Snak

Mere indhold efter annoncen
Vi har allerede slået vores sommer transfer rekord med salg for €26.29m

Tror I vi kommer til at slå sæson rekorden? Den er fra 21/22 sæsonen hvor vi solgte spillere for €36m.

Det vil sige at vi har resten af sommer vinduet + vinter vinduet til at lave salg for €10m for at slå den.

Diks til €5m vil få os tættere på. Hvad tror I????

Der er 5 spillere med ret stærke rygter om at forlade FCK.

Diks
Vavro
Diogo
CS
Lerager
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Når BIF snart aflægger katastrofe regnskab, så kunne et frækt bud på Jakob Rasmussen måske en ide. Ligesom da de hentede Allan Nielsen hos os! De vil nok aldrig sige ja til det, men synes virkelig han er en dygtig spiller, som ville passe godt ind hos os.
Spørgsmålet er vel hvor motiveret Diks er for at spille for FCK det næste års tid, hvis man afviser et 40m bud fra Serie A som har Fabregas som manager og invisterer rimeligt voldsomt

det er med at få Zanka i røret og få ham retur og så sende Diks afsted
Is it cold in his shadow?
Derudover er Como´s ejere Indonesiens rigeste familie.

Kevin Diks har en stor Indonesisk fanskare fordi det er der hans familie kommer fra.

Mon dette spiller ind?
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
"Det er altså et lidt tyndt argument, for hvorfor kun måle på parameteret ´danskere i startopstillingen´. Døden kan altså have mange årsager"

- Lige præcis. Man ville nok gerne have haft Cornelius, Boilesen, Clem, Lerager og CS på banen, men for tre af dem er det ikke muligt, og for de andre to giver det desværre ikke mening. Man ville nok også gerne have bygget noget op om Jelert, Daramy og VK, men der spiller sådan noget som personlige ambitioner og organisationens forretningsstruktur ind. FCK er forpligtet til at kunne præsentere en konkurrencestærk trup, men hvordan skaber man sådan en - for de midler, FCK har - hvis fokus samtidig er at hente danske spillere.

Det hele skal give mening og det hele skal gå op i en højere enhed. Der kommer heldigvis mange danskere op fra akademiet, som jeg synes man er blevet enormt dygtige til at få integreret i superligatruppen (særligt ift. tidligere).

Vedr. Jacob Rasmussen, så kunne det være en ret fed transfer. Han ligner at have lige den profil, vi har brug for. Men det er selvfølgelig urealistisk. Gad vide hvad sådan en koster, som kommer fra en arvefjende, har tre år tilbage af kontrakten og blev købt for et år siden for 22 mio. kr. Brøndbys regnskab kommer ikke til at have større indvirken på en salgspris, tror jeg.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg synes ikke det er en "clear and obvious" at sælge Kevin Diks. Han er vores mest driftsikre i en ellers noget skrøbelig defensiv. Så hvad er de 40 mio. kroner værd, man kan få for ham? Er det et gamble med mesterskabet, europæisk gruppespil osv. værd? Og hvad skal en erstatning koste? Det kan være, man har en aftale med Diks om at sælge, hvis der kommer et godt bud, og det er jo i hvert fald tilfældet her. Da må han afsted.

Men hvem skal ind? Zanka er der ikke længere. Det kan godt være, vi kan hente ham, men han har ikke det, der skal til for at stabilisere forsvaret. Han er ydmyg og koncentreret i Brentford og når han er med landsholdet, hvor han ved, han er med på et yderligt mandat - men det tvivler jeg stærkt på, vil være tilfældet i FCK, såfremt tingene dér ikke lige kører som smurt i olie.
Tænker også at hvis Diks ryger, så skal der hentes en som må forventes at kunne bruges i de fleste kampe og som skal være lederen i forsvaret. Det kan Zanka nok ikke.

Så et salg af Diks kommer også an på hvad som vi kan hente istedet, tror jeg
F.C. København - Tak for alt, Nees og Sune. VELKOMMEN TIL BO! Bestyrelse og ejere RAUS. Sælg til nogen som rent faktisk interesserer sig for sporten og som elsker klubben ELLER BEVIS JER SELV NU.
Har lige læst at Como også prøver at hente Jay Idzes fra Venezia.

Han er også Indonesisk/Hollandsk.

Er det ikke bare med at malke Serie As rigeste ejere? Købt i 2019 da de spillede i Serie D og nu er de endelig kommet op i Serie A.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Sælger man både Diks og Vavro, så ser jeg gerne at man henter en ny leder som erstatning til Diks og så Zanka som erstatning for Vavro. Så får vi en som måske kan gøre en forskel fra starten og en anden som er købt til det samme som Zanka men som måske skal bruge lidt mere tid på at falde til osv.

Det er i sådan et tilfælde at jeg føler at Zanka kunne være en god mulighed. Som en reserve hos os, som kan hjælpe med det samme mens vores nye forsvar bliver spillet sammen.

Edit:

https://bold.dk/fodbold/stillinger/superligaen/nyheder/fck-udtager-delaney-kan-fa-comeback-mod-agf

Diks er i første omgang udtaget til truppen imorgen
F.C. København - Tak for alt, Nees og Sune. VELKOMMEN TIL BO! Bestyrelse og ejere RAUS. Sælg til nogen som rent faktisk interesserer sig for sporten og som elsker klubben ELLER BEVIS JER SELV NU.
Siger vi nej til Kevin Diks skifte, så bliver han kontrakten ud og jeg tror han kommer til at mangle nogle procenter grundet det. Han har været i Dansk fodbold i 5 år og har opnået alt.

Det er oplagt at få ordnet CB kalvakaden nu, ellers står vi bare igen næste år og mangler en CB.

Og så må vi ikke glemme at Vavro & Diks ikke havde en pragt sæson. Vi var det mest scorende hold, problemet lå i vores defensiv og de mange indkasserede mål som de begge havde et ansvar for.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Annonce