Jeg er komplet ligeglad med om FCM så havde 60 spillere der kun kunne spille højre back. De forstærker sig, MENS de er stærke. Fanme noget de kunne lære af hos os.
Snak
Redigeretfre 30. aug 2024
Alternativet til forretningsmænd som ejere er sjældent specielt kønt. Hellere køre en sund forretning end at være rigmandslegetøj eller feeder club til nogle større fisk
Altså nu findes der altså også gode ejere. Det er bare mest de "rådne" man hører om på diverse medier.
Nu har FCM jo trodsalt fundet nogle stykker, FCN har da også. noget, som man kan betegne som gode ejere. FCK har vidst været tilsalg i en del år snart. Vi venter bare på den rette mand til jobbet.
Vi er snart der, hvor alt forandring ville være bedre forandring. ( Overdrivelse fremmer forståelsen) Men det kunne bare være SÅ meget bedre havde vi en kompetent bestyrelse med der kunne drive en fodboldklub. De kunne starte med at ansætte en der er ansvarlig for alt det sportslige, ala den rolle Kvist havde. Jeg ved ikke hvad man kalder sådan en.
Hvis vi nu får den trup spillet sammen, og vi nærmest på magisk vis, får nogle gode transfers sidst på vinduet der kan hjælpe os til EVENTUELT at vinde Conference League. Det er sådan noget der skal til, før vi virkelig bliver sat på landkortet. Et spinkelt håb om, at det måske ville kunne få nogle dygtige forretningsmænd til at gribe ud efter FCK:
Kig på Panathinaikos udvikling. Det er ekstremt imponerende. De var godt nok et mørkt sted, og har gravet sig op af hullet, og klarer sig utrolig flot i øjeblikket.
fre 30. aug 2024
https://x.com/donefterfest/status/1829154738895777889?s=46&t=9j9_WRQpGV9cv7E5b_VT8Q
Kunne det her passe?
Nok det man gjorde med Kocho, dog lettere med 1 år tilbage af kontrakten, men corner har jo vidst stadig 2-3 år tilbage, og en ret højere løn
fre 30. aug 2024
danskfodbold - altså det der med de tager alle FCKs penge er jo en illusion, sidste år var overskuddet i de andre selskaber under PSE stort nok til og dække hele udbyttet.
En havde sågar fundet at det eneste der var taget ud til moderselskabet fra FCK, tilsvarede mere eller mindre selskabsskatten
Der er vel 1 fodboldinteresseret af de 3 ejere, men derfor ved skjærbæk jo stadig godt, hvordan en forretning skal køres
Om det er Lalandia, eller det er en maskinfabrik eller FCK, så ved han jo godt, at det ikke sker ved ikke og investere i nye maskiner, aktiviteter eller spillere
En havde sågar fundet at det eneste der var taget ud til moderselskabet fra FCK, tilsvarede mere eller mindre selskabsskatten
Der er vel 1 fodboldinteresseret af de 3 ejere, men derfor ved skjærbæk jo stadig godt, hvordan en forretning skal køres
Om det er Lalandia, eller det er en maskinfabrik eller FCK, så ved han jo godt, at det ikke sker ved ikke og investere i nye maskiner, aktiviteter eller spillere
fre 30. aug 2024
Hvor er det fedt at se FCM købe en kvalitets kant og angriber, mens de allerede er stærke.
Redigeretfre 30. aug 2024
Kutcha virker rigtig nok til at være en god handel. Men altså, en syvende angriber til to pladser. Det er alligevel også friskt nok. Selv når man spiller i to turnering.
Pointen er ikke, at de har for mange spillere - pointen er, at de REAGERER på de mangler de har, f.eks. hvis der opstår skader osv., uagtet at de så måske vil have en angriber for meget. Med andre ord, garderer de sig mod skader. Det samme på VB hvor de køber CS til trods for de er find besat - fordi behovet opstår!
Vi står jo i præcis samme situation - vi har en dyr Cornelius i truppen, ja, men vi MANGLER en angriber. Men vi gør øjensynligt ikke en skid ved det. Vi garderer os ikke - vi SATSER på at vi ikke får skader på nøgle positioner. Denne gang er det angrebet - sidste sæson undlod man at hente en CB selvom vi kun havde 3 til 2 pladser.. osv. osv. osv.... Eksemplerne fra PC´ tid som sportsdirektør er uendelige
fre 30. aug 2024
Den der Twitterprofil er vist meget glad for Brøndby, så mon ikke man skal ignorere rygter om den slags, til de måtte komme fra en mere troværdig kilde...
Boomer by proxy.
Synes en stork er grim med langt næb.
Redigeretfre 30. aug 2024
Gokartkongen,
Tjek Nandes citater tidligere i tråden, der er intet i det Skjærbæk udtrykker der indikerer han er "in it for the long run"
Tværtimod vidste Skjærbæk slet ikke hvad han købte, han troede han købte kontorejendomme og Lalandia, ifølge citatet blev han nærmest overrasket over at den primære forretning i PS&E var fodbold.
De seneste handlinger viser jo også at minimum 2 af ejerne gør alt hvad de kan for at få skilt FCK fra "hjertebarnet" Lalandia, nu har klubben understøttet de mange investeringer i badelandet i en årrække så sommerhusudlejning og badeland sagtens kan skabe stabilt overskud der er interessant for ejerne, så kan Skjærbæk slippe for at FCK "Spiller for hans penge"..
