ganske givet uddeler flere gaver end julemanden den 24. er det svært at vinde mesterskaber.. Vi kan selvfølgeligt rette en del op med forsvaret, men det er bare ikke nok.
Jeg ved ikke hvilket koncept man ønsker at gå efter, men det vi har er slået fejl.
-Vi mangler åbenlyst en back der kan komme i overlap på venstrekanten.
-Vi mangler en trussel fra højre kant, Jelert/Diks kan du hvis der kommer en kantspiller til der kan udfordre.
-Vi mangler minimum en stærk CB.
-Vi mangler en balancespiller (6´er) der kan beskytte forsvaret og sætte offensiven igang.
-Vi mangler et koncept omkring hvilken type angriber vi ønsker. Håber vi på Corner skal der en Corner klon ind når Corner er skadet.. Går vi med en Orri løsning skal der købes samme type ind der er bedre end Orri.
-Vi skal af med en hulens masse kvalitetsspillere på den offensive midt, for mange stjerner, for få kampe.. -Og de spilles alle forkert og derved uden output.