Snak

Mere indhold efter annoncen
@DameNdoye2.0

Tænker du Vavro og Gara vil være en god kombination? Jeg anser det som værende en meget high risk, high reward duo, hvilket ikke just er det vi har brug for i mine øjne.
Det er trist at se, at vi mod Lyngby stillede med én dansker i startopstillingen (Falk), resten var udlændinge.

Fcm havde to danskere i startopstillingen mod AGF.

Det er en kedelig tendens pt.
Nej, karsboel, er enig med dig. Men er ikke meget for at sælge begge nu. Så tror jeg måske at det ville være bedre at vente med Vavro et halvt år. Det kan ikke være meget som vi mister på det i transferkroner ift. hvis vi afviser det her flotte bud på Diks med et år tilbage af kontrakten.

Vavro og Gara kan konkurrerer om højre midterstopper og så må vi købe en stjerne til den venstre midterstopper som kan styre Gara/Vavro.
F.C. København - Tak for alt, Nees og Sune. VELKOMMEN TIL BO! Bestyrelse og ejere RAUS. Sælg til nogen som rent faktisk interesserer sig for sporten og som elsker klubben ELLER BEVIS JER SELV NU.
@DameNdoye2.0

Kan godt følge pointen, men jeg er ikke meget for, at vi endnu engang skal holde på spillere, som ikke har et stort ønske om at være her. Vi har brug for sultne spillere der brænder for at præstere for FCK
Karsboel

Ja, derfor ryger Diks nok. Men jeg mener ikke at vi er tvunget til at sende Vavro videre medmindre at der kommer et stort nok bud ligesom med Diks. Vavro har stadig en lang kontrakt med os, så der må vi bare være stærke. En enkelt spiller som ikke får sit ønske opfyldt, burde kunne håndteres, synes jeg.

Alternativet er at han også ryger, men det skal
være en rigtig god pris så, og nok bedre end før Diks buddet blev modtaget.
F.C. København - Tak for alt, Nees og Sune. VELKOMMEN TIL BO! Bestyrelse og ejere RAUS. Sælg til nogen som rent faktisk interesserer sig for sporten og som elsker klubben ELLER BEVIS JER SELV NU.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Du kan ikke sige det er en tendens vurderet på 1 kamp.

Derudover brander FCK sig selv som Nordens hold med en strategi om at hente de bedste Nordiske talenter.

Jeg har det fantastisk med at der er islændinge, svenskere og nordmænd på vores hold.

Derudover tror jeg sgu nok du får Mattsson og Delaney at se fra start af i mange kampe.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Ifølge Tipsbladets kilder har FC København på ingen måde travlt med at sælge Kevin Diks i et transfervindue, hvor store dele af forsvaret er blevet og vil blive fornyet, og han er en enormt vigtig brik for både Jacob Neestrups bagkæde og hele holdet i denne situation.


Spændende at se om Diks bliver udtaget til kampen imorgen
F.C. København - Tak for alt, Nees og Sune. VELKOMMEN TIL BO! Bestyrelse og ejere RAUS. Sælg til nogen som rent faktisk interesserer sig for sporten og som elsker klubben ELLER BEVIS JER SELV NU.
Noget siger mig også at sandsynligheden for at se Zanka i vores start 11’er, som endnu en dansker, er steget eksplosivt her den seneste time.
Spændende at se om Diks bliver udtaget til kampen imorgen

Ja, ud fra kampen i morgen, får vi da en hurtig melding på om de har tænkt sig at forhandle eller ej på nuværende tidspunkt. Planlægger man et salg nu tager man næppe chancer med spilletiden.

Det må dog være i klubbens interesse, at holde ham længst muligt i dette transfervindue. Nu ved jeg faktisk ikke, hvad et Conference League gruppespil giver af penge, men forstiller mig det hurtigt må opveje det bud som Como er kommet med.
@Ind til benet

Jeg har godt fulgt den der debat, og den bliver præcis lige så unuanceret, som du gør den til her. Det er altså et lidt tyndt argument, for hvorfor kun måle på parameteret ´danskere i startopstillingen´. Døden kan altså have mange årsager.

Vi sætter eksempelvis fire danskere ind fra bænken, hvoraf to er under 20 år. Det er kampen isoleret.

Med i ligningen kan man samtidig tage transfers og skader til fx Cornelius og Clem. Jelert havde vel næsten været selvskrevet, hvis han ikke skulle skifte. Samtidig har en lang række af vores seneste (store) salg været danskere: Daramy, VK, Stage, Wind, Nelsson. Alle spillere, der var bærende kræfter.

Derudover er der jo en række yderligere forklaringer, som at det bliver dyrt for os at købe fra konkurrenter i ligaen, og de danskere, der som regel er interessante for os, er profiler i deres klubber og heller skifter til udlandet.

Derfor ender det nemt med, at de ´eneste´ danskere, vi kan bruge, er fra egen talentafdeling eller Delaney/Lerager-modeller, og så er feltet altså snævret ind. Vi kan simpelthen ikke levere på alle parametre: mange danskere i startopstillingen, bringe danske talenter frem og samtidig være konkurrencedygtige i ligaen og internationalt. Det er for naivt.

Jeg synes, at det er mere imponerende, hvor mange danske talenter, vi udvikler til profiler i ligaen. Det gør vi i langt større grad end tidligere og giver også mange flere minutter til unge spillere - også danskere. Det kunne man glæde sig over.
Kald mig Jakob Skomager
Annonce