Så intet i Verden indikerer en ejer der er "in it for the long run", men tværtimod så FCK som et "nødvendigt onde" for at holde hånden under investeringerne i badelandet (husk år tilbage hvor Nordea stillede krav til driften af klubben, grundet en gæld stiftet for at bygge sommerhuse).
-Ja CL er fint, men der er intet CL i år, så spillerne "skal spille noget bedre" så Skjærbæk atter kan hente sine millioner ud af klubben..
Skjærbæk har aldrig vist nogen form for forståelse i forhold til driften af fodboldklubben, det eneste han ser er afkastet.. Hvis afkastet ikke er godt er der ingen investeringsvilje, i det tilfælde væder man millioner med sine medarbejdere (Ståle), for at holde "skindet på næsen" og ellers holder man budgettet i ro i en 10 årig årrække, hvilket gør konkurrencevilkårene for klubben endnu mere vanskelige. Det synes jeg personligt ikke er klogt.
Der er heldigvis alternativer til de 2 scenarier beskrevet ovenfor..
Eksempelvis kunne et konsortium af investeringsfonde, ved en aktieemission være interesseret i at udnytte klubbens maksimale potentiale.
-En klub der har en regional fordel i forhold til skandinaviske talenter.
-En klub der har et forholdsvist højt tilskuertal i en storby med potentiale for mere, samt høj købekraft.
-En klub i en lille liga hvor det kan være relativt nemt at sikre CL/EL gruppespil fremadrettet.
-En klub der allerede har en fin ranking i UEFA regi.
-En klub med en sund økonomi og organisk vækst, fin Cash Flow og mulighed for at investere yderligere med højt afkast og værditilvækst.
-..
Jeg kommer aldrig rigtig til at forstå den enorme modvilje imod at have ejere der primært fokuserer på at FCK er en sund forretning & som er "in it for the long run".
Tjek Nandes citater tidligere i tråden, der er intet i det Skjærbæk udtrykker der indikerer han er "in it for the long run"
Tværtimod vidste Skjærbæk slet ikke hvad han købte, han troede han købte kontorejendomme og Lalandia, ifølge citatet blev han nærmest overrasket over at den primære forretning i PS&E var fodbold.
De seneste handlinger viser jo også at minimum 2 af ejerne gør alt hvad de kan for at få skilt FCK fra "hjertebarnet" Lalandia, nu har klubben understøttet de mange investeringer i badelandet i en årrække så sommerhusudlejning og badeland sagtens kan skabe stabilt overskud der er interessant for ejerne, så kan Skjærbæk slippe for at FCK "Spiller for hans penge"..
Så intet i Verden indikerer en ejer der er "in it for the long run", men tværtimod så FCK som et "nødvendigt onde" for at holde hånden under investeringerne i badelandet (husk år tilbage hvor Nordea stillede krav til driften af klubben, grundet en gæld stiftet for at bygge sommerhuse).
Manden virker bestemt ikke sympatisk, men dog ikke dum. Jeg tror godt han kan se på udbyttet de sidste 2 år, at FCK giver mest værdi når vi investerer hårdt i talentafdelingen + når CL.
-Ja CL er fint, men der er intet CL i år, så spillerne "skal spille noget bedre" så Skjærbæk atter kan hente sine millioner ud af klubben..
Skjærbæk har aldrig vist nogen form for forståelse i forhold til driften af fodboldklubben, det eneste han ser er afkastet.. Hvis afkastet ikke er godt er der ingen investeringsvilje, i det tilfælde væder man millioner med sine medarbejdere (Ståle), for at holde "skindet på næsen" og ellers holder man budgettet i ro i en 10 årig årrække, hvilket gør konkurrencevilkårene for klubben endnu mere vanskelige. Det synes jeg personligt ikke er klogt.
Alternativet til forretningsmænd som ejere er sjældent specielt kønt. Hellere køre en sund forretning end at være rigmandslegetøj eller feeder club til nogle større fisk.
Der er heldigvis alternativer til de 2 scenarier beskrevet ovenfor..
Eksempelvis kunne et konsortium af investeringsfonde, ved en aktieemission være interesseret i at udnytte klubbens maksimale potentiale.
-En klub der har en regional fordel i forhold til skandinaviske talenter.
-En klub der har et forholdsvist højt tilskuertal i en storby med potentiale for mere, samt høj købekraft.
-En klub i en lille liga hvor det kan være relativt nemt at sikre CL/EL gruppespil fremadrettet.
-En klub der allerede har en fin ranking i UEFA regi.
-En klub med en sund økonomi og organisk vækst, fin Cash Flow og mulighed for at investere yderligere med højt afkast og værditilvækst.
-..
fre 30. aug 2024
nikx@
Okay. Jeg tror på dig. Det er bestemt bare ikke, hvordan diverse medier spinner historien mht til de penge.
Men ja. Det er også sådan jeg har opfattet det. Lars Seier er jo den man kender bedst, også mest fordi han faktisk vil stille frem til interviews.
Det håber jeg da bestemt! :)
Okay. Jeg tror på dig. Det er bestemt bare ikke, hvordan diverse medier spinner historien mht til de penge.
Men ja. Det er også sådan jeg har opfattet det. Lars Seier er jo den man kender bedst, også mest fordi han faktisk vil stille frem til interviews.
Om det er Lalandia, eller det er en maskinfabrik eller FCK, så ved han jo godt, at det ikke sker ved ikke og investere i nye maskiner, aktiviteter eller spillere
Det håber jeg da bestemt! :)