Redigeretons 24. jul 2024
Det tror jeg er meget plausibelt, Nande. Som du er inde på, tror jeg ikke på nogen måde Diks er en spiller vi kommer til at tjene kassen på, når hans kontrakt står til at udløbe næste sommer. Der bidrager han nok med større værdi ved at være med til at spille et mesterskab hjem i denne sæson.
Når det er sagt, så tror jeg vi kommer til at strække os virkelig langt for at forlænge med Diks. I hvert fald hvis det står til Neestrup - det forstiller jeg mig i hvert fald.
Med det fodbold Neestrup ønsker at praktisere, er Diks guld værd for ham. En ting er hans alsidighed, men noget andet er også hvor dygtig han er med bolden, samtidig med han også er virkelig god midtstopper. Han kan med låget, og selvom han nok ikke løber Mbappe op, så er han heller ikke langsom. Det er altså mange bokse han tikker af på en gang, som man normalt ikke kan forvente at have i Superligaen.
Vel også derfor Diks pt. kigger sig omkring.
Jeg er dog spændt på, om planen er at spille med to så dygtige boldspillere i midterforsvaret, som vi ved Diks er og som det også tyder på Garananga er, eller om Neestrup ønsker at parre den boldspillende forsvar med en lidt mere "klassisk" midterforsvar så at sige. For i så fald kunne Neestrups bekymring omkring Diks muligvis være mindre med tilgangen af Garananga